زمان مطالعه: 1 دقیقه
خشنودی خدا در ماه مبارک رمضان

خشنودی خدا در ماه مبارک رمضان

ماه رمضان یکی از بهترین ماه ها برای کسب خشنودی خداوند است. چه بهتر میشود اگر موفق به کسب خشنودی پروردگار خود شویم.

عبادت و خواندن نماز و قرآن در ماه رمضان ارزش چندین برابر در مقایسه با دیگر ماه ها دارد. آسمونی در این بخش متن یکی از دعاهای ماه رمضان به همراه معنی آن را منتشر می کند.

خدایا مرا در این ماه به خشنودیت نزدیک کن

دعای روز دوم ماه رمضان

"اللّهُمَّ قَرِّبْنی فیهِ اِلی مَرْضاتِکَ وَ جَنِّبْنی فیهِ مَنْ سَخَطِکَ و نَقْماتِکَ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِقِراءَةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمین"

خدایا مرا در این ماه به خشنودیت نزدیک کن و در آن از خشم و انتقامت برکنارم دار و مرا در آن برای خواندن آیات قرآن توفیق ده به رحمتت، ای مهربانترین مهربانان"

نخستین درخواست روزه دار رضایت خداوند است و بالاترین نعمت برای مؤمنان، رضایت خداوند است. اما روزه دار قبل از رسیدن به رضایت محبوبش، باید مؤمن باشد و مؤمن نیز خصلت هایی دارد از جمله؛ خشوع در نماز، دوری از سخن بیهوده، وفای به عهد، مواظبت بر نماز و ادای امانت.

راه دانستن رضای خدا

در دعای روز دوم ماه رمضان از پروردگار می‌خواهیم در این ماه کاری کند که به رضایتش نزدیک شویم. در روایت آمده اگر می‌خواهی بدانی خداوند از تو خشنود است، ببین که تو از خدا راضی هستی یا نه؟! پس اگر می‌خواهی بدانی خدا از تو راضی است به دلت مراجعه کن، ببین در زندگی از خدا راضی هستی؟ اگر راضی هستی بدان که خدا هم از تو راضی است و اگر در گوشه دلت از خدا ناراضی هستی؛ متوجه باش که خدا هم از تو خشنود نیست.

نماز شب های ماه رمضان

نمازهای مخصوصی برای هر شب ماه مبارک رمضان از حضرت علی (ع) روایت شده و ثوابهای زیادی برای هر شبی ذکر فرموده اند. این نمازهای مستحبی تماما دو رکعت دو رکعت خوانده می شود و خواندن آن در حالت نشسته هم جایز است، لکن ایستاده افضل است.
نماز شب سوم ماه رمضان به این شرح است؛ دو رکعت، در هر رکعت، بعد از حمد 50 مرتبه سوره توحید. که حضرت امیر(ع) در مورد ثواب آن فرمود: هر کس این نماز را بخواند، ندا کرده می شود در قیامت به این که او آزاد شده خداست از آتش.

نظر خود را درباره «خشنودی خدا در ماه مبارک رمضان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خشنودی خدا در ماه مبارک رمضان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.