زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای تزریق ژل از چه ژلی استفاده کنیم؟

برای تزریق ژل از چه ژلی استفاده کنیم؟

این روزها یكی از شایع‌ ترین روش های حجیم سازی برای از بین بردن چروك ها، تزریق ژل است؛ روشی كه بسیاری از...

برای تزریق ژل از چه ژلی استفاده کنیم؟
برای تزریق ژل از چه ژلی استفاده کنیم؟

این روزها یکی از شایع‌ ترین روش های حجیم سازی برای از بین بردن چروک ها، تزریق ژل است؛ روشی که بسیاری از پزشکان می‌گویند درصورت مرغوب بودن ژل بی خطر است اما کدام نوع ژل می تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه بیاورد. آسمونی در این بخش مطالبی در مورد ژل های تزریقی برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

ژل‌های تزریقی چگونه عمل می‌کنند؟

تمام پوست نگه داشته و حجم پوست را حفظ می‌کند. با افزایش سن،  میزان اسید هیالورونیک موجود در پوست کاهش می‌یابد و بنابراین در نهایت ما با شیارها، چین و چروک و اغلب نازک‌تر شدن لب مواجه می‌شویم. با تزریق اسید هیالورونیک به پوست، ما می‌توانیم اثرات اسید هیالورونیک طبیعی را تقلید کرده و ظاهر و حالت پوست آبدار را ایجاد کنیم. با پر کردن فرو رفتگی‌های پوست، چین‌ها و چروک‌ها به‌طور قابل‌توجهی کم شده یا برطرف می‌شوند. با اینکه بوتاکس هم دارویی تزریقی است ولی مکانیسم اثر و نوع چین و چروک‌های هدفش کاملا با ژل‌های تزریقی متفاوت است.

توصیه‌های پس از تزریق ژل

بعد از تزریق نباید تا 3 روز به محل آن آب بزنید و بهتر است از تمرینات ایروبیک برای 24 ساعت خودداری کنید و برنامه کاری یا اجتماعی مهمی را برای چند روز بعد از درمان طرح‌ریزی نکنید. احتمال دارد قرمزی،  تورم و کبودی خفیفی در محل تزریق به‌وجود آید. همچنین لب‌های شما قدری در شب پس از تزریق متورم خواهد شد. اگر تا یک هفته بعد از نخستین تزریق نتیجه زیبایی حاصل نشد 3 هفته بعد،  تزریق مجدد قابل انجام است. حواستان باشد که تا 3 هفته هیچ ماساژی روی صورت انجام نشود.

چرا بعضی از ژل‌ها ارزان‌ترند؟

قیمت ژل‌هایی که ماندگاری یک تا 2 ساله دارند معمولا دو تا سه برابر ژل‌هایی است که ماندگاری مثلا 6 تا 9 ماهه دارند. به‌عنوان مثال تزریق یک سی سی ژل حاوی هیالورونیک از مارک‌های معتبر مثلا فرانسوی یا کانادایی که ماندگاری یک ساله دارند حدود 30‌درصد گران‌تر از یک سی سی ژل بادوام اثر 6 تا 8 ماهه از مارک‌های معتبر و درجه یک چینی است البته اگر عمق چین زیاد باشد نیاز به 2 سی سی یا 2 سرنگ ژل برای پر کردن چین و گودی خط خنده است و طبعا قیمت آن هم تقریبا دو برابر خواهد شد

gel-injection
gel-injection

آیا تزریق ژل عوارضی هم دارد؟

 عوارض ناشی از تزریق ژل کاملا بستگی به نوع ژل دارد. ژل‌هایی خوب هستند که نخست، بدن به آنها واکنش نشان ندهد و بعد به مرور زمان قوام و شکل خود را زیر پوست محل تزریق از دست ندهد. مثلا ژل‌هایی وجود دارند که بعد از تزریق تا چند ماه هیچ مشکلی ندارند ولی بعد از چند سال گلوله گلوله می‌شوند و در این صورت تخلیه آنها از پوست هم بسیار مشکل است لذا مراجعه‌کننده باید از پزشک خود نوع و مارک ژل را بپرسد.  البته مواردی از عارضه هم وجود دارد که ربطی به کیفیت بد آن ژل تزریقی ندارد بلکه به‌علت تکنیک غلط تزریق است. مثلا اگر موضع خوب ضد‌عفونی نشده و شرایط تزریق استریل رعایت نشود در محل تزریق ممکن است عفونت ایجاد شود که البته در این موارد می‌توان با درمان مناسب ضد‌میکروبی مشکل را حل کرد. البته در بعضی موارد عوارض کوتاه‌مدتی در 2 تا3 روز اول تزریق نیز به‌وجود می‌آید مثل تورم و التهاب محل تزریق یا حتی کبودی و خون مردگی که بعد از چند روز خوب می‌شود.

آیا پیش از تزریق مراقبت خاصی نیاز است؟

از مصرف هر ترکیبی که حاوی آسپیرین، ایبوپروفن،  داروهای مسکن ضد‌التهابی با دوز بالا، ویتامین E یا روغن ماهی باشد 5-3 روز قبل از تزریق ژل پرهیز کنید تا احتمال کبودی در محل تزریق کمتر شود.

تزریق کدام ژل خطرناک است؟

برخی ژل‌ها عوارض غیرقابل جبرانی به همراه دارند. مثلا تزریق ژل پاژ که یک ژل دائمی است در بسیاری از افراد عوارض سوء شدیدی ایجاد کرده و آنها را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است. مثلا عده‌ای از پزشکان می‌گویند در این ژل‌ها از مونومرهای سرطان‌زا استفاده شده ‌است که می‌تواند احتمال ایجاد سرطان را در افرادی که این ماده را تزریق می‌کنند، ایجاد کند. همچنین بعضی از افراد که این ماده را تزریق می‌کنند دچار حساسیت شده و سیستم ایمنی‌شان در مقابله با این ماده به مبارزه می‌پردازد. در بعضی دیگر نیز این ماده می‌تواند ایجاد گرانولوما کند؛ در واقع این امر زمانی اتفاق می‌افتد که ژل سفت شده و به‌طور کامل درصورت ایجاد تورم کند.

چه ژلی برای تزریق مناسب‌ است؟

 نوع ژل مصرفی اول از همه به عمق چین محل تزریق بستگی دارد. مثلا برای خط خنده خیلی عمیق بهتر است از ژل‌های غلیظ به‌خصوص آنهایی که دوام و ماندگاری بیشتری دارند (مثلا ژل‌های یک تا 2 ساله) استفاده شود و بالعکس اگر عمق چین‌های اخم یا خط خنده کم باشد بهتر است از ژل‌های رقیق‌تر و با دوام کمتر استفاده شود، خصوصا درمورد چین‌های اطراف چشم که عمق آن از چین‌های خنده خیلی کمتر است حتما از ژل‌های رقیق باید استفاده شود. ژل‌هایی که از ماده هیالورونیک مشتق شده‌اند میزان عارضه کمی دارند و مدت ماندگاری آنها 9 ماه تا یک سال است. ژل دیگری که نیمه عمر طولانی‌تری دارد از هیدروکسی آپاتیت مشتق شده که از ژل مشتق شده از هیالورونیک اسید موثرتر بوده و به‌صورت عمقی تزریق می‌شود.

برای تزریق ژل از چه ژلی استفاده کنیم؟
برای تزریق ژل از چه ژلی استفاده کنیم؟
مدت تاثیر ژل تزریق شده چقدر است؟

اینکه دوام ژل چقدر باشد بستگی به نوع ژل دارد. در بروشور داخل جعبه آن مدت اثر و ماندگاری‌اش نوشته شده‌ است البته ممکن است دوام یک ژل در یک فرد با فرد دیگر چند ماهی تفاوت داشته باشد. تکنیک تزریق هم تا حد زیادی در دوام ژل تزریق شده تاثیر دارد مثلا ژلی به نام کلاژن یا هیالورونیک است که باید در لایه میانی پوست یا درم تزریق شود اگر خیلی سطحی تزریق شود یا عمقی دوام و اثر آن خیلی که خواهد شد و بالعکس. به‌طور خلاصه مدت زمان اثر انواع ژل‌ها با مارک‌های معتبر ساخته شده در دنیا از 6 ماه تا 2 سال متغیر است.  البته زمانی که گفته می‌شود تاثیر فلان ژل تزریق شده یک سال است به این معنی نیست که اثر پرکنندگی آن در طول یک سال کامل است بلکه معمولا در 6‌ماه اول تزریق پرکنندگی آن خوب و مثل ماه اول است ولی از ماه ششم و هفتم به بعد تاثیر آن کمتر می‌شود و تا پایان یک سال کاملا اثر آن از بین می‌رود.

نظر خود را درباره «برای تزریق ژل از چه ژلی استفاده کنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره برای تزریق ژل از چه ژلی استفاده کنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.