زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک شیرینی خاص: گز اصفهان

یک شیرینی خاص: گز اصفهان

قطعا همه شما گز اصفهان را دوست دارید اما مطمئن هستم كه خیلی از دوستداران این شیرینی خوشمزه  گاهی اوقات كه...
قطعا همه شما گز اصفهان را دوست دارید اما مطمئن هستم که خیلی از دوستداران این شیرینی خوشمزه  گاهی اوقات که میل به این شیرینی دارند شاید نتوانند آن را در دسترس داشته باشند بنابراین ما به شما روشی می آموزیم که همیشه گز خوشمزه و تازه را بتوأنید خودتان برای خودتان تهیه کنید.

یک شیرینی خاص: گز اصفهان
یک شیرینی خاص: گز اصفهان


گز آردی

مواد لازم گز اصفهان:

شکر نصف پیمانه- گلاب 1/4 پیمانه- گلوکز 1/4 پیمانه- پسته کامل 50 گرم- سفیده تخم مرغ یک عدد- آرد سفید به مقدار لازم

طرز تهیه گز اصفهان :

در ابتدا شکر و گلاب رو مخلوط میکنیم میذاریم روی حرارت ، زیر حرارت رو هم کم میکنیم تا به قوام برسه. توی این فاصله سفیده رو اونقدر میزنیم که از ظرف بر نگرده. بعد که شهد آماده شد و به قوام رسید گلوکز رو اضافه میکنیم ، توی این مرحله شعله باید خیلی کم باشه که مواد نسوزه. من مدام مخلوط میکنم .

بعد از حدود 5- 8 دقیقه یکم از ماده رو بردار، یکم که خنک شد بین دوتا انگشت تست کن ببین بین انگشتات نخ میده یا نه، اگر داد آمادست. چندتا قاشق ازش بردار بریز داخل سفیده و مخلوط کن. نباید شهدت خیلی سفت باشه. ب

عدش همه سفیده رو بریز داخل شهدت و زیر ظرف شعله پخش کن بذار و همونطور که روی گازه با همزن برقی بزن. حواست باشه مواد توی ظرف تفلون نباشه. علت اینکه چند قاشق از مواد رو داخل سفیده میریزی اینه که سفیده دماش خیلی پایین نباشه تا وقتی به شهد اضافه میکنی،شهد رو سفت نکنه و نبره.

وقتی سفیده رو اضافه کردی اونقدر با همزن روی گاز میزنی تا سفت بشه در حدی که بتونی با دست حالتش بدی. لابه لای هم زدن مغزهارو هم اضافه میکنی و از روی گاز بر میداری. موادتو میریزی روی آرد و حالت میدی. گز یکم نیاز به دقت داره، باید همه چیزش به موقع باشه، اگر گلوکز رو دیر برداری یا زیر شعله زیاد باشه میسوزه و گزت قهوه ای میشه.

اکثرا بعد از پخت با مشکل شل بودن گزها مواجه هستن. دو زمان هنگام پخت گز اهمیت داره، یکی موقعی که گلوکز آماده میشه و نخ میده، یکی موقعی که سفیده رو روی گاز خلوط میکنی تا گز سفت بشه. این دوتا زمان به موقع رعایت بشه انشاالله گزت شل نمیشه.

Esfahan Gaz (1)
Esfahan Gaz (1)



Esfahan Gaz (4)
Esfahan Gaz (4)



Esfahan Gaz (2)
Esfahan Gaz (2)



در رابطه با گزی که روی نون میکادو هست، من مواد گز رو روی یک نون میکادو با ضخامتی که میخوام پهن میکنم و بعد نون دیگه رو روش قرار میدم، بعد از اون در حد چند دقیقه این نونهارو داخل فریزر میذارم تا کمی گز سفت بشه و بتونم با چاقو برش بزنم. بعدش از فریزر خارج میکنم و با چاقوی بزرگ و تیز با فشار نونهارو برش میزنم و سرشون رو داخل شکلاتی که به روش بن ماری ذوب کردم میزنم.

Esfahan Gaz (3)
Esfahan Gaz (3)



نوش جان

 
نظر خود را درباره «یک شیرینی خاص: گز اصفهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره یک شیرینی خاص: گز اصفهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.