زمان مطالعه: 1 دقیقه
درمان ریفلاکس معده با طب سنتی

درمان ریفلاکس معده با طب سنتی

در این بخش درمان ریفلاکس معده با طب سنتی، را برای شما عزیزان و کاربران آسمونی عزیز قرار داده ایم , با ما همراه...

gastric-reflux (2)
gastric-reflux (2)

در این بخش درمان ریفلاکس معده با طب سنتی، را برای شما عزیزان و کاربران آسمونی عزیز قرار داده ایم , با ما همراه باشید.

غذایی که می خوریم از طریق لوله ای به نام مری وارد معده می شود. هضم غذا در معده توسط اسید و شیره معده آغاز می گردد.

دیواره معده به دلیل تماس مداوم با اسید و شیره معده در مقابل اثرات مخرب آنها مقاوم شده است و بالعکس دیواره مری به دلیل اینکه بطور معمول در معرض تماس با اسید و شیره معده نیست دفاع مناسبی هم در برابر این عوامل ندارد. در حالت طبیعی دریچه ا ی بنام دریچه مری بین مری و معده قرار دارد که اجازه می دهد غذا از مری وارد معده شود، ولی از بازگشت غذا و شیره معده به مری جلوگیری می کند.

اگر دریچه مری وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، یعنی به خوبی بسته نشود یا بی موقع باز شود، اسید و شیره معده به داخل مری بر می گردند. همانطور که قبلا ذکر شد دیواره مری در برابر اسید و شیره معده آسیب پذیر است. بنابراین در شرایطی که دریچه مری کار خود را به درستی انجام ندهد، بازگشت اسید و شیره معده به داخل مری باعث آزردگی مری می گردد. به بازگشت غیر عادی اسید و شیره معده به داخل مری و آزرده شدن مری در اثر تماس با این عوامل، بیماری رفلاکس معده به مری یا اصطلاحاً رفلاکس گفته می شود.

از موارد ایجاد و تشدید کننده ریفلاکس می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

- سریع غذا خوردن و کامل نجویدن غذا یا غذا خوردن با استرس و نگرانی

- حاملگی

- چاقی، تاخیر در تخلیه معده و پرخوری

- مصرف غذاهای دیر هضم ،چرب و پر قهوه ، و چایی و نوشابه خاصیت تحریک کنندگی دارند و به راحتی می توانند باعث بی خوابی و همچنین ریفلاکس شوند.

مصرف نان های مناسب :

معمولاً نان هایی توصیه می شود که دارای بهبود دهنده های غیر طبیعی نیستند و چه بهتر که نان های سبوس دار مصرف شود به طور مثال نان سنگک یکی از بهترین نان های مورد بحث است.

نظر خود را درباره «درمان ریفلاکس معده با طب سنتی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره درمان ریفلاکس معده با طب سنتی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.