زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه سیر قلیه گیلانی با مرغ

طرز تهیه سیر قلیه گیلانی با مرغ

از زمان گذشته همواره گفته شده است که سیر خواص دارویی و پزشکی فراوانی دارد و آنتی‌بیوتیکی بسیار قوی محسوب می‌شود که سرشار از آنتی‌اکسیدان است و با بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها مبارزه می‌کند. بهترین زمان برای مصرف این ماده مفید صبح و با شکم خالی است.
طرز تهیه سیر قلیه گیلانی با مرغ
طرز تهیه سیر قلیه گیلانی با مرغ
طرز تهیه سیر قلیه گیلانی با مرغ

(خورش سیر قلیه)

مواد لازم سیر قلیه گیلانی:

لپه: 1 پیمانه برگ سیر: 6 پیمانه (برگ سیر بعد از سرخ شدن نصف می‌شود پس بیشتر استفاده کنید) پیاز: 2 عدد تخم‌مرغ: 3 عدد مرغ: 600 گرم سینه یا ران (ران بهتر است) نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار دلخواه

طرز تهیه سیر قلیه گیلانی :

از شب قبل لپه‌ها را بخیسانید و آب لپه‌ها را چند بار عوض کنید.

قبل از پخت خورش سیر قلیه با مرغ ابتدا لپه‌ها، را به صورت جداگانه بپزید اما نباید له شوند.

برگ‌های سیر را ریز خرد کنید. در واقع اندازه برگ سیرهای خرد شده باید مثل سبزی خورشتی باشد.

پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و کمی تفت دهید.

حال برگ سیرهای خرد شده را به پیازهای در حال تفت اضافه کنید و هر دو را با هم سرخ کنید تا طلایی شوند. مراقب باشید برگ‌های سیر نسوزد و سیاه نشود.

بعد از سرخ شدن سیر و پیاز، تخم‌مرغ‌ ها را با سیر و پیاز تفت داده شده اضافه کنید و همراه با آن‌ها سرخ کنید. قبل از هم زدن تخم‌مرغ‌ها اجازه دهید کمی خودشان را بگیرند و سپس هم بزنید. حالا لپه‌هایی را که به صورت جداگانه پخته بودید به ترکیب سیر، پیاز و تخم‌مرغ اضافه کنید.

مرغ را به صورت جداگانه همراه با کمی زردچوبه، نمک و فلفل و یک عدد پیاز بپزید.

وقتی که مرغ‌ها کاملا پخت آن‌ها را در یک ظرف جداگانه سرخ کنید. سپس مرغ‌های سرخ شده را به مواد سیر و تخم‌مرغ و پیاز اضافه کنید.

برای آب خورش از آب مرغی که دارید استفاده کنید. آب مرغ را هم به مواد فوق اضافه کنید و اجازه دهید خورش شما با مرغ خوب جا افتاده و به روغن بیفتد.

برای چاشنی از دو قاشق غذاخوری آبغوره استفاده کنید.

نکته : اگر تمایلی به تخم مرغ در غذا ندارید از آن استفاده نکنید.

خواص سیر : از زمان گذشته همواره گفته شده است که سیر خواص دارویی و پزشکی فراوانی دارد و آنتی‌بیوتیکی بسیار قوی محسوب می‌شود که سرشار از آنتی‌اکسیدان است و با بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها مبارزه می‌کند. بهترین زمان برای مصرف این ماده مفید صبح و با شکم خالی است.
نظر خود را درباره «طرز تهیه سیر قلیه گیلانی با مرغ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه سیر قلیه گیلانی با مرغ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.