زمان مطالعه: 2 دقیقه
استخدام باغبان

استخدام باغبان

در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل باغبان برای کسانی که به دنبال آگهی استخدام...
استخدام باغبان
استخدام باغبان


در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل باغبان برای کسانی که به دنبال آگهی استخدام باغبان هستند، می پردازیم. قصد داریم در این مقاله همه ابعاد شغل باغبان از جمله، معرفی شغل باغبان ، وظایف شغل باغبان ، بازار کار شغل باغبان و ... را بررسی کنیم. از شما همراهان عزیز آسمونی دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

تعریف شغل باغبان (استخدام باغبان)

باغبانی دانش و فن بررسی و پژوهش در میوه‌شناسی، سبزی‌شناسی، گل‌شناسی، فضای سبز پارک‌ها و بوستان‌ها و محیط زیست و همچنین استفاده از محصولات باغبانی در صنایع غذایی است.

باغبانی عبارت است از علم کاشت وپروش گیاهان زینتی؛ گیاهان دارویی ودرختان میوه و طراحی فضای سبز فضای سبز یا همان Landscape engineering شاخه‌ای از علوم باغبانی است که در کارشناسی ارشد باغبانی ارائه می‌گردد. با پیشرفت شهرنشینی توجه به کاشت گیاهان زینتی در شهرها هم به عنوان زیبایی آن ضروری به نظر می‌رسد.

باغبانی فعالیت، هنر یا پیشه رویاندن گیاهان است. باغبانی پیرامون خانه و مسکن افراد و در محلی به نام باغ یا باغچه صورت می‌گیرد. باغ‌ها بیشتر چسبیده به یا در نزدیکی مناطق مسکونی جای دارد، یا در پیرامون شهرها و روستاها. باغچه‌ها نیز در حیاط خانه‌ها یا کنار خیابانها ساخته می‌شوند، ولی ممکن است گاه در بالای پشت بامها، پیش‌سراها، ایوانک‌ها، گلشنه‌ها (فلاورباکس‌ها) یا نورخانه‌ها (پاسیوها) هم ساخته شوند.

معرفی شغل باغبان (استخدام باغبان)

متصدیان این شغل عهده دار آوری از قبیل تهیه طرح جدول بندی، چمن کاری، گل کاری، درخت کاری و تزئین محوطه سبز تحت نظر و پرورش و تکثیر و نگهداری انواع گلها، چمن ها، درختان پیازها و تخم گل های مصنوعی و کمیاب می باشند.

نمونه وظایف شغل باغبان (استخدام باغبان)
  • بازدید از باغات، گلخانه ها و نظارت بر اجرای برنامه های تعیین شده و انجام عملیات فنی و مکانیزاسیون و اصلاح و احیاء باغات مربوط.
  • جمع آوری آمار و اطلاعات مورد نیاز کارشناسان در زمینه های مختلف امور باغبانی و آماربرداری از درختان مثمر و غیرمثمر باغی و طبقه بندی اطلاعات جمع آوری شده.
  • انتخاب درختان میوه و گلها و گیاهان زینتی مناسب با شرایط محیطی منطقه.
  • کمک در انجام و اجرای برنامه های مربوط به اصلاح، احیاء و توسعه باغات و گلخانه ها و جلوگیری از تخریب باغات.
  • کمک در تهیه و توزیع بروشورها و راهنمایی باغداری در امر باغبانی مکانیزهاسیون کاشت و داشت و برداشت و نگهداری محصولات باغبانی.
  • ایجاد باغات نمونه نمایشی در نقاط مستعد بمنظور نشان دادن طرز کشت و داشت و برداشت میوه جات، گل و گیاهان زینتی.
  • بازار کار شغل باغبان (استخدام باغبان)
  • متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در وزارت جهاد کشاورزی اشتغال یابند.
  • شرایط احراز شغل باغبان (استخدام باغبان)
  • گواهینامه فوق در رشته باغبانی و یا یکی از رشته های امور زراعی، تکنولوژی جنگلداری، تکنولوژی آبیاری، تکنولوژی تولیدات گیاهی، زراعت و طی دوره آموزشی مربوط.
  • گواهینامه پایان تحصیلات دوره کامل متوسطه در یکی از رشته های کشاورزی، زراعت، امور زارعی و باغی، علوم تجربی، ریاضی و طی دوره آموزشی مربوط.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «استخدام باغبان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره استخدام باغبان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.