زمان مطالعه: 3 دقیقه
از فن هویدونگ تا نیمار

از فن هویدونگ تا نیمار

در فصل 98-97 فوتبال انگلیس، هواداران ناتینگهام فارست عاشق پیر فن هویندونگ مهاجم هلندی تیمشان بودند. فن هویدونیگ یک فصل قبل به فارسی پیوسته بود و فقط در هشت باز

در فصل 98-97 فوتبال انگلیس، هواداران ناتینگهام فارست عاشق پیر فن هویندونگ مهاجم هلندی تیمشان بودند. فن هویدونیگ یک فصل قبل به فارسی پیوسته بود و فقط در هشت بازی لیگ برتر به میدان رفت و یک گل هم به ثمر رساند. اما با سقوط تیمش به لیگ یک، فارست را ترک نکرد و در لیگ یک، تمام آمار درخشان را جابه جا کرد. فن هویندونگ مجموعا در 47 بازی آن فصل برای ناتینگهام به میدان رفت و 34 بار گلزنی کرد که 29 گل او مربوط به لیگ بود.

با این گلها بود که ناتینگهام فارست با 94 امتیاز قهرمان لیگ شد و دوباره به لیگ برتر صعود کرد.

اما مشکلات باشگاه بعد از این صعود شروع شد. « کوین کمپبل» زوج فن هویدونگ در خط حمله راهی باشگاه ترابزون اسپور ترکیه شد و با فروش این بازیکن، فن هویدونگ هم تصمیم به ترک باشگاه گرفت. اتفاقی که هرگز رخ نداد ولی باعث خشم هواداران ناتینگهام فارست شد؛ تماشاگرانی که رویای درخشش در لیگ برتر را با فن هویدونگ داشتند.

مهاجم هلندی هر چند باشگاه را ترک نکرد ولی جایگاه خود را به طور کامل از دست داد. باشگاه حتی شماره او را واگذار کرد و وقتی فن هویدونگ به تیم برگشت، شماره نامانوس 40 به او اختصاص داده شد. او مدتها نیمکت نشین بود و بالاخره وقتی که اجازه بازی پیدا کرد و در 16 نوامبر 1998 با گل خود، فارست را از شکست مقابل دربی کانتی نجات داد، با صحنه ای غیرمنتظره رو به رو شد. فن هویدونگ هوادارانی را دید که آن قدر از او ناراحت بودند که حتی بابت گلزنی او شادی هم نکردند.

مهاجم هلندی در آن فصل 6 گل زد و رابطه اش هرگز با هواداران بهبود پیدا نکرد و بالاخره مجبور شد فارست را ترک کند.

***

سالها بعد در نقطه دیگه ای از اروپا، اتفاقی مشابه برای یک مهاجم دیگر رخ داد که هم از فن هویدونگ مشهورتر بود و هم گران قیمت تر.



نیمار مهاجم برزیلی زمانی که به پاری سن ژرمن پیوست، هدفهای بزرگی داشت. قرار بود گران ترین بازیکن جهان، این قدر تاثیرگذار باشد که هم پاری سن ژرمن را به قله فوتبال اروپا برساند و هم خود را به بهترین بازیکن دنیا تبدیل کند.

وقتی یک فصل گذشت و هیچ یک از این رویاها تبدیل به حقیقت نشد، طرفداران پاریسی صبورانه با تمام این مسائل کنار آمدند. اما کارهای نیمار کاسه صبر آنها را لبریز کرد. خیلی زود همه فهمیدند که نیمار دوباره در آرزوی بازگشت به بارسلونا و بازی در کنار مسی هست. بدتر از آن، صحبتهای نیمار بود که گفت برد 6-1 بارسلونا مقابل پی اس جی، بهترین خاطره فوتبالی اش بوده است.  

وقتی نیمار تمام تلاشهای خود را انجام داد که به بارسا برگردد و موفق نشد، در اولین حضور خود در « پارک دو پرنس» ورزشگاه خانگی تیمش، پاسخ تمام بدی های خود، در حق پاریسی ها را گرفت.



بعد از غیبت نیمار در چهار بازی اول لیگ، در بازی پنجم پی اس جی که مقابل استراسبورگ بود، تمام بازیکنان پاریسی در ابتدا به شدت تشویق شدند. اما وقتی اسم نیمار شنیده شد، یک استادیوم سوت زدن و هو کردن او را آغاز کرد.

خشم تماشاگران در تمام لحظات بازی و زمانی که نیمار به سمت آنها می رفت، با الفاظ تند و زننده آنها مشخص می شد.

بدتر از آن، بنرهای بزرگ اولتراهای پاری سن ژرمن بود. یکی از آنها خطاب به پدر نیمار- که مدیر برنامه های وی هم هست- نوشت: « پسرت را در ویلا میموسا بفروش!»

ویلا میموسا یکی از محله های بدنام شهر ریو است که از نظر هواداران، نیمار لایق زندگی در اونجاست نه پاریس!



در بنر دیگه ای که هواداران آورده بودند، نوشته بود: « 20 میلیون یورو می دهیم که نزد مسی بروی. تا دیگر هیچ بدکاره ای در پاریس نماند!»

نیمار بعد از آن، بارها و بارها گلزنی کرد. اما مساله ای که همه منتظر آن هستند، خارج شدن او از پاریس می باشد و پیوستن احتمالی او به بارسا. هواداران ستاره های شان را دوست دارند و حتی با مصدومیت ها و افول آنها کنار می آیند. اما نه با بازیکنانی که دل آنها با تیم نیست و هرکاری می کنند تا تیم خود را ترک کنند.

نظر خود را درباره «از فن هویدونگ تا نیمار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره از فن هویدونگ تا نیمار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.