معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

آبی ها در مسیر قهرمانی جهان

فرانسه در یک نگاه

لقب: Les Blues (آبی‌ها) Les Tricolores (سه رنگ‌ها) بالاترین سازمان فوتبالی: فدراسیون فوتبال فرانسه (FFF) بهترین عنوان در رنکینگ فیفا: 1 (می 2001 تا می 2002) بدترین عنوان در رنکینگ فیفا: 27 (سپتامبر 2010) تعداد حضور در جام‌جهانی: 15 بهترین پیروزی: فرانسه (10ـ0) جمهوری آذربایجان (6 سپتامبر1995 در «اوسر» فرانسه) بدترین شکست: فرانسه (1ـ17) دانمارک (22 اکتبر 1908 در «لندن» انگلستان) علامت اختصاری در فیفا: FRA سرمربی: دیدیه دشان استادیوم ملی: استاددوفرانس

france-national-football-team
france-national-football-team

شکست مقابل قهرمانان تورنمنت

به گزارش آسمونی ، 20 سال بعد از تنها قهرمای فرانسه در جام جهانی و 12 سال پس از آخرین فینال آبی ها در جام جهانی فوتبال، فرانسه یک بار دیگر با امید فراوان پای به جام جهانی می گذارد. فرانسه در شش سال اخیر پله به پله پیش آمده است و پس از حذف از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات یورو 2012 و جام جهانی 2014 سرانجام در رقابت های یورو 2016 با شکست قهرمان جهان به فینال رسید اما به نایب قهرمانی در خانه بسنده کرد. جالب این که سه تیم اسپانیا، آلمان و پرتغال که در این تورنمنت ها فرانسه را شکست دادند، همگی قهرمانی تورنمنت های مربوطه شدند و خروس ها به جز فاتحان تورنمنت، به هیچ تیمی نباخته اند.

لوگوی فدراسیون
لوگوی فدراسیون

 

بازیکنانی شایسته قهرمانی جهان

فرانسه کنونی مملو از بازیکنان جوان و باتجربه است و کمتر تیمی تا این حد از ستاره غنی است. ستارگانی که جملگی با بازی در تیم های بزرگ صاحب تجربه کافی شده اند و فشارهای جام جهانی نمی تواند آنها را از پای در آورد. از جمه شناخته شده ترین نفرات فرانسه عبارت اند از: هوگو لوریس( دروازه بان 31 ساله تاتنهام-96 بازی ملی) رافائل واران( مدافع 25 ساله رئال مادرید- 41 بازی ملی) ساموئل اومتیتی( مدافع 24 ساله بارسلونا- 16 مسابقه ملی) لوکاس دینیه( مدافع 24 ساله بارسلونا- 21 بازی ملی) جبرئیل سیدیبه( مدافع 25 ساله موناکو- 15 بازی ملی) لورن کوشینلی( مدافع 32 ساله آرسنال- 51 مسابقه ملی) پل پوگبا( هافبک 25 ساله منچستریونایتد- 51 مسابقه ملی) انگولو کانته( هافبک 27 ساله چلسی- 22 مسابقه ملی) بلیز ماتیوئیدی( هافبک 31 ساله یوونتوس- 64 بازی ملی) آدرین ربیو( هافبک 23 ساله پاری سن ژرمن- 6 مسابقه ملی) آنتونین گریزمان( مهاجم 27 ساله اتلتیکو مادرید- 51 بازی ملی) آنتونی مارسیال( مهاجم 22 ساله متچستریونایتد- 18 بازی ملی) اولیویه ژیرو( مهاجم 31 ساله چلسی- 71 بازی ملی) کیلین امباپه( مهاجم 19 ساله پاری سن ژرمن- 12 بازی ملی) اوسمانه دمبله( مهاجم 20 ساله بارسلونا- 9 مسابقه ملی) به گزارش آسمونی ، بیش از یک قرن از تولد تیم ملی فرانسه می گذرد و فرانسه نزدیک به 4 دهه است که همواره در بین مدعیان فوتبال جای داشته است.

آنتوآن گریزمان و اولیویه ژیرو ستارگان خط حمله فرانسه
آنتوآن گریزمان و اولیویه ژیرو ستارگان خط حمله فرانسه

آنتوآن گریزمان و اولیویه ژیرو ستارگان خط حمله فرانسه

تیمی 114 ساله

اولین باری که یک تیم منتخب از فرانسه آماده برگزاری سابقه‌ای رسمی شد، مربوط به اول می 1904 است. زمانی که اتحادیه‌های فوتبال فرانسه و بلژیک برای انجام یک مسابقه دوستانه به توافق رسیدند. این سومین مسابقه رسمی از خارج از بریتانیا محسوب می‌شد و تا قبل از آن تنها مسابقه تیم‌های اتریش ـ مجارستان و اروگوئه ـ آرژانتین در جاهای دیگر دنیا برگزار شده بود. تفاوت بازی فرانسه و بلژیک در این مسأله بود که این مسابقه با توافق طرفین به یک تورنمنت بدل شد که در پایان مسابقه‌‌ها تیم پیروز،‌ جام اهدا می‌شد جامی با عنوان «اونس‌کوپی» نفرات تیم ملّی فرانسه توسط اتحادیه فوتبال این کشور و در رأس آن «روبرت گرین» انتخاب شدند. فرانسوی‌‌‌ها با پیراهن سپید، شورت آبی و جوراب قرمز در برابر بلژیکی‌ ایستادند که لباس قرمز و شورت و جوراب مشکی داشت. 1500 نفر به تماشای این دیدار آمده‌بودند و فرانسه پس از 13 دقیقه با نتیجه (2 ـ 1) پیش افتاد. اما سرانجام مسابقه (3 ـ 3) خاتمه یافت و نام «لویی مسینه» به عنوان نخستین گلزن تاریخ فرانسه جاودانه شد. هنوز خبری از وقت اضافی و ضربات پنالتی نبود و به این ترتیب این جام به هیچ یک از دو تیم نرسید!  

کشوری با دو تیم ملّی

به گزارش آسمونی ، با تأسیس فدراسیون جهانی فوتبال توسط «روبرت گرین فرانسوی حضور فرانسه در المپیک 1908 با پاره‌ای مشکلات مواجه شد. مشخص نبود که اتحادیه ورزشکاران آماتور فرانسه (usFsA) مسؤل انتخاب تیم فوتبال است یا فیفا؟ سرانجام فرانسه دو تیم با عنوان «فرانسه A» و «فرانسه B» به مسابقات اعزام کرد که اولی توسط فیفا و دومی توسط usFsA انتخاب شده بود. قرار شد که تنها نتایج تیم فرانسه A به عنوان نتایج رسمی محسوب شود. تیم‌‌ها با کشتی و قطار خود را به لندن رساندند و درست در روز مسابقات به محل برگزاری مسابقه رسیدند. امّا فرانسه B در یک چهارم نهایی با 9 گل از دانمارک باخت و فرانسه A نیز در نیمه نهایی با نتیجه حیرت‌انگیز (1ـ17) در برابر همین تیم!

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ فرانسه ; آبی ها در مسیر قهرمانی جهان
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ فرانسه ; آبی ها در مسیر قهرمانی جهان

نسل طلایی دهه 50

فرانسه با وجود شکست(2 ـ 3) از یوگسلاوی، به دلیل کمبود تیم‌های حاضر در جام مجوز حضور در جام جهانی را به دست آورد. امّا مسؤلان موفق شدند تنها 13 بازیکن برای سفر به جام 1950 آماده کنند و به این ترتیب به بهانه کمبود منابع مالی از حضور در جام جهانی انصراف دادند. به گزارش آسمونی ، شاید اگر فرانسه درجام جهانی چهارم حضور می‌یافت، نسل طلایی این کشور زودتر به اوج می‌رسیدند. زیرا وقتی تیم در 1958 به اوج رسید و عنوان سوم جام جهانی را کسب کرد. ستاره‌ای چون «ریموندکوپا» از یادگارهای جام جهانی 1954 بود. شاید اگر فرانسه در نیمه نهایی به دلیل مصدومیت یکی از بازیکنان خود، 80 دقیقه 10 نفره بازی نمی‌کرد، از پس برزیل هم بر می‌آمد. اما فرانسه 10 نفره اسیر برزیل شد و به این ترتیب خروسها برای رسیدن به فینال جام جهانی 40 سال دیگر منتظر ماندند.  

شاگردان طلایی هیدالگو

عنوان چهارمی یورو1960 به منزله پایان راه تیم درخشان فرانسه بود و پس از آن ناکامی در صعود به جام جهانی و یورو، پشت سرهم تکرار می‌شد و به دنبال آن مردانی چون هنری گرین، خوزه آریباس، ژان اسنلا، ژوست فونتین، بوسی داگوآ گوئز و ژرژ بولونی یکی پس از دیگری آمدند و رفتند و مربیانی ناکام لقب گرفتند. تا این که میشل هیدالگو جایگزین استفان کواچ مشهور شد. هیدالگو تیمی رویایی پدید آورد که میشل پلاتینی، ژان تیگانا، آلن ژیرس، لویی فرناندر تشکیل «مربع سحر آمیز» خط هافبک آن را می‌دادند. ماریوس ترزور، ماکسیم بوسیس و دومینکه روشتو از دیگر نقاط قوت این تیم بودند و فرانسه هیدالگو طی چهار سال صاحب عنوان چهارمی جام جهانی 1982، قهرمانی یورو 1984ـ و سومی جام 1986 شد. با پایان درخشش این نسل، عصری دیگر از فوتبال فرانسه خاتمه یافت.

دیدیه دشان - سرمربی تیم
دیدیه دشان - سرمربی تیم

دیدیه دشان - سرمربی تیم

فتح جام جهانی

پس از دو دوره غیبت در جامهای1990 و 1994 فوتبال فرانسه ققنوس‌وار به اوج رسید و این بار با رهبری « امه ژاکه» در حالی به فینال جام جهانی رسید که ژاکه تا پیش از شروع جام 1998 با کنار گذاشتن ستارگانی چون اریک کانتونا، ژان پیرپاپن و ایوید ژینولا شدیداً مورد انتقاد قرار گرفته بود. اما تیم او برابر آفریقای جنوبی، عربستان، دانمارک، پاراگوئه، ایتالیا، کرواسی و برزیل به برتری دست یافت و نه تنها قهرمان شد، بلکه این تیم چنان کامل بود که دو سال بعد با مربیگری «روژه لومه» تیمهای دانمارک ، چک، اسپانیا، پرتغال و ایتالیا را شکست داد و فاتح یورو ـ 2000 شد. یک سال بعد نوبت به فتح جام کنفدراسیون‌ها رسید و در سال 2003 این عنوان با ژاک سانتینی تکرار شد. آخرین عنوان درخشان فرانسه در واپسین روزهای آخرین نسل طلایی آبی ها به دست آمد. نایب قهرمانی جام 2006 به مدد امثال زین‌الدین زیدان، تیری هانری، دیوید ترزگه، لیلیان تورام، فابین بارتز و ... کسب شد که همگی یادگارهایی از جام 1998 بودند. پایان این نسل به منزله آ‌غاز شکست بود و وقتی تیم در مرحله ابتدایی یورو2008 و جام جهانی 2010 شکست خورد، حذف شد. نسلی جدید روی کارآمد و عنان این نسل به ستارگان سابق فرانسه سپرده شد. باید دید آیا دیدیه دشان کاپیتان خروس ها در جام جهانی 1998 می تواند بر جام جهانی بوسه بزند؛ البته این بار به عنوان مربی؟

france-national-football-team
france-national-football-team

بازیهای اخیر فرانسه

به گزارش آسمونی ، فرانسوی ها سال 2017 را تنها با یک باخت(2-1) در خانه سوئد سپری کردند اما به جز تساوی خانگی و حیرت انگیز(0-0) مقابل لوگزامبورگ، سایر نتایج این تیم درخشان بود از جمله بردهای انتخابی جام جهانی مقابل هلند(4-0)، بلغارستان(1-0)، بلاروس(2-1) و ولز(2-0). آبی ها در مسابقات دوستانه خود نیز در برابر پاراگوئه(5-0)، انگلیس(3-2) و روسیه(3-1) به برتری دست یافتند، با آلمان (2-2) کردند و سرانجام در 23 مارچ 2018 مقابل کلمبیا(3-2) باختند. مسابقه با جمهوری ایرلند، ایتالیا و آمریکا آخرین مسابقات خروس ها تا قبل از جام جهانی خواهد بود.  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ فرانسه ; آبی ها در مسیر قهرمانی جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ فرانسه ; آبی ها در مسیر قهرمانی جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.