زمان مطالعه: 5 دقیقه
4 مراسم بین المللی دختر شایسته جهان

4 مراسم بین المللی دختر شایسته جهان

برای انتخاب دختر شایسته جهان در طول سال چند مراسم برگزار می شود و در هر کدام یک دختر با عناوین Miss World ، Miss...
4 مراسم بین المللی دختر شایسته جهان
4 مراسم بین المللی دختر شایسته جهان


برای انتخاب دختر شایسته جهان در طول سال چند مراسم برگزار می شود و در هر کدام یک دختر با عناوین Miss World ، Miss Universe ، مراسم Miss Earth و Miss International انتخاب می شود. آسمونی در این بخش به معرفی مراسم 4 گانه باشکوه دختر شایسته جهان می پردازد.

4 مراسم بین المللی دختر شایسته جهان

مراسم Miss World یکی از مراسم بین المللی دختر شایسته جهان

دوشیزه دنیا (Miss World) یک مسابقه بین‌المللی زیبایی است که هر سال توسط سازمانی به همین نام برگزار می‌شود.

شعار این مسابقات «زیباییِ هدفمند» است و در آزمون‌های این مسابقه علاوه بر زیبایی ظاهری، معیارهایی هم‌چون شخصیت، هوش، روابط اجتماعی، حضور ذهن و حاضرجوابی، توانایی‌های ورزشی، معلومات عمومی و همچنین مهارت‌ها و استعدادهای ویژه هر یک از شرکت‌کنندگان توجه می‌شود.

برنده دوشیزه دنیا علاوه بر دریافت تاج دوشیزه دنیا و جوایز نقدی می‌بایست به مدت یک سال از محل اقامت خود در لندن به کشورهای مختلف دنیا سفر کرده و برای سازمان دوشیزه دنیا فعالیت‌های خیریه انجام دهد.

این مسابقات قدیمی‌ترین جشنواره زیبایی است که هنوز برگزار می‌شود و با شرکت بیش از 140 کشور و پخش تلویزیونی در بیش از دویست کشور دنیا بزرگترین و پر بیننده‌ترین آن‌ها نیز هست. دوشیزه دنیا حالا مانوشی چیلار از هند است.

تاریخچه مراسم Miss World

نخستین دوره این مسابقات در 1951 توسط اریک مارلی در بریتانیا برگزار شد. پس از مرگ او در ابتدای قرن بیست و یکم همسرش جولیا مارلی ریاست مراسم را برعهده دارد.

در دهه 1980 تعداد تماشاگران تلویزیونی این رویداد به حدود دو میلیارد نفر در تقریباً تمام کشورهای دنیا رسید. در دهه 1990 شعار زیبایی هدفمند (Beauty With a Purpose) به عنوان شعار رسمی این مسابقات انتخاب شد و آزمون‌های مربوط به ویژگی‌های شخصیتی و هوش نیز به این مسابقات اضافه شد.

در سال 2001 آگبانی دارگو از نیجریه نخستین دختر سیاهپوست آفریقایی شد که به عنوان دوشیزه دنیا دست یافته‌است، از سال 2003 نیز بخشی با عنوان تصمیم با شماست (You Decide) به مراحل رقابت اضافه شد و بینندگان مسابقات می‌توانستند، از طریق تلفن، یا رأی اینترنتی انتخاب خود را مشخص کنند. همچنین بخش‌های ویژه‌ای با اسامی دوشیزه ورزش، دوشیزه استعداد و زیبایی ساحل به مسابقات اضافه شد که حق پخش آن به شبکه‌های خبری فروخته می‌شد و برنده هر مرحله مستقیماً به دور نهایی راه می‌یافت.





مراسم Miss Universe یکی از مراسم بین المللی دختر شایسته جهان

لارا دوتا، دوشیزه جهان یا دختر شایسته (Miss Universe) یک مسابقه بین‌المللی زیبایی است که هر سال توسط سازمانی با همین نام برگزار می‌شود.

این مسابقه برای دوشیزگان جوان (18–27 سال) برگزار می‌شود و معیارهای متعدد دیگری به جز زیبایی جسمی نیز برای انتخاب برنده مسابقه در نظر گرفته می‌شود.

این مسابقات در کنار سه رقابت مشابه دیگر؛ دوشیزه دنیا، دوشیزه زمین و دوشیزه بین‌الملل یکی از مهمترین رقابت‌های زیبایی در سطح جهان است. دوشیزه جهان حال دمی لی نل پیترز از آفریقای جنوبی است.

رقابتهای مراسم Miss Universe

مرحله مقدماتی مسابقات در هر یک از کشورهای عضو این سازمان برگزار می‌شود و در مرحله نهایی برگزیدگان هر کشور در یک دوره یک‌ماهه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

تاریخچه مراسم Miss Universe

در سال 1951 برنده مسابقات دوشیزه آمریکا (Miss America) حاضر نشد تا با مایو اسپانسر خود (Catalina swimwear) به روی صحنه بیاید، این موضوع باعث شد که کارخانه (Pacific Mills) از این مسابقات جدا شود و مسابقاتی با نام دوشیزه جهان و دوشیزه جهان آمریکا را ایجاد کند، آن‌ها اولین دوره این رقابت را سال 1952 در لانگ بیچ، کالیفرنیا برگزار کردند.

4 مراسم بین المللی دختر شایسته جهان
4 مراسم بین المللی دختر شایسته جهان


مراسم Miss Earth یکی از مراسم بین المللی جهان

دوشیزه زمین (Miss Earth) یک مسابقه بین‌المللی زیبایی است که هر سال برای پشتیبانی از محیط زیست توسط سازمانی به همین نام برگزار می‌شود.

برنده عنوان دوشیزه زمین می‌بایست به مدت یک سال برای پشتیبانی از محیط زیست و آگاهی مردم دنیا از خطراتی که سلامت محیط زیست را هدف گرفته‌اند، فعالیت کند. او همچنین سخنگوی برنامه زیست محیطی ملل متحد و بسیاری از سازمان‌های محیط زیستی دیگر نیز هست.

این مسابقات پس از دو رویداد مشابه؛ دوشیزه دنیا و دوشیزه جهان و بالاتر از جشنواره دوشیزه بین‌الملل یکی از مهمترین رقابت‌های زیبایی در سطح جهان از نظر تعداد کشورهای شرکت کننده و میزان بینندگان و پوشش خبری است. دوشیزه زمین حال کارن ایباسکو از فیلیپین است.

تاریخچه مراسم Miss Earth

اولین دوره جشنواره زیبایی دوشیزه زمین در سال 2001 برگزار شد و در طول هفت سالی که از شروع فعالیت آن می‌گذرد، رشد سریعی را در توجه رسانه‌ها، تعداد شرکت‌کنندگان و بینندگان تلویزیونی شاهد بوده است. به طوری که آخرین دوره مسابقات که به طور مشترک در فیلیپین و ویتنام برگزار شد، با شرکت بیش از هشتاد و هفت کشور و پخش تلویزیونی در بیش از هشتاد کشور دنیا همراه بود.

شرکت‌کنندگان مراسم Miss Earth

حضور ویدا صمدزی دختر افغانی که اکنون در ایالات متحده ساکن است، با لباس شنای سرخ رنگ در مسابقات سال 2003 به نمایندگی از افغانستان باعث برانگیختن حساسیت‌های بسیار در این کشور و پوشش گسترده این رویداد در رسانه‌ها شد، او نخستین زن افغان در سه دهه اخیر بود که در یک جشنواره زیبایی شرکت می‌کرد.

حضور سرینگ چونگتاک با پرچم تبت و پشتیبانی او از آزادی مردم کشورش در مسابقات سال 2006 بار دیگر باعث شد تا این رویداد در سرتیتر اخبار قرار گیرد. این نخستین بار بود که دختری از جامعه سنتی و محافظه کار تبت در یک مسابقه زیبایی مهم شرکت می‌کرد. ناگفته نماند که او اجازه شرکت در این مراسم را از دالایی لاما دریافت کرده بود.

چونگتاک یک‌بار دیگر در دسامبر 2007 با کناره گیری از شرکت در مسابقات دوشیزه جهانگردی در مالزی، خبرساز شد. گردانندگان این رویداد تحت فشار مقامات بیجینگ از او خواسته بودند که به لباس خود نام چین را هم بیفزاید و با عنوان «دوشیزه تبت - چین» مسابقه دهد که این درخواست با مخالفت او روبه‌رو شد.

رقابت دوشیزه زمین در سال 2007 به علت دیگری نیز تاریخ ساز شد، در این دوره رقابت‌ها پنج نماینده از یک کشور (چین، تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت) در مسابقات شرکت و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

محل برگزاری مراسم Miss Earth

این مسابقات از سال 2001 همواره در ماه اکتبر یا نوامبر در فیلیپین برگزار شده و شبکه‌های فیلیپین (The Filipino Channel) و استار تی‌وی (STAR TV) آن را پوشش داده‌اند. البته مسابقات سال 2006 قرار بود در سانتیاگو، شیلی برگزار شود، که به‌دلیل مشکلات بنیاد دوشیزه زمین در برگزاری رقابت‌ها به فیلیپین بازگشت داده شد.

بخشی از رقابت‌های سال 2007 نیز در ویتنام میزبانی شد. مرحله فینال این رویداد نیز در سالن نمایش دانشگاه فیلیپین در کوئزون سیتی برگزار شد.

دوره بعدی مسابقات در سال 2008 قرار است که در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شود. کره جنوبی رقابت میزبانی را از استرالیا، فیلیپین، نپال، مکزیک، سوئد و سنگاپور برد و به این ترتیب امسال برای نخستین بار این مسابقات در خارج از فیلیپین برگزار خواهد شد گردانندگان بنیاد دوشیزه زمین به مکزیک هم سفر کرده‌اند و با توجه به علاقه مسئولان این کشور به میزبانی این رقابت‌ها احتمالاً این کشور نیز به زودی میزبان این مراسم خواهد شد.

برندگان مراسم Miss Earth

علاوه بر برنده اول مسابقه که دوشیزه زمین لقب می‌گیرد؛ 3 برنده دیگر نیز به عنوان دوشیزه آسمان، آب و آتش بر اساس چهار آخشیج طبیعت معرفی می‌شوند. تاج برنده توسط آرنل پاپای فیلیپینی طراحی و ساخته شده‌است. بدنه تاج از نقره ساخته و با نگین‌های مروارید تزئین شده است.

از سال 2008 جواهراتی نیز به برندگان اهدا می‌شود. ارزش جایزه دوشیزه زمین 2008 حدود 25 هزار دلار و برای 3 نفر دیگر هر یک حدود 10 هزار دلار بود.

four-international-beauty-pageants
four-international-beauty-pageants


مراسم Miss International یکی از مراسم بین المللی دختر شایسته جهان

روز بین‌المللی دختر یک روز یادبود بین‌المللی اعلام شده از سوی سازمان ملل است که به روز دختر نیز مشهور است. 11 اکتبر، 2012, اولین روز دختر بود. این یادبود در حمایت از فرصت‌های بیشتر برای دختران و ارتقای آگاهی در خصوص نابرابری جنسیتی که دختران در سطح جهان به خاطر جنسیتشان مواجه اند برگزار می‌شود.

 

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «4 مراسم بین المللی دختر شایسته جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 4 مراسم بین المللی دختر شایسته جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.