زمان مطالعه: 2 دقیقه
فونداسیون چیست؟

فونداسیون چیست؟

فونداسیون از اولین مراحل هر ساختمانی هست.برای ساخت فونداسیون باید مراحل مختلفی را طی بکنیم. تمام وزن...

فونداسیون از اولین مراحل هر ساختمانی هست.برای ساخت فونداسیون باید مراحل مختلفی را طی بکنیم. تمام وزن ساختمان از اسکلت به ستون و از ستون به فونداسیون منتقل می شود.

فونداسیون
فونداسیون

فونداسیون ساخت اسکلت از روی فونداسیونبا آسمونی در معرفی هر چه بهتر فونداسیون همراه باشید. برای اجرای اسکلت فلزی ساختمان ابتدا باید مهندس ناظر از قدرت تحمل زمین برای تحمل وزن ساختمان اطمینان حاصل کند. برای این کار از خاک های طبقات مختلف زمینی که قرار است روی آن ساختمان سازی انجام بشود نمونه برداری می کنند و نمونه ها را به آزمایشگاه می فرستند. نتیجه ی نمونه یک عدد است.این عدد معمولا نزدیک به یک کیلوگرم بر سانتیمتر مکعب هست. بر اساس این این عددباید برای پی سازی حجمی از زمین را بکنیم. هرچه این عدد کوچکتر باشد حجمی که می کنیم بزرگ تر است؛ و هرچه این عدد بزرگتر باشد حجمی که می کنیم کوچکتر است. بعد از خاک برداری باید سطح خاک را با "بتن مگر" بپوشانیم تا سطح زمین و ساختمان از یکدیگر جدا شوند. بتن مگر بتنی  با عیار سیمان کم (حدود 150 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع) است. پس از بتن ریزی باید سطح بتن ریزی شده را با استفاده از شلنگ تراز و یا دوربین نیوو تراز کنیم. سطح بتن را باید با ملات صاف کنیم.سپس نوبت به آرماتور بندی می رسد. آرماتور بندی باید دقیق و طبق محاسبه انجام شود.پس از آرماتور بندی نوبت به قالب بندی می رسد.

فونداسیون
فونداسیون

فونداسیون برای این کار از قالب های چوبی و فلزی و...استفاده می شود. داخل این قالب هارا باید چرب کنید که به راحتی جدا شوند. قالب های فلزی و چوبی باید سطوح صاف با ضخامت حد اقل 5/2 سانتیمتر باشند. قالب های آجری باید با ماسه سیمان جرز گیری بشوند تا از خروج شیره بتن جلو گیری کنند. فاصله میلگرد های آرماتور بندی تا سطح آزاد بتن نباید از 4 سانتیمتر کم تر باشد. حال نوبت به بتن ریزی می رسد.بتن باید سطح تحمل زیادی داشته باشد. زیرا وزن ساختمان به بتن انتقال داده می شود.برای پیدا کردن سطح تحمل بتن نمونه کوچک استوانه ای یا مکعبی بتن را تهیه کرده و به آزمایشگاه می فرستیم. قبل از بتن ریزی بتن باید خوب هم بخورد. بتن را از بالا و با فاصله ی زیاد نریزید. هر لایه بتن باید ویبره شود تا هوای داخل آن خارج شود. برای جلوگیری از ترک خوردن باید هرلایه از بتن به اندازه ی کافی مرطوب باشد. پس از سفت شدن بتن قالب ها را بر می داریم.حالا فونداسیون آماده است و نوبت به نصب ستون ها روی فونداسیون می رسد. برای این کار ابتدا باید بیس پلیت ها را آماده کنیم. بیس پلیت ها صفحه هایی برای اتصالات ستون اسکلت به بتن هستند. برای اتصال بیس پلیت مکان های دقیق و محاسبه شده ای تعیین می شود. بیس پلیت باید کاملا هموار بر روی بتن قرار بگیرد برای این کار چاله ها و ناهمواری های بتن را با ماده ای به نام گروت پر می کنند. صفحه ستون چیست؟

فونداسیون
فونداسیون

فونداسیون

 فونداسیون - اختصاصی آسمونی

-منبع اختصاصی آسمونی.

نظر خود را درباره «فونداسیون چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فونداسیون چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.