زمان مطالعه: 3 دقیقه
انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران

انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران

انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران به گزارش آسمونی حدود نیم قرن پیش در تاریخ 2/2/1348 انجمــن...

انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران

انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران
انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران

به گزارش آسمونی حدود نیم قرن پیش در تاریخ 2/2/1348 انجمــن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی ایران با همـت و فعالیت سه شرکت حمل و نقل بین المللی ایرانی تأسیس گردید. در آن زمان شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایرانی انگشت شمار بوده و حمل و نقل برون مرزی کالا عمدتاً توسط فورواردرهای خارجی که نمایندگان یا دفاتری در ایران داشتند انجام می شد. این تجمع صنفی با نام "سندیکا" فعالیت خود را شروع و در تاریخ 29/6/1352 به عضویت سازمان جهانی فیاتا پذیرفته شد و به موجب اساسنامه، وظیفه هماهنگی و ارتقاء وضعیت و کیفیت کار اعضاء و در عین حال، وظیفه توزیع کارنه تیر را بر عهده داشت. بعد از انقلاب اسلامی ایران به دنبال سیاست دولت جمهوری اسلامی دایر بر بسط فعالیت و حمایت از شرکت های حمل و نقل بین المللی ایرانی، تعداد این شرکتها افزایش یافته و به تبع آن تعداد اعضاء سندیکا نیز فزونی یافت. با تصویب قانون جدید تشکل های صنفی، نام سندیکا در سال 1374 به انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران تغییر و در سالهای بعد از انقلاب، اگرچه دامنه فعالیت انجمن گسترش یافته ولی موقعیت و میزان پذیرش آن در میان متولیان بخش حمل و نقل فراز و نشیب داشته و میان نگرشی منفی در سالهای اولیه تا قبول و پذیرش و احساس همکاری در سنوات اخیر در نوسان بوده است.

با تغییر نگرش دولت مردان به نقش و اهمیت تشکلهای صنفی، انجمن شرکتهای حمل و نقل بین المللی نیز در هر زمینه و تا سرحد مقدورات خود از همکاری و همیاری با متولیان بخش حمل و نقل و سازمانهای مرتبط با این فعالیت دریغ نکرده است. در حال حاضر شمار اعضاء انجمن از حدود 600 شرکت نیز فراتر رفته است. از لحاظ طرحهای تضمین و پوشش بیمه های دسته جمعی میتوان ادعا نمود که انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران از زمره معدود انجمنها در سطح جهان است که توانسته است در زمینه های مهم و اساسی چون تضمین حقوق و عوارض گمرکی، مسئولیت مدنی حمل کنندگان و حقوق صادرکنندگان بارنامه و راهبارنامه (CMR) پوشش بیمه های مطلوب و مناسبی را برای اعضاء خود فراهم آورد.

forum-international-shipping-companies
forum-international-shipping-companies

به گزارش آسمونی علاوه بر خدمات یاد شده، هیئت مدیره و کارشناسان انجمن خدمات مشورتی و رایزنیهای خود را در اختیار متولیان بخش حمل و نقل قرار داده و در تنظیم قوانین، آئین نامه ها، مقررات و دستورالعملهای مرتبط با حمل و نقل بین المللی سهیم بوده اند و امید دارند که در سایه همکاریها و مودتی که بین بخشهای دولتی و خصوصی پدید آمده است در کنار برنامه ریزان و سیاستگذاران بخش در ساماندهی و پیشبرد و ارتقاء سطوح کمی و کیفی خدمات حمل و نقل و سرمایه گذاریهای لازم، گامهای بلندتر و مؤثرتری را برداشته و به یاری ایزد منان موجبات کسب اعتبار و حیثیت روز افزون این حرفه و صنف را فراهم آورند. در حال حاضر خدمات انجمن در بخش آموزشی با برگزاری دوره ی متعدد فیاتا و فارغ التحصیلی بیش از 1000 مدیر شرکت از این انجمن از اعم فعالیت های آن بوده که در حال حاضر به عنوان نماینده رسمی سازمان فیاتا در منطقه نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و توزیع بارنامه های فیاتا در کشور اقدام می نماید. از جمله خدمات دیگر به اعضاء توزیع برگ های تردد، بازید از دفاتر شرکتها، استفاده از راهنامه های (CMR) ، بارنامه های فیاتا، پوشش‌های بیمه ای آنان ، رفع اختلاف بین شرکتها و صاحبان کالا، تایید و یا تمدید پروانه فعالیت، اعزام مدیران به نشست ها و اجلاس‌های داخلی و خارجی و با سازمان‌ها و مراجع ذیربط و ... در حال حاضر می باشد.

انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران
انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران

تماس با انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران

آدرس انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران

تهران ـ میدان هفتم تیــر ـ خیابان مفتح شمالی -ـ خـیابان شهید ملایری پور ـ پلاک 96

تلفن انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران

88822904 - 88821359

فکس انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران

88822683

ایمیل انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران           

ITA_DB@ITAIR.IR

نظر خود را درباره «انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره انجمن سراسری شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.