زمان مطالعه: 1 دقیقه
پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم یکی از نقاط گردشگری استان گیلان محسوب می‌شود که همه ساله مهمانان زیادی را از جاهای مختلف ایران پذیرا هستند.

پارک جنگلی گیسوم یکی از نقاط دیدنی استان گیلان است. در آن‌سوی جنگل گیسوم هم ساحل گیسوم قرار دارد که بر زیبایی این منطقه افزوده است. پارک جنگلی گیسوم در همه فصل‌ها زیبا است بخصوص در فصل پاییز که برگ‌ها رنگارنگ می‌شوند. در این بخش از آسمونی به معرفی جنگل گیسوم خواهیم پرداخت و همینطور تصاویری از مسیر زیبا و دیدنی که درختان سر به فلک کشیده آن تونلی جنگلی را ایجاد کرده است که دل هر بیننده‌ای را با خود می‌برد، مشاهده خواهید کرد.

forest-park-gisoom(9)
نقشه پارک جنگلی گیسوم

معرفی جنگل گیسوم

جاده گیسوم تونلی جنگلی را با نسیم خنک کوهستان‌های تالش در هم آمیخته تا تن و جان هر رهگذری را آرامش ببخشد و روحش را آسایش دهد. گیسوم جایی است که جنگل و دریا به هم می‌رسند.

اگرچه گیسوم فقط در نیمه اول سال در بهار و تابستان پذیرای گردشگران است ولی باید گفت که اگر در نوروز و نیمه اول سال هم موفق به سفر به این منطقه گردشگری نشدید زیبایی‌های طبیعی گیسوم در فصل پاییز و زمستان نیز کمتر از بهار و تابستان نیست.

همسایگی جنگل و دریا در این منطقه از شمال کشور، زیبایی دو چندانی را نصیب چشمان گردشگران می‌کند. این ساحل زیبا در ایام تعطیل سال پذیرای جمعیت زیادی از علاقه مندان به طبیعت از اقصی نقاط کشور است مسافرانی که از گوشه و کنار کشور می‌آیند تا در کنار جنگل و دریا به نظاره بنشینند.

وجود گیسوم باعث شده است که روستای گتگسر در کنار آن به یک روستای مهمان پذیر با خانه‌های ویلایی تبدیل شود و اهالی به خاطر حضور بیش از حد مسافران خانه‌های خود را تبدیل به سوئیت‌های مهمان‌پذیر کنند.

جنگل گیسوم از نظر گیاهی هم در مجموع 76 گونه گیاهی متعلق به 66 جنس و 44 خانواده در این منطقه جلگه‌ای از شمال گیلان شناسایی شده‌ است که 21 گونه آن چوبی و مابقی را گونه‌های علفی تشکیل می‌دهد.

پارک گیسوم

امکانات جنگل گیسوم

جنگل گیسوم با مساحتی حدود 80 هکتار، با درختان جنگلی انبوه و گونه‌های گیاهی خاصی که دارد، چشم انداز زیبایی را برای گردشگران در استان گیلان فراهم می‌کند. در ادامه امکانات جنگل گیسوم را ببینید:

  • پارکینگ در داخل محدوده پارک
  • مناطق پیک‌نیک روزانه
  • مسیرهای پیاده روی
  • کمپینگ طبیعی
  • وسایل بازی کودکان
  • موزه طبیعی گل و گیاه
  • ورزشگاه
  • اردوگاه
  • پلاژ
  • هتل
جنگل گیسوم

پارک جنگلی گیسوم کجاست؟

پارک جنگلی گیسوم در 18کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد. در جنوب گیسوم، رضوانشهر به فاصله 14کیلومتر و شمال آن، شهر هشتپر (تالش) با فاصله حدود 20 کیلومتر قرار دارد.

آدرس پارک جنگلی گیسوم

آدرس گیلان، 90 کیلومتری رشت به آستارا، 16 کیلومتری تالش
لوکیشن نمایش نقشه در گوگل مپ

تصاویر پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم در پاییز

forest-park-gisoom(4)

forest-park-gisoom(2)

forest-park-gisoom(8)

forest-park-gisoom(7)

forest-park-gisoom(3)

forest-park-gisoom(5)

 

نظر خود را درباره «پارک جنگلی گیسوم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پارک جنگلی گیسوم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.