زمان مطالعه: 3 دقیقه
راهنمای خرید از سایت های خارجی

راهنمای خرید از سایت های خارجی

اکثر فروشگاه ها و سایت های خارجی که اقدام به فروش جهانی می کنند، و شرایطی را برای مشتریان مختلف خود در سراسر دنیا فراهم کردند.

اکثر فروشگاه ها و سایت های خارجی که اقدام به فروش جهانی می کنند، و شرایطی را برای مشتریان مختلف خود در سراسر دنیا فراهم کردند که با استفاده از آن ها می توان به سادگی امر خرید را انجام داد. در این بخش از آسمونی همراه ما باشید.

روش های خرید از سایت های خارجی از ایران


پرداخت در سایت های خارجی

برای خرید از سایت های خارجی شما نیاز به کارت اعتباری بین المللی (ویزا کارت ، مستر کارت و ..) خواهید داشت. همان طور که می دانید ایران جزو 5 کشوری است که شبکه بانکیشان به شبکه بانکی و پولی جهانی متصل نیست و شرکت هایی نظیر ویزاکارت و مسترکارت هیچ خدماتی را در آنها ارائه نمی کنند. برای حل این مشکل چند راهکار برای کاربران ایرانی وجود دارد.

استفاده از کارت اعتباری دوستان

شما می توانید برای خرید از سایت های خارجی از کارت های اعتباری دوستانتان در خارج از کشور استفاده نمایید. بدین ترتیب شما می توانید با استفاده از شماره کارت، تاریخ انقضاء و کد 3 رقمی امنیتی کارت اقدام به خرید نمایید. لازم به ذکر است بعضی از بانکها با همکاری درگاه های واسطه ی پرداخت تأیید با پیام کوتاه از صاحب کارت می گیرند. لذا در این موارد لازم است هنگام خرید با دوست خود در ارتباط باشید.

دریافت محصول در ایران

علاوه بر موضوع پرداخت در سایت های خارجی موضوع مهم دیگری که همواره کاربران ایرانی را در خرید از سایت های خارجی دچار دغدغه میکند، نحوه ی ارسال کالا به ایران است. با توجه به تحریم های گسترده اعمال شده در سال های اخیر علیه ایران شما لازم است نسبت به ارسال کالا به ایران به طور مستقیم از سایت مورد نظر خود  اطمینان حاصل نمایید. بسیاری از فروشگاه ها و سایت های معتبر بین المللی بخصوص شرکت های آمریکایی در حال حاضر به ایران خدمات پستی ارائه نمی کنند و ارسال کالا به ایران را ندارند.

علاوه بر آن برخی از پست های بین المللی از جمله فدکس نیز به ایران خدمات ارائه نمی کنند. همچنین رویکرد گمرک کشورهای مختلف بخصوص آمریکا و کشورهای اروپایی در بسته هایی که مقصد آنها ایران است موضوعی است که قبل از خرید و ارسال کالا به ایران باید به آن توجه داشت. دریافت کالا در ایران در خریدهای خارجی نیز روشهای مختلفی دارد. برای آشنایی با شرکت های پستی می توانید به مقاله “انواع شرکت های پستی و خدمات آنها” مراجعه نمایید.

ارسال کالا به ایران به طور مستقیم

روش اول همان ارسال کالا به ایران به طور مستقیم است. اگر نسبت به همه مسائل مطرح شده از جمله داشتن ویزاکارت مناسب، ارسال کالا به ایران به طور مستقیم توسط فروشنده، رویکرد پست مورد نظر در ارسال مستقیم به ایران و برخورد کشور مبدأ در ارسال کالا به ایران به طور مستقیم اطمینان حاصل نمودید، می توانید خرید خود را انجام دهید و آن را به طور مستقیم در آدرس خود در ایران دریافت نمایید.

لازم به ذکر است علاوه بر اطمینان از ارسال کالا به ایران به طور مستقیم  لازم است رویکرد و قوانین گمرک ایران نسبت به وارد شدن کالای خود را نیز بررسی نمایید. برخی از کالاها نیاز به ترخیص و عملیات گمرکی دارند که باید قبل از خرید خود تمهیداتی برای آن اندیشیده باشید. برای آشنایی با شرایط و قوانین گمرکی داخلی و خارجی می توانید به مقاله “قوانین گمرکی و رویکرد گمرکی کشورهای مختلف ” مراجعه نمایید.

چه کالاهایی در سایت های خارجی تحریم است؟

علاوه بر کشور و همچنین سایت مورد نظر، مسأله دیگر در خرید ازسایت های خارجی نوع کالاست. بسیاری از سایت های خارجی به مشتریان ایرانی هم خدمت ارائه می دهند، اما این خدمت رسانی شامل کالاهای خاص نمی شود. به این دسته از کالاها به اصطلاح کالاهای تحریمی گفته میشود. کالاهایی در حوزه علوم نانو، نفت و پتروشیمی، هواو فضا و …  شامل کالاهای تحریمی جمهوری اسلامی ایران میشوند و کاربران ایرانی در خرید از سایت های خارجی باید به این نکته توجه نمایند.

معمولاً خرید این نوع کالا ها نیازمند امکانات خاص و صرف هزینه های بیشتری است و چنانچه در خرید خود به این نوع از کالاها احتیاج داشتید توصیه اکید می شود از همان ابتدا و قبل از هرگونه مکاتبه با فروشنده، این مورد را با یکی از شرکت های متخصص در این حوزه در میان بگذارید. خرید هایی از این دست ملاحظات و پیچیدگی های خاصی دارد و تجربه و تخصص یک تیم حرفه ای را طلب می کند.

نظر خود را درباره «راهنمای خرید از سایت های خارجی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای خرید از سایت های خارجی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.