زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر خارجی با بلیط هواپیمایی خارجی بهتر است یا داخلی؟

سفر خارجی با بلیط هواپیمایی خارجی بهتر است یا داخلی؟

کسانی که در طول سال سفرهای خارجی زیادی دارند به طور معمول اقدام به تهیه بلیط از شرکت های بلیط هواپیمایی خارجی می کنند.

کسانی که در طول سال سفرهای خارجی زیادی دارند به طور معمول اقدام به تهیه بلیط از شرکت های بلیط هواپیمایی خارجی می کنند. به همین بهانه ما در این مقاله از آسمونی مزایای تهیه بلیط هواپیمایی خارجی را برای شما عزیزان برمی شماریم.

سفر خارجی با هواپیما

سفر خارجی با بلیط هواپیمایی خارجی بهتر است یا داخلی؟
سفر خارجی با بلیط هواپیمایی خارجی بهتر است یا داخلی؟

سفر خارج از کشور برای ما ایرانیان همیشه جذاب و پر از تجربه های جدید مانند آشنایی با فرهنگ ملل، دیدن جاذبه های گردشگری و آداب و رسوم آنها می باشد. اما گاهی اوقات فراهم ساختن مقدمات سفر برای رسیدن به این تجربه ها سخت است. دغدغه گرفتن ویزا تا تهیه بلیط و در نهایت اقامتمان، مارا کم حوصله می کند. سفر خارجی برای کسانی که دائم در حال سفر هستند و تجربه مسافرت خارجی را دارند ساده بوده اما برای افرادی که اولین بار قصد این سفر را دارند چالش بر انگیز است.

برای تجربه مسافرت خارج از کشور ممکن است اولین یا یکی از مهمترین مواردی که به ذهنمان می رسد خرید بلیط هواپیمایی خارجی باشد. برای همین موضوع ما به یکی از آژانس های هواپیمایی جهت رزرو بلیط هواپیما مراجعه می کنیم و اگر برای اولین بار باشد، با توضیحاتی که کانتر فروش در اختیارمان میگذارد ممکن است کمی گیج شده و در گرفتن تصمیم نهایی خود گمراه شویم.

خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی

خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی
خرید بلیط هواپیمایی

خرید بلیط هواپیمایی خارجی می تواند یکی از مهمترین اقدامات اولیه برای سفر به خارج از کشور باشد. شاید اگر همین چند سال پیش گفته می شد برای خرید بلیط هواپیما دیگر لازم نیست به آژانس های هواپیمایی مراجعه کنید و به راحتی و با چند کلیک ساده میتوان بلیط خارجی هواپیمای سفر را تهیه نمود، کسی باور نمیکرد و اکثریت بر این باور بودند که برای سفر به کشورهای خارجی باید هفت خان رستم را طی کنند. 

خرید بلیط داخلی یا خارجی

از مهم ترین نکاتی که لازم است در خصوص سفرها بدانید زمان خرید بلیط داخلی یا خارجی است. اگر به سایت هایی که پیش بینی قیمت ها را دارند مراجعه کنید ، انتخاب آگاهانه تری خواهید داشت.بهتر است ار 50-45 روز پیش از سفر برای خرید بلیط ارزان هواپیما اقدام کنید.برخی پروازها هم زمان بشتری لازم دارند.برای پروازهای بین المللی که بلند مدت برنامه ریزی می شوند گاهی تا 6 ماه زودتر باید برای خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی اقدام کرد.

نکاتی برای خرید بلیط رزان هواپیما در پروازهای خارجی

خرید بلیط رزان هواپیما در پروازهای خارجی
خرید بلیط رزان هواپیما در پروازهای خارجی

زودتر بلیط بخرید

خطوط هوایی برای فروش هرچه بیشتر بلیط، قیمت بلیط مسیرهای مختلف را طبق الگوریتم‌های زمانی خودشان تغییر می‌دهند. اگر برنامه‌ی سفرتان را از قبل مشخص کنید، با سر زدن به وب‌سایت‌های مخصوص خرید آنلاین بلیط هواپیما می‌توانید قیمت بلیط را در روزهای مختلف چک کنید. یکی از مزایای برنامه‌ریزی زودهنگام سفر این است که می‌توانید بلیط هواپیما خارجی را خیلی ارزان‌تر بخرید.

روزهای هفته

از آن‌جا که روزهای شنبه و یکشنبه در بسیاری از کشورهای خارجی تعطیلند، بلیط‌های مربوط به این روزها نیز گران‌تر هستند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند تفاوت قیمت بلیط پرواز خارجی در یک مسیر در روز یکشنبه با همان پرواز در روز سه‌شنبه ۲۹ دلار است و اگر پرواز دوطرفه باشد این اختلاف قیمت به ۵۸دلار می‌رسد. بنابراین حواستان باشد در روزهای شنبه و یکشنبه بلیط‌ها ممکن است گران‌تر باشند.

زمان‌های پر سفر

اگر اجباری در سفر ندارید و کنترل هزینه‌های سفر برایتان مهم است، مسافرت خارجی در تعطیلاتی رسمی مثل عید نوروز را فراموش کنید. معمولا ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی در ایامی که استقبال از سفر زیاد است، بلیط‌ها و تورها را گران می‌کنند. در انگلیسی به این ایام اصطلاحاً های‌سیزن می‌گویند. مثلا تابستان های‌سیزن اروپاست و سفر گران‌تر تمام می‌شود اما بین ماه‌های فوریه و مارچ بهترین قیمت‌ها را در بلیط‌ها و خدمات سفر اروپا پیدا خواهید کرد.

ایرلاین‌های ارزان

بعضی از شرکت‌های هواپیمایی مانند Pegasus، AirAsia، Sun Wing و… سیاست‌ها و استراتژی‌هایی را به کار می‌گیرند تا هزینه‌هایشان را کاهش دهند. مثلا بعضی هنگام پرواز غذا سرو نمی‌کنند یا فاصله‌ی بین صندلی‌ها را کمتر در نظر می‌گیرند تا در هر پرواز تعداد مسافر بیشتری جابه‌جا کنند. معمولا بلیط‌هایی که توسط این شرکت‌ها در مسیرهای مختلف هوایی ارائه می‌شود، از باقی بلیط‌ها ارازن‌ترند.

توقف

پروازهایی که در مسیر رسیدن به مقصد یک یا دو توقف دارند، از پروازهای مشابه در همان مسیر ارزان‌ترند. مثلا پرواز هواپیمایی آذربایجان در مسیر تهران مسکو یک توقف در باکو دارد و دوباره از باکو به مسکو می‌رود. یا مثلا پرواز تهران – ازمیر هواپیمایی پگاسوس که مسافران در فرودگاه سابیها گوکچنِ استانبول پرواز عوض می‌کنند و به ازمیر می‌روند. هر دوی این پروازهای از حتی پروازهای چارتر ایرللاین‌های ایرانی به همان مقاصد نیز ارزان‌ترند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سفر خارجی با بلیط هواپیمایی خارجی بهتر است یا داخلی؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سفر خارجی با بلیط هواپیمایی خارجی بهتر است یا داخلی؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.