زمان مطالعه: 10 دقیقه
10 سریال کمدی خارجی که حتما باید ببینید!

10 سریال کمدی خارجی که حتما باید ببینید!

انتخاب بهترین سریال های کمدی همیشه کار سختی بوده است. وجود سریال‌ های خوب در تاریخ تلویزیون باعث می شود که نتوانیم با یک لیست محدود، از همه آن ها یاد کنیم.

چند سالی است که شاهد درخشیدن تعداد زیادی از سریال‌ها در ژانرهای مختلف بودیم و هر کدام به نحوی تماشاگران مختص به خودشان را جذب کردند. ژانر کمدی هم در این سال بسیار فعال بوده و با ساخته شدن اثرات محبوبی مواجه بودیم. برای آشنایی بیشتر با بهترین سریال طنز خارجی این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی خنده دارترین سریال های خارجی می پردازیم.

1. سریال فرندز (Friends)

 

فیلم کمدی خارجی
فیلم کمدی خارجی

بدون شک یکی از معروف‌ترین سریال‌های طنز تلوزیونی Friends نام دارد. مجموعه‌ ای که بسیاری از سینما دوستان با آن بزرگ شده‌اند و خاطرات زیادی از دنیای این سریال دارند. سریال Friends یا «دوستان» مجموعه‌ای کمدی است که برای اولین بار در سال 1994 میلادی (مصادف با سال 1373 شمسی) توسط «مارتا کافمن» (Marta Kauffman) ساخته و به نمایش گذاشته شد. سریال Friends روایتگر زندگی شش نفر از شهروندان نیویورک است که در جریان موضوعات اجتماعی مختلفی قرار می‌گیرند. این مجموعه طولانی چیزی نزدیک به ده سال بر روی آنتن رفت و هر سال در جذب مخاطب ذره‌ای ضعف از خود به نمایش نگذاشت تا نهایتا در سال 2004 به نقطه پایانی خود رسید. حتی رشد سنی بازیگران سریال Friends هم در طول این ده سال مشهود خواهد بود. سه شخصیت زن و سه کاراکتر مرد که دنیای عجیب خودشان را در دل شهر منهتن نیویورک بپا کرده‌اند. در این سریال بازیگرانی چون، دیوید شوییمر، جنیفر انیستون، مت لابلانک، متیو پری حضور دارند.

سریال Friends به عنوان معروف‌ ترین مجموعه کمدی آمریکایی نه فقط در همین منطقه، بلکه در کل جهان محسوب می‌شود.

سریال Friends که بی شک یکی از معروف‌ترین مجموعه‌های طنز آمریکایی شناخته شده و در این مقاله به عنوان یکی از برترین سریال‌های تاریخ نام‌ برده می‌شود، در مجموع نامزد شصت و دو جایزه امی شد. فصل هشتم این سریال هم در سال 2002 به عنوان برترین مجموعه کمدی سال شناخته شد. سریال Friends توانست از سوی مجله ایمپایر به عنوان یکی از 50 سریال برتر تاریخ شناخته شود و در این لیست به جایگاه هفتم دست یافت. حضور نام این مجموعه در لیست گیم شات با توجه به جوایز و افتخاراتی که سریال Friends کسب کرده است، کاملا بدیهی به نظر می‌رسد. چنان چه می‌دانید سریال مذکور طی ده فصل به اتمام رسید و هم‌ اکنون شما می‌توانید تمامی قسمت‌های این مجموعه را تماشا کنید.

2. سیمپسون ها (The Simpsons)

 

فیلم های کمدی دوبله فارسی
فیلم های کمدی دوبله فارسی

قبل از آن که بخواهید لیستی از برترین‌ های طنز و کمدی تاریخ را برای خود متصور شوید، قطعا بخشی از جستجوهای‌تان مرتبط با دنیای انیمیشن خواهد بود و The Simpsons یا اصطلاحا «سیمپسون‌ها» می‌تواند گزینه خوبی برای حضور در این لیست باشد. انیمیشنی که توسط «مت گرونینگ» (Matt Groening) ساخته شد و از طریق قاب شبکه فاکس به نمایش در آمد. مجموعه The Simpsons تجلی زندگی خانواده‌ای با همین نام در دنیایی عجین شده با فرهنگ و تمدن آمریکایی است و نمایانگر رفتارهای مختلف انسان‌ دوستانه در این دنیای خیالی خواهد بود. خانواده سیمپسون‌ها به عنوان یکی از طولانی‌ ترین مجموعه‌های کمدی پخش شده در تاریخ آمریکا هم محسوب می‌شود و چنان چه می‌دانید مدت‌ها قبل شاهد پخش بیست و هفتمین فصل از این انیمیشن سریالی بوده‌ایم. The Simpsons توسط بسیاری از مجلات خارجی به عنوان یکی از برترین ساخته‌های شبکه فاکس شناخته می‌شود که تا ده فصل ابتدایی برای صداپیشگان این مجموعه در هر قسمت میانگین سیصد هزار دلار درآمدزایی داشته است. این عدد را در تعداد قسمت‌های این مجموعه ضرب کنید تا متوجه شوید که صداپیشگان شخصیت سیمپسون‌ها همگی میلیونر هستند!

در طول پخش این مجموعه که چیزی نزدیک به هفتصد قسمت برآورد می‌شود، The Simpsons توانست سی و یک جایزه امی و چندین افتخار دیگر در مجلات خارجی کسب کند و از همه مهم‌تر، جایگاه ویژه‌ای در رسانه‌ها به خودش اختصاص دهد. به طوری که قطعا حواشی مرتبط با این مجموعه را شنیده‌اید؛ حقایقی که احتمالا بیشتر از «خنده دار بودن» شبیه به واژه «ترسناک» هستند. جالب است بدانید که مجموعه سیمپسون‌ها خالق برخی از اصطلاحات مکتوب در ادبیات آمریکا و لاتین محسوب می‌شود. در طول این سال‌ها The Simpsons قطعا از دوران اوج خود فاصله گرفته است، اما همچنان گزینه خوبی برای طرفداران ژانر کمدی محسوب می‌شوند. مخصوصا آن عده‌ای که از تماشای انیمیشن و پویانمایی‌ های قدیمی لذت می‌برند.

3. تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory)

 

فیلم های کمدی برتر جهان
فیلم های کمدی برتر جهان

The Big Bang Theory هم مانند دو عنوان قبلی، نامی آشنا در لیست برترین‌های تاریخ کمدی محسوب می‌شود و اینکه ما آن را در میان اسامی خودمان قرار دادیم اتفاقی کاملا قابل پیش‌بینی بود. سریال The Big Bang Theory یا اصطلاحا «تئوری بیگ بنگ» یکی از پر طرفدارترین مجموعه‌های تلوزیونی شبکه CBA محسوب می‌شود که برای اولین بار در سال 2007 به نمایش گذاشته شد. مجموعه‌ای که درحال حاضر هنوز به نقطه پایان خود نرسیده و چنان چه می‌دانید برای فصل دوازدهم نیز تمدید شده است. The Big Bang Theory نیز یک مجموعه کمدی آمریکایی مبتنی بر موقعیت‌های مختلف است که در واقع سفری در دنیای اعضای عجیب جوامع آمریکایی قلمداد می‌گردد. The Big Bang Theory بیشتر بر روی جنبه‌های رفتاری و موقعیتی تمرکز دارد و معجونی از اتفاقات جالب و تماشایی است.

در اکثر اوقات این طور به نظر می‌رسد که یک مجموعه تلوزیونی نمی‌تواند پس از شش الی هفت فصل هویت خودش را حفظ کرده به پرتگاه نابودی نیفتد. راستش چندان هم با فرضیه نادرستی طرف نیستیم و سریال The Big Bang Theory از آن دسته مجموعه‌هایی محسوب می‌شود که پس مدتی نقاشی‌های دنیایش رنگ باخته و روابط میان شخصیت‌ها قابل پیشبینی می‌شود. با وجود آن که سریال The Big Bang Theory را همچنان به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های تاریخ کمدی به حساب می‌آوریم، اما فراموش نکنید و که این سریال پس از مدتی هیجان و شادابی ابتدایی‌ اش را از دست داده و درست مانند سریال The Walking Daed به پرتگاهی در ناکجا آباد می‌افتد. تماشای این مجموعه کمی نیاز به چشم پوشی از برخی ایرادات درشت دارد که از فصل پنجم به بعد بیشتر هم دیده خواهند شد.

4. مستر بین (Mr. Bean)

 

سریال کمدی خارجی
سریال کمدی خارجی

اگر تصور می‌کنید که نام‌های اخیر بدون شک محبوب‌ ترین و مشهورترین اعضای این لیست به شمار می‌روند، اصلا تند نروید؛ چرا که از حیث محبوبیت و شهرت قطعا هیچ عضوی از این لیست به پای مستر بین خودمان نمی‌رسد. مجموعه‌ای که «روآن اتکینسون» (Rowan Sebastian Atkinson) را به شهرتی سرسام‌آور رساند و از او شخصیتی فراموش نشدنی در دنیای آثار کمدی ساخت. سریال Mr. Bean (آقای بین) نام مجموعه‌ای است که با بازیگری و نویسندگی روآن اتکینسون تولید شده و به نمایش درآمد. این مجموعه برای اولین بار در سال 1989 میلادی و از طریق شبکه ITV به نمایش درآمد و از همان ابتدا به محبوبیت بسیار زیادی دست یافت و سرانجام در سال 1995 و طی نمایشی تحت عنوان «شب بخیر آقای بین» نقطه‌ای بر پایان سناریوی مستر بین گذاشت.

شخصیت مستر بین کاملا توسط بازیگر همین نقش (یعنی آقای روآن اتکینسون) خلق شد و به گفته او مستر بین مرد میان‌سالی در دنیای کودکان است. شخصیتی بسیار کم‌صحبت و بسیار عجیب که در مواجه با اتفاقات مختلف رفتارهای عجیب و بانمکی را از خودش بروز می‌دهد. چنان چه می‌دانید مجموعه مستر بین، جدا از سریال تلوزیونی‌اش چندین و چند اقتباس بزرگ و کوچک داشته است. از مجموعه انیمیشنی این کاراکتر گرفته تا سریال‌های فرعی و فیلم‌های سینمایی. برای کسانی که مستر بین دنیای هنر هفتم را صرفا در حد چند سکانس کوتاه می‌شناسند، تماشای مجموعه Mr. Bean بسیار هیجان‌انگیز و حیاتی به نظر می‌رسد.

5. باب اسنفجی (Sponge Bob Squarepants)

 

سریال کمدی آمریکایی
سریال کمدی آمریکایی

اگر پیش خود خیال کرده‌اید که مجموعه سیمپسون‌ها تنها عضو انیمیشنی حاضر در این لیست خواهند بود، باید بگویم سخت در اشتباهید و احتمالا در ادامه بیشتر هم به اشتباه خود پی می‌برید. شاید عده‌ زیادی وجود داشته باشند که برخی از نام‌های اخیر را نشنیده باشند، اما اینکه ابعاد شهرت شخصیت «باب اسفنجی» چقدر است اصلا نیازی به بحث کردن ندارد. باب اسفنجی شلوار مکعبی یکی از معروف‌ ترین و مشهور ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ به شمار می‌رود و این تنها به شاخه کمدی مربوط نمی‌شود. Sponge Bob Squarepants که ما نام آن را به اختصار «باب اسفنجی» می‌شناسیم، مجموعه‌ای متعلق به سال 1999 میلادی است که پخش آن تاکنون ادامه دارد و چنان چه می‌دانید این مجموعه برای یک فصل دیگر تمدید شد؛ آن هم در شرایطی که سازندگان فصل اخیر آن را به عنوان اختتامیه مجموعه قلمداد می‌کردند. به واسطه مجبوبیت باب اسفنجی، سازندگان تا به این لحظه 12 فصل از آن را تولید و پخش کرده‌اند که فصل سیزدهم آن نیز در تاریخ 2 اوت 2019 منتشر خواهد شد.

سریال Sponge Bob Squarepants در واقع مجموعه‌ای از موقعیت‌های مختلف را درست مانند فرمول موفق «تام و جری» به نمایش گذاشته و هربار یک داستان جدید را استارت می‌زند. استودیوی سازنده انیمیشن Sponge Bob Squarepants، یعنی کمپانی نیکلودین تا به حال انیمیشن‌های موفق کم‌تعدادی داشته و باب اسفنجی قطعا یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین ساخته‌های این استودیو به شمار می‌رود. ماجراجویی‌های باب اسفنجی و دنیای کوچک اما عمیق یک همبرگر فروشی، سوژه‌های بی‌شماری را در طی این دوازده فصل پخش شده برای‌تان فراهم آورده است که قطعا برای گروه سنی نوجوانان گزینه بسیار خوبی در این روزها محسوب می‌گردد.

6. آشنایی با مادر (How I Met Your Mother)

 

سریال کمدی پرطرفدار
سریال کمدی پرطرفدار

سریال How I Met Your Mother نیز درست مانند جمعیت قریب به کل اسامی حاضر در این لیست، یک مجموعه آمریکایی است که از قاب CBS برای اولین بار در سال 2004 پخش شد. مجموعه‌ای که با نحوه روایت منحصر به فرد و جنبه‌های مختلفش، معجونی از یک کمدی خاص بوجود آورده است. How I Met Your Mother اگر چه در حد و اندازه‌های دیگر اعضای این لیست به حساب نمی‌آید اما باید بدانید که این مجموعه توانسته برنده 5 جایزه امی شده و در سال 2009 نامزد برترین سریال کمدی سال شود. سریال How I Met Your Mother در سال 2014 رسما به کار خود خاتمه داد و درحال حاضر این مجموعه به طور کامل در دسترس بوده و قابل تماشا کردن است. How I Met Your Mother متشکل از نه فصل نسبتا طولانی است که در کمال ناباوری با دو پایان متفاوت به تصویر کشیده شد. اختتامیه فصل نهم این مجموعه که پایانی بر کل سریال محسوب می‌شود، به دلیل اعتراضات طرفداران با دو پایان متفاوت به تصویر کشیده شد که در نسخه اوریجینال شاهد پایان‌بندی خوب آن بودیم. تماشای سریال How I Met Your Mother قطعا لحظات جذاب و لذت‌بخشی را برای مخاطبین گیم شات رقم خواهد زد.

7. بی شرم (Shameless)

 

فیلم کمدی باحال
فیلم کمدی باحال

Shameless روایتگر زندگی خانواده‌ ای معمولی و از طبقه کارگر جوامع آمریکایی است که بیشتر بر جنبه‌های خانوادگی و تاثیر برخی اعتیادها و رفتارها بر دنیای دیگران تمرکز می‌کند. Shameless مجموعه‌ای کمدی و درام است که در عین طناز بودن، مفاهیم زیادی برای منتقل کردن دارد.  این مجموعه برای اولین بار در تاریخ 9 ژانویه سال 2011 و از طریق شبکه ShowTime پخش گردید. دیدگاه کلی Shameless به دنیای اقشار کم‌ درآمد ازن سریال تلوزیونی مجموعه‌ای کمدی-درام و بسیار سرگرم کننده ساخته است. Shameless نام اقتباسی از همین نام است که با بازخوردهای وسیع‌ تری نسبت به رقیب بریتانیایی خود مواجه شد و به موفقیت‌های بیشتری دست یافت.

8. ریک اند مورتی (Rick And Morty)

 

فیلم کمدی دوبله فارسی
فیلم کمدی دوبله فارسی

Rick And Morty داستان دو شخصیت کاملا متضاد است که در قالبی از مجموعه‌های انیمیشنی گنجانده شده و چنان چه می‌دانید مدتی قبل شاهد پخش فصل جدیدی از آن بودیم. داستان سریال حول شخصیت ریک که یک دانشمند افسار گسیخته و نسبتا روان‌پریش است می‌چرخد که همراه با مورتی، نوه عجیب و غریبش راهی ماجراجویی‌های بزرگی در تاریخ و مکان می‌شوند. سریال Rick And Morty توسط «جاستین رویلند» (Justin Roiland) تولید شده و وظیفه صداپیشگی هر دو شخصیت ریک و مورتی هم بر عهده او است. سریال انیمیشنی Rick And Morty برای اولین بار در تاریخ 2 دسامبر سال 2013 و از طریق شبکه ادالت سوییم پخش گردید و تا همین چند وقت گذشته شاهد انتشار قسمت‌های جدیدی از آن بوده‌ایم که حسابی مورد توجه طرفداران قرار گرفت. سریال Rick And Morty به واسطه جنبه‌های علمی تخیلی، کمدی و بعضا خشونت‌آمیز و تم سیاهش بیشتر به گروه سنی بزرگسالان پیشنهاد می‌شود.همچنین لازم به ذکر است که مجموعه Rick And Morty جزو آن دسته سریال‌هایی محسوب می‌گردد که بعدها منجر به خلق کتاب‌های مصور و کمیک‌بوک‌هایی از آن شد. در سال 2015 برای اولین بارکمیک بوکی تحت عنوان «بوم!» که اقتباسی از دنیای Rick And Morty بود به انتشار درآمد و این کمیک بوک هم به لطف مجموعه تلوزیونی‌اش با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد.

9. چیزهای بهتر (Better Things)

 

فیلم فرندز دوبله فارسی
فیلم فرندز دوبله فارسی

شاید Better Things را بتوان یک کمدی اصیل و در عین حال ساده‌ای دانست که در قحطی این روزهای هنر هفتم، حکم یک معجزه را دارد. در پاییز سال 2016 بود که دست اندر کاران شبکه FX تصمیم به پخش این سریال گرفتند که در واقع می‌توان آن را ترکیبی از مجموعه Master Of None و Louie دانست. کاوش در زندگی چند شخصیت تنها هدف و مقصود Better Things محسوب می‌شود که در عین سادگی با محتوای زیادی تزئین شده است. مجموعه Better Things توسط لوئیس سی کی (Louis C. K) تولید شده و وظیفه کارگردانی و نویسندگی اثر به دوش او است. و خبر خوب این که لوئیس دیگر مانند سابق به عنوان یک باازیگر به جلوی دوربین نرفته و هنر خودش را از پشت دوربین‌ها به رخ بیننده کشیده است. مخاطب حالا این فرصت را دارد که برخلاف کمدی‌های امروزی و جمع کثیری از بلاک‌ باسترهای بی‌ نمک هالیوودی، خودشان را در جایگاه شخصیت اصلی قرار داده و همسو با تصورات او داستان را پیش ببرد. Better Things محصول سال 2016 شبکه FX بی‌شک یکی از بهترین سریال‌های کمدی تاریخ محسوب می‌شود.

1. پارک جنوبی (South Park)

 

فیلم فرندز بدون سانسور
فیلم فرندز بدون سانسور

آخرین نام از این لیست طولانی، مجموعه‌ای انیمیشنی محصول سال 1997 میلادی است. مجموعه‌ پویانمایی South Park بدون شک یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تاریخ کمدی محسوب می‌گردد که البته در نوع خودش مظلوم واقع شده است. South Park یا «پارک جنوبی» ساخته استودیوی کمدی سنترال روایتگر زندگی چند دانش آموز خردسال در یک شهر دور افتاده از منطقه کلورادو است که اصطلاحا آن را South Park نامیده‌اند. منطقه‌ ای که قرار است قواعد جدیدی از طنز پردازی بزرگسالانه را خلق کرده و ساعت‌های طولانی را به طرح موقعیت‌های جدید بپردازد.

این مجموعه در واقع به دلیل مورد تمسخر قرار دادن و نقیضه پردازی نسبت به موضوعات مختلف دنیای سینما و امثالهم به شهرت رسیده است.

تا جایی که هیچ مرزی در طنز پردازی برای خود نمی‌بیند و ناشران کله گنده‌ ای چون مارول و دی سی را هم زیر سوال می‌برد. چنان چه می‌دانید مجموعه پویانمایی South Park که به لطف ویژگی‌های خارق‌العاده‌اش طرفداران خاص خودش را دارد، جزو محدود آثار تلوزیونی حاضر در دنیای ویدئو گیم محسوب می‌شود که مدتی قبل هم شاهد عرضه نسخه جدیدی از بازی South Park بودیم. تماشای South Park قطعا لحظات سرگرم‌کننده را برای مخاطبش رقم خواهد زد.

نظر خود را درباره «10 سریال کمدی خارجی که حتما باید ببینید!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 10 سریال کمدی خارجی که حتما باید ببینید! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.