زمان مطالعه: 11 دقیقه
بیوگرافی هنرمندان خارجی

بیوگرافی هنرمندان خارجی

زندگینامه هنرمندان خارجی همیشه برای اغلب مردم به ویژه طرفداران دنیای سینما و تلویزیون جذاب بوده است....
بیوگرافی هنرمندان خارجی
بیوگرافی هنرمندان خارجی


زندگینامه هنرمندان خارجی همیشه برای اغلب مردم به ویژه طرفداران دنیای سینما و تلویزیون جذاب بوده است. آسمونی در این بخش بیوگرافی تعدادی از هنرمندان خارجی مشهور را برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

 

بیوگرافی هنرمندان خارجی

بیوگرافی Marilyn Monroe یکی از هنرمندان خارجی

یکی از بزرگترین و معروف ترین سلبریتی های تاریخ,مرلین در یک بیمارستان عمومی در شهر لس آنجلس بدنیا آمد.قبل از این که مرلین بدنیا بیاد, پدر او موتور سیکلتی رو خریداری کرد و به سمت شمال سن فرانسیسکو حرکت کرد.مرلین بزرگ شد بدون اینکه پدر خودش رو ببینه و اون رو بشناسه.

foreign-actors
foreign-actors


بیوگرافی Audrey Hepburn یکی از هنرمندان خارجی

ادری هیپبورن با نام Audrey Kathleen Ruston در ماه می سال 1929 در شهر Brussels درکشور بلژیک بدنیا امد.او یک ادم خونسرد و از بدو تولدش یک شخص معروف بود.مادر او Ella van Heemstra یک بانوی بارون هلندی بود(نجیب زاده و جزو اشراف) و پدرش هم Joseph Victor Anthony Ruston کسی بود که در شهر Úzice متولد شد و نژاد انگلیسی-استرالیایی داشت و شغلش تجارت بود....

بیوگرافی هنرمندان خارجی
بیوگرافی هنرمندان خارجی


بیوگرافی Grace Kelly یکی از هنرمندان خارجی

گریس کلی بازیگر فیلم های هالییودی و شاهزاده موناکو.همسر او پرنسس Rainier III میباشد.او بازیگری رو درسن 20 سالگی در سال 1950 شروع کرد.و در ابتدا کار خودش رو در تئاتر های شهر نیویورک شروع کرد که بازخوردهای مثبتی رو تونست از منتقدان دریافت کنه.در سال 1953 وقتی که فیلم Mogambo به سینماها وارد شد, باعث شد که کلی تبدیل به یک ستاره به تمام معنا بشه.او در سال 1954 برای این فیلم برنده اسکار و گلدن گلوب هم شد....

foreign-actors
foreign-actors


 

بیوگرافی Elizabeth Taylor یکی از هنرمندان خارجی

بانو الیزابت تیلور (February 27, 1932 – March 23, 2011) که در بریتانیا بدنیا اومد.در اوایل دوران کاریش حتی او دراستودیو MGM به یک ستاره بزرگ تبدیل شده بود.او یکی از بزرگترین بازیگران سینما و تلویزیون در زمان طلایی هالیوود بوده.تایلور خیلی خوب تونست توانایی خودش رو در بازیگری تشخیص بده .زندگی پر زرق وبرق و زیبایی خیره کننده و چشمان منحصر به فردش باعث پیشرفت بیشترش در این زمینه شد. Father of the Bride در سال 1950 اولین فیلم موفق تایلور بود.

بیوگرافی هنرمندان خارجی
بیوگرافی هنرمندان خارجی


بیوگرافی Sophia Loren یکی از هنرمندان خارجی

سوفیا لورن بازیگر ایتالیایی,شهرت لورن از مرز های ایتالیا هم عبور کرد که این باعث شد که او تبدیل به بازیگری پرافتخار و شایسته تقدیر در کشور ایتالیا بشه.زیبایی او وقتی که تنها 14 سال داشت در سال 1949 بر روی صفحه نمایش هویدا شد.لورن تشویق شده بود تا ثبت نام کنه برای بازی در قسمت کوتاهی از یک فیلم که نقش یک دختر بچه رو داشت.وقتی که لورن تنها پنج فیلم رو برای استودیو پارامونت کار کرد با همین تعداد فیلم در حرفه اش تونست که تبدیل به یک ستاره جهانی بشه .جالب توجه هست که فیلم هایی که او در ان زمان درش بوده شامل Houseboat وThat Kind of Woman همه در ناپل شروع شدند.....

foreign-actors
foreign-actors


بیوگرافی Vivien Leigh یکی از هنرمندان خارجی

در بریتانیا متولد شد.بعد از تحصیل کردن در مدرسه تیاتر Vivien Leigh خودش رو برای بازی در نقش کوتاهی در سال 1935 اماده میکرد که بسیار باعث پیشرفت او شد.او برنده دو اسکار برای ایفای نقش های Scarlett O'Hara در فیلم Gone with the Wind و دیگری در نقش Blanche برای فیلم A Streetcar Named Desire بوده.در واقع او قبلا این نقش (Blanche )رو در سال 1949 در لندن بازی کرده بود و به خاطرش برنده جایزه تونی هم شد.....

بیوگرافی هنرمندان خارجی
بیوگرافی هنرمندان خارجی


بیوگرافی Ingrid Bergman یکی از هنرمندان خارجی

بازیگر سوئدی که کارش رو از نمایش هایی دراروپا و سپس بازی در آمریکا آغاز کرد.برنده ی سه جایزه اسکار,دو جایزه امی و چهار گلدن گلوب, همه ی اینها او رو تبدیل به یک اسطوره در دنیای سینما کرده.بهترین نقش ها یی که بازی کرده Ilsa Lund در کازابلانکا که به همراه همفری بوگارت بزرگ بوده و دیگری در نقش Alicia Hubermanدر فیلمNotorious با کارگردانی هیچکاک افسانه ای بوده...

foreign-actors
foreign-actors


بیوگرافی Kim Novak یکی از هنرمندان خارجی

کیم نواک بازیگر امریکایی که حرفه بازیگری خودش را در سال 1954در 21 سالگی شروع کرد.او به سرعت برای بازی در فیلم Picnic به شهرت رسید.فیلم دیگری که باعث شهرت او شد شاهکاری از الفرد هیچکاک با نام سرگیجه میباشد.پس از یک دهه حضور در صنعت سرگرمی, نواک تصمیم گرفت در سال 1965 از دید عموم دور باشه و از کارش انصراف بده....

بیوگرافی هنرمندان خارجی
بیوگرافی هنرمندان خارجی


بیوگرافی Lauren Bacall یکی از هنرمندان خارجی

لورن باکال بازیگر و مدل امریکایی, چیزی که ما بهش اشنایی داریم نگاه گرم و صدای خشک او بوده.او دختر عموی رییس جمهور اسراییل شیمون پرز هم هست. در ابتدا به عنوان همسر در فیلم هایی که بوگارت درشون بود به شهرت رسید.نقش هایی که او و بوگارت درش بازی کردند.

foreign-actors
foreign-actors


بیوگرافی Ava Gardner یکی از هنرمندان خارجی

یک بازیگر امریکایی دیگر.او در سال 1941 یک قراردادی را با استودیو MGM امضا کرد تا خودش را برای بازی در یک نقش اصلی در فیلم The Killers اماده کند که اتفاقا بازی در این فیلم سبب شد که توجه ها به سو او جلب شود.او تبدیل به یک بازیگر برجسته شده بود و همچنین به عنوان یک زن زیبا مشهور شده بود و همه ی اینها فقط در یک روز براش اتفاق افتاد.اوا گاردنر برای بازی در فیلم Mogambo نامزد اسکار در رشته ی بهترین بازیگری هم شد.در کارنامه ی او بازی در فیلم های معروفی بین دهه های 50 و 60 دیده میشه که شاملThe Hucksters, Show Boat, The Snows میشوند.

بیوگرافی هنرمندان خارجی
بیوگرافی هنرمندان خارجی


بیوگرافی هنرمندان خارجی

بیوگرافی آل پاچینو (76 ساله) یکی از هنرمندان خارجی

آل پاچینو  زاده 25 آوریل 1940 است. وی بیشتر برای شیوه بازیگری سبک متد، پرشور و برون گرا خود و با بازی در سه‌گانه پدرخوانده و فیلم‌های بعد از ظهر سگی، بوی خوش زن و صورت زخمی شناخته می‌شود.

پاچینو تا به حال هشت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. وی در سال 1992 با بازی در نقش سرهنگ فرانک اسلید در فیلم بوی خوش زن توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. لقب پاچینو سلطان است و او را شاهکار بازیگری در تمام ادوار تاریخ سینمای جهان می‌دانند.

پاچینو در سال 1969 و با بازی در فیلم ناتالی و من توانست خود را به عنوان یک بازیگر قدرتمند معرفی کند، اما بازی وی در مجموعه فیلم‌های سه قسمتی پدرخوانده نام وی را در لیست برترین‌ها قرار دارد. آل‌پاچینو بخاطر بازی در پدرخوانده برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

او همچنین بخاطر بازی در فیلم‌های سرپیکو، بعدازظهر سگی، پدرخوانده2 و عدالت برای همه  نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و همچنین به خاطر بازی در گلن‌گری گلن راس و دیک تریسی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. در ضمن پاچینو دو بار برنده جایزه امی برای سریال‌های تو جک را نمی‌شناسی و فرشتگان در آمریکا شده است. جایزه امی، جایزه اسکار تلویزیونی است.

فیلم جدید: جایی که مرد سفید می گریزد (2017)

foreign-actors
foreign-actors


بیوگرافی جک نیکلسون (79 ساله) یکی از هنرمندان خارجی

جک نیکلسون زاده 22 آوریل 1937 در نیویورک، ایالت نیویورک بازیگر آمریکایی است که با دو جایزه اسکار در نقش اول و یک جایزه اسکار در نقش مکمل و شش جایزه  گلدن گلوب در کارنامه حرفه‌ایِ خود، عموماً به آفریدن شخصیت‌های عصبی مزاج و بعضاً شریر شهرت دارد.

نیکلسون، در کنار اینگرید برگمن، مریل استریپ، والتر برنان و دانیل دی-لوئیس هر کدام با سه جایزه  اسکار پس از کاترین هپبورن  برنده چهار جایزه اسکار جزو رکورددارانِ بردن اسکار بازیگری است.

در سپتامبر 2013 شایعه بازنشستگی بی سروصدای او به‌دلیل ضعف حافظه و آلزایمر به گوش رسید، اما او در یک گزارش زنده  تلویزیونی از شبکه NBC این شایعات را رد و اعلام کرد که هنوز به بازیگری علاقه دارد و این کار را انجام خواهد داد.

فیلم جدید: در حال مذاکره برای بازی در فیلمی به کارگردانی رابرت دین

بیوگرافی هنرمندان خارجی
بیوگرافی هنرمندان خارجی


بیوگرافی رابرت دنیرو (73) یکی از هنرمندان خارجی

رابرت د نیرو بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است. از اولین فیلم‌های خوب وی می‌توان به فیلم خیابان‌های پایین شهر اشاره نمود. بعد از عدم موفقیتش در دریافت نقش مایکل کورلئونه در فیلم پدرخوانده، نقش ویتو کورلئونه در قسمت دوم همین فیلم به وی داده شد. وی برنده جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد بخاطر این نقشش شد.

همکاری وی با مارتین اسکورسیزی، کارگردان مشهور آمریکایی، از فیلم خیابان‌های پایین شهر شروع شد و بعد از آن این دو چندین فیلم دیگر را نیز با کمک یکدیگر ساختند که از آن جمله می‌توان به فیلم گاو خشمگین اشاره نمود، نقشی که رابرت بخاطر بازی در آن موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر شد.

از دیگر فیلم‌های این دو فیلم‌هایی همچون راننده تاکسی و تنگه وحشت است که بخاطر بازی در هردوی آنها وی نامزد دریافت جایزه اسکار شد. فیلم شکارچی گوزن نیز وی را نامزد دریافت جایزه اسکار نمود. کارگردان این فیلم، مایکل چیمینو بود.

رابرت دنیرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و استثنایی‌ترین بازیگران تاریخ سینما شناخته می‌شود. وی تاکنون در بیش از نود فیلم در طول دوران فعالیتش ظاهر شد. وی در ماه می سال 2015 به عنوان بزرگترین بازیگر تاریخ سینما برگزیده شد.

فیلم جدید: کمدین (2017) - جنگ با پدر بزرگ (2017) - ماه عسل و هری (2017)

foreign-actors
foreign-actors


بیوگرافی کلینت ایستوود (86 ساله) یکی از هنرمندان خارجی

کلینت ایستوود زاده 31 می 1930 هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است. ایستوود شهرت جهانیش را با بازی در فیلم‌های سه‌گانه دلار، به نام‌های یک مشت دلار، به‌خاطر چند دلار بیشتر و خوب بد زشت کسب کرده‌است. هر سه این فیلم‌ها اثر کارگردان ایتالیایی، سرجیو لئونه است.

کلینت ایستوود به‌خاطر دو فیلم نابخشوده و دختر میلیون دلاری علاوه بر نامزدی‌اش برای دریافت جایزه بهترین بازیگر، توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهترین فیلم را برای خود کسب کند.

ایستوود علاوه بر کارگردانی، در عمده فیلم‌های خودش به عنوان بازیگر نیز ظاهر شده است. وی سال گشته با فیلم تیرانداز امریکایی حواشی زیادی را در باب فیلمسازی به وجود آورد.

فیلم جدید: سوولی (در حال اکران)

بیوگرافی هنرمندان خارجی
بیوگرافی هنرمندان خارجی


بیوگرافی هریسون فورد (74) یکی از هنرمندان خارجی

هریسون فورد زاده 13 ژوئیه1942 بازیگر آمریکایی و از چهره‌های قدیمی هالیوود است. مردم فورد را بیشتر با نقش هان سولو در فیلم پیشتازان فضا می‌شناسند. در عین حال نقش دکتر ایندیانا جونز، باستان‌شناس و ماجراجوی سری فیلم‌های ایندیانا جونز هم بسیار بر شهرت او افزوده است.

هریسون فورد ثروتمندترین سوپراستار سینما است. فیلم‌های او نزدیک به شش میلیارد دلار فروش داشته است و در مورد جنگ ستارگان و ایندیاجونز از این هم بیشتر بوده است. فورد در شصت سالگی نیز برای هر عکسش 25میلیون دلار دریافت می‌نماید. اگر از نظر مالی به‌این هنرپیشه بپردازیم، می‌بینیم که در تاریخ سینما برترین است.

فورد بیش از هر چیز به خاطر فیلم‌های اکشن خود معروف است. پس از چهار دهه کار در عرصه هنر او نقش و شخصیت‌های متفاوتی را ایفا کرده‌است.

فیلم جدید: راننده وحشت (2017) - ایندیانا جونز 5 (2019)

foreign-actors
foreign-actors


بیوگرافی مایکل داگلاس (72 ساله) یکی از هنرمندان خارجی

مایکل کرک داگلاس ملقب به مایکل داگلاس پسر بازیگر مشهور و مطرح سینمای هالیوود "کِرک داگلاس" است. وی 25 سپتامبر 1944 در نیوجرسی به دنیا آمد. وی از همان کودکی در کنار پدر در صحنه های فیلمبرداری حاضر می شد و خیلی زود به علاقه خود به سینما پی برد.

پس از گذراندن دوره کالج، مایکل در دانشگاه کالیفرنیا در رشته هنرهای دراماتیک درس خواند و در سال 1966 بای اولین بار در مجموعه تلویزیونی "بازی در نقش سایه بزرگ" به ایفای نقش کوچکی پرداخت.

داگلاس در مجموعه تلویزیونی "خیابان‌های سانفرانسیسکو" از 1972 تا 1976 بازی کرد و با فیلم "در جستجوی الماس سبز" در سینما درخشید. در 1975 برای تهیه‌کنندگی فیلم دیوانه از قفس پرید برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد و در 1988 برای بازی در فیلم وال‌استریت بار دیگر اسکار را به خانه برد.

فیلم جدید: مرد مورچه ای (2018) - باز شده (2017)

بیوگرافی هنرمندان خارجی
بیوگرافی هنرمندان خارجی


بیوگرافی یان مک‌کلن (77 ساله) یکی از هنرمندان خارجی

یان مک‌کلن زاده 25 مه 1939 است. از فیلم‌های معروف او می‌توان به سه‌گانه ارباب حلقه‌ها، هابیت و مردان ایکس اشاره کرد.

یان مک کلین به واسطه حضور در فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه موفق شد تا برای دومین بار کاندید اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شود.

پدر و مادرش به نام‌های دنیس و مارگاری به دلیل پیامدهای جنگ جهانی دوم در زمانی که ایان کودک بود به شهر ویگان مهاجرت کردند تا زندگی‌شان را در این شهر ادامه دهند. او در جوانی در رشته ادبیات انگلیسی مشغول به تحصیل شود اما خیلی زود بار دیگر به سمت تئاتر و بازیگری کشیده شد و توانست در سالهای بعد در آثار متعددی از ویلیام شکسپیر از جمله "هنری پنجم" و "مکبث" حضور پیدا کند و نام خود را به خوبی در تئاتر انگلستان بر سر زبان‌ها بیندازد.

فیلم جدید: دیو و دلبر (2017)

foreign-actors
foreign-actors


بیوگرافی داستین هافمن (79 ساله) یکی از هنرمندان خارجی

داستین در لس آنجلس کالیفورنیا در خانواده ای امریکایی به دنیا آمد. هافمن با بازی در فیلم "فارغ التحصیل" به کارگردانی مایک نیکولز در سال 1967 برای اولین بار نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. این فیلم نقطه پرتابی برای مرد با استعدادی بود که خیلی زود راه خود را پیدا کرده بود. در همان سال "فارغ التحصیل" پر فروش ترین فیلم امریکا لقب گرفت. وی دو سال بعد با حضور در فیلم موفق کابوی نیمه شب بار دیگر نامزد اسکار شد.

در سال 1974 هافمن برای سومین بار در فیلم لنی ساخته باب فاسی نامزد اسکار نقش اول مرد شد اما همچنان دستش از جایزه کوتاه ماند. سال 1974 وی با حضور در دو فیلم موفق همه "مردان رئیس جمهور" و "ماراتن من" توانست موفقیت‌های سینمایی خود را تداوم بخشد.

او دهه 80 میلادی را با یکی از خاطره انگیزترین فیلم های تاریخ سینما آغاز کرد. بازی هافمن در فیلم "توتسی" کافی بود تا  در کنار نامزدی نقش اول جایزه اسکار، دو جایزه معتبر گلدن گلاب و بفتا را نیز از آن خود کند. 1988 و بازی در کنار تام کروز در فیلم "مرد بارانی" دومین اسکار بازیگری را برای داستین هافمن به ارمفان آورد. این فیلم نیز در آن سال پرفروش ترین فیلم سال شد.

فیلم جدید: دن کا کیسا (2017) - سریال جدید: استاد فلورانس

بیوگرافی هنرمندان خارجی
بیوگرافی هنرمندان خارجی


بیوگرافی آنتونی هاپکینز (78 ساله) یکی از هنرمندان خارجی

آنتونی هاپکینز بازیگر بریتانیایی برنده جایزه اسکار است که در ولز به دنیا آمده است. وی از 12 آوریل 2000 شهروندی دوگانه بریتانیا و آمریکا را داراست.

آنتونی هاپکینز فرزند یک خانواده کارگر بود. پس از پایان دوران خدمت نظام در کالج هنرهای نمایشی کاردیف ثبت نام کرد و پس آن تحصیلاتش را در زمینه بازیگری در آکادمی سلطنتی هنرهای نمایشی در لندن ادامه داد.

وی اولین بار در سال 1964 در لندن به صحنه تئاتر وارد شد. در سال 1974 برای بازی در نمایشی به آمریکا رفت. او ده سال در آمریکا ماند و در این دوران در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی فراوانی بازی کرد.

وی در سال 1991 به خاطر بازی در نقش هانیبال لکتر در فیلم سکوت بره‌ها برنده جایزه اسکار شد.

فیلم جدید: تبدیل شوندگان (2017) - ثور (2017)

foreign-actors
foreign-actors


بیوگرافی مورگان فریمن (79 ساله) یکی از هنرمندان خارجی

مورگان فریمن زادهٔ 1 ژوئن 1937 بازیگر و کارگردان آمریکایی صاحب جایزه اسکار است. وی در فیلم‌های مشهور و پرفروش بسیار بازی کرده که از ان جمله می‌توان به رستگاری در شاوشنک، دختر میلیون دلاری، نابخشوده، بروس قدرتمند و سری‌های جدید مجموعه فیلم‌های بتمن اشاره نمود.

فریمن بخاطر بازی در فیلم دختر میلیون دلاری موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بوده و همچنین وی برنده جایزه یک عمر فعالیت هنری گلدن گلوب 2012 است.

او مجری مستند علمی موفق درون کرمچاله بود که با استقبال عمومی در سراسر جهان مواجه شد.

فیلم جدید: روی فرم بمون (2017) - جنگ سرد (2017)
نظر خود را درباره «بیوگرافی هنرمندان خارجی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی هنرمندان خارجی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.