زمان مطالعه: 2 دقیقه
برنامه تلویزیونی فوتبال 120، اختصاصی فوتبال

برنامه تلویزیونی فوتبال 120، اختصاصی فوتبال

فوتبال 120 نام برنامه تلویزیونی زنده ای است که هر پنجشنبه شب از شبکه ورزش پخش می شود. مجری برنامه فوتبال 120...

برنامه تلویزیونی فوتبال 120، اختصاصی فوتبال
برنامه تلویزیونی فوتبال 120، اختصاصی فوتبال
فوتبال 120 نام برنامه تلویزیونی زنده ای است که هر پنجشنبه شب از شبکه ورزش پخش می شود. مجری برنامه فوتبال 120 حمید محمدی است. آسمونی در این بخش برنامه فوتبال 120 را به طور کامل به شما عزیزان معرفی می کند. با ما همراه شوید.

برنامه فوتبال 120 که به تهیه کنندگی عادل فردوسی‌پور پخش می‌شود به بررسی اتفاقات و حواشی پیرامون فوتبال به‌خصوص فوتبال اروپا می‌پردازد. این برنامه برای اولین بار در فروردین 1392 پخش شد ولی پس‌از چند هفته، پخش آن متوقف شد تا سری جدید آن با بخش‌های جدید از 7 شهریور 1392 روی آنتن رفت. پس از شروع لیگ‌های اروپایی این برنامه برای مدتی در سال1394 به دلایلی پخش نشد ولی در 10دی همین سال دوباره روی آنتن رفت.

زمان پخش

این برنامهٔ 120 دقیقه‌ای ساعت 23/30 هر پنجشنبه به‌روی آنتن می‌رود و تکرار آن جمعه‌ها ساعت 9/45 ظهر و ساعت 19/30 است.

اجرا

در ابتدا قرار بود که خود فردوسی‌پور مجری برنامه باشد که با مخالفت مدیران شبکهٔ سه روبرو شد، محمدحسین میثاقی نیز به‌همین دلیل نتوانست مجری این برنامه شود تا در نهایت حمید محمدی (گوینده اخبار ورزشی شبکهٔ سه و رادیو)اجرای برنامه را به‌عهده بگیرد. هرچند خود فردوسی‌پور می‌گوید به علت مشغلهٔ زیاد کاری مجری این برنامه نشده‌است. اما در سری جدید فوتبال120 محمدحسین میثاقی مجری این برنامه است.

این برنامه معمولاً دارای بخش‌های زیر است:

لیگ‌های اروپایی

تنهٔ اصلی این برنامه پخش گل‌ها و صحنه‌های حساس بازی‌های مهم لیگ‌های معتبر اروپایی در هفته گذشته است، از جمله رقابت‌هایی که این برنامه پوشش می‌دهد لوشامپیونه، لیگ برتر فوتبال انگلیس، لالیگا، بوندس‌لیگا و سری آ است. این بخش معمولاً با صدای اصلی گزارشگر یا موسیقی ورزشی پخش می‌شود و پس از آن وضعیت جدول مسابقات و آقای گلی بررسی می‌شود.

مستندهای موضوعی

در این برنامه به تناسب اتفاقات هفته گذشته (یا آینده) مستندهایی کوتاه و با متنی ادبی پخش می‌شود که معمولاً عادل فردوسی‌پور یا محمدحسین میثاقی گوینده آن هستند. این مستندها معمولاً دربرگیرنده موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم می‌شوند.

بامزه‌های دنیا فوتبال

بخش بامزه‌های دنیا فوتبال که با نام فان (به انگلیسی: FUN) هم شناخته می‌شود یکی از محبوبترین بخش‌های این برنامه است که به حواشی و اتفاقات طنزگونهٔ فوتبال می‌پردازد و معمولاً در دو یا سه نوبت در هر برنامه و با صدای محمدحسین میثاقی پخش می‌شود.

football120
football120
خارج از دید

این بخش از برنامه به عملکرد بازیکنانی از فوتبال اختصاص دارد که با دوران اوج فاصله دارند یا پا به سن گذاشته شده‌اند، بنابراین بیشتر صحنه‌های این بخش مربوط به گلهای ام‌ال اس، لیگ برتر برزیل ،لیگ برتر آرژانتین ،سوپر لیگ فوتبال ترکیه ،لیگ برتر فوتبال هند و… می‌شود.

تاریخچه فوتبال

این قسمت از برنامه بصورت سریالی به بررسی تاریخ فوتبال پرداخته و هر قسمت از آن به یک تورنمنت اختصاص داشته و با محوریت یک کشور تولید می‌شود.

عکس‌های هفته

در این قسمت تصاویری مرتبط با فوتبال و بازیکنان فوتبال خارجی که معمولاً در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند به نمایش در می‌آید و مجری برنامه در رابطه با آن‌ها توضیح مختصری می‌دهد.

نوستالژی

در بخش نوستالژی یا خاطره‌انگیز این برنامه خلاصه‌ای از یکی از بازی‌های سال‌های اخیر پخش می‌شود، این بازی به گونه‌ای انتخاب می‌شود که دو تیم برگزار کننده آن در طی هفته آینده با هم بازی دارند.

سامانهٔ پیامکی

این برنامه نیز همانند برنامه نود دارای یک سامانهٔ پیامکی (20000120) است که طی آن نظرسنجی یا مسابقاتی در بارهٔ فوتبال جهان با صدای محمدحسین میثاقی مطرح می‌شود که هر هفته با تماس تلفنی، توسط یکی از اهالی سرشناس فوتبال ایران قرعه‌کشی می‌شود.

بخش‌های حذف شده یا غیرثابت

این برنامه در گذشته شامل بخش تاپ تن هم بود که ده‌تا از بهترین عکس‌العمل‌های دروازه‌بانها و ده‌تا از گل‌های برتر هفته را به نمایش می‌گذاشت. اما در سری سوم برنامه، این بخش دوباره به نمایش گذاشته شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «برنامه تلویزیونی فوتبال 120، اختصاصی فوتبال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره برنامه تلویزیونی فوتبال 120، اختصاصی فوتبال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.