زمان مطالعه: 3 دقیقه
مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری

مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری

مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی به گزارش آسمونی ، یک...

مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

به گزارش آسمونی ، یک بار دیگر عالم فوتبال با مرگ ناگهانی یک فوتبالیست شوکه شد. داویده آستوری، ملی‌پوش ایتالیایی 31ساله شب سوم مارچ خوابید و در خواب از دنیا رفت. بعد از اینکه صبح روز چهارم مارچ برای صرف صبحانه از اتاقش خارج نشد، پیکر بی‌جانش توسط هم‌تیمی‌هایش پیدا شد. فیورنتینا باید مقابل اودینزه قرار می‌گرفت و اعضای این تیم در هتل اودینه اسکان داشتند. بعد از این اتفاق، باشگاه فیورنتینا خواستار به تعویق افتادن همه دیدارهای سری آ شد و در نهایت این اتفاق رخ داد. آستوری 14بازی ملی هم در کارنامه داشت.

football-deaths
football-deaths

تایید مرگ آستوری

به گزارش آسمونی ، باشگاه فیورنتینا با انتشار بیانیه‌ای، مرگ او را تایید کرد. در این بیانیه آمده:«فیورنتینا خبر شوکه کننده مرگ داویده آستوری، کاپیتان خود را تایید می‌کند.» او که فوتبالش را در میلان آغاز کرد، هیچگاه از سری آ خارج نشد و پس از میلان، راهی کالیاری شد، باشگاهی که در آنجا خوش درخشید و توجهات را به خود جلب کرد. او 174 بازی در 6 سال برای این تیم انجام داد و به تیم ملی ایتالیا نیز دعوت شد. در سال 2014، او به صورت قرضی به رم پیوست و یک سال بعد راهی فیورنتینا شد و در نهایت به صورت دائمی به جمع ویولا پیوست. آستوری خود را به عنوان یکی از مهمترین بازیکنان این تیم معرفی کرد و در این فصل نیز 27 بازی برای تیمش انجام داد تا تیمش در رده دهم جدول قرار بگیرد. باشگاه اودینزه هم در توئیتر خود تایید کرد که دیدار دو تیم که قرار بود طبق برنامه روز یکشنبه برگزار شود، فعلا به تعویق افتاده است.

مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری
مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری

مبارزه نافرجام با مرگ

به گزارش بیمارستان قلبش نتوانست ادامه دهد و او جان باخت. اندروس ایداهور در لیگ سودان هم در ازدحام جلوی دروازه روی زمین افتاد و یک بار دیگر آمبولانس حضوری بی‌فایده در زمین پیدا کرد.

football-deaths
football-deaths

کاملاً غیر منتظره!

ایست قلبی میکلوس فهر بازیکن بفیکا و مرگ مارک ویوین فوئه کامرونی در نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌‌ها (2003) در برابر دوبین‌‌ها اتفاق افتاد و دنیای فوتبال را عزادار ساخت. اما نمونه‌های دیگری بودند که چندان مشهور نبودند. با این وجود تنها مرگ آنها را به شهرت رساند. از جمله «پیتر بیاکسانگ زوآلا، در لیگ هلند که پس از به ثمررساندن گل، بالانس زد و با فرودآمدن روی گردن خود، دچار شکستگی گردن و متعاقب آن مرگ شد. به گزارش آسمونی ، با این وجود همان‌طور که گفتیم مرگ‌و میرها تنها مختص امروز نیستند و از قرن 19 شاهد حوادث تلخ زیادی در فوتبال بوده‌ایم. با هم مروری داریم به برخی نفراتی که قربانی فوتبال شدند.

مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری
مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری

نخستین حمله قلبی

به گزارش آسمونی ، دیوید ویلسون ملقب به soldier (سرباز) در 23 جولای 1883 در هبرن انگلستان به دنیا آمد. این مهاجم نوک در مسابقه لیدرسیتی مقابل برنلی دچار حمله قلبی شد. شاید دلیل این امر سیگار کشیدن‌های مداوم وی بود. جالب بود که او با وجود درد شدید، تلاش کرد که به زمین بازگشته و به مسابقه ادامه داد. امّا سرانجام همین حمله قلبی او را از پا درآورد و روز 27 اکتبر 1906 روزی بود که اولین فوتبالیست قربانی حمله قلبی شد.

football-deaths
football-deaths

نخستین فوتبالیستی که در میدان فوتبال جان باخت

ویلیام کروپر نخستین فوتبالیستی بود که در میدان فوتبال جان باخت. کروپر در مسابقه علیه تیم گیمسبی‌تاون دچار پارگی روده شد و یک روز بعد از دنیا رفت. کروپر متولد 27 دسامبر 1862 بود و یک بازیکن فوتبال و کریکت بود. به گزارش آسمونی ، با مرگ او در 13 ژانویه 1889 داستان مرگ و میر بازیکنان فوتبال آغاز شد.

مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری
مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری

کزاز گرفتن در زمین فوتبال

11 ژانویه 1892 دومین مرگ در زمین فوتبال رخ داد. این بار «جیمز دانلوپن 21 ساله بازیکن «سنت‌میرن» قربانی شد. مرگ بسیار عجیب بود. یک دیدار دوستانه مقابل «آبرکورن» افتادن بازیکن بر روی زمین و زخمی شدن به دلیل وجود قطعه‌ای شیشه‌ای در زمین. همین مسأله سبب شد جیمز ملقب به «ددی» کزاز گرفت و 10 روز بعد، از دنیا برود.

football-deaths
football-deaths

عواقب فوتبال در حال ذات‌الریه

به گزارش آسمونی ، یک بی‌احتیاطی ساده از جیمز لوگان 25 ساله سبب شد که روز 25 می 1896 روز درگذشت وی شود. بازیکن تیم «لوث‌بورو» ذات‌الریه داشت و با همان شرایط در مسابقه حضور پیدا کرد. عاملی که منجر به پایان زندگی وی شد.

مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری
مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری

آخرین مرگ در قرن 19

«جو پاول» 25 ساله هم قربانی کزاز و عفونت خونی شد. این بازیکن در مسابقه برابر «کترینگ‌تاون» دچار شکستگی دست شد و به این ترتیب 29 نوامبر 1896 روزی بود که بازیکن تیم «وولویچ آرسنال» از دنیا رفت.

football-deaths
football-deaths

اولین مرگ در خارج از بریتانیا

به گزارش آسمونی ، مرگ «نیکولا گاژویچ» در روز 22 می 1921 به دنبال بیماری سل، اولین مرگبی بود که به صورت رسمی در منابع غیربریتانیایی ثبت شده است. بازیکن هایدوک اشپیلت به دلیل حساسیت دیدار با گرادانسکی زاگرپ در این مسابقه به میدان رفت و همین مسابقه و فشار ناشی از آن به فوتبالیستی مسلول که باید استراحت می‌کرد، سبب مرگ او شد.

منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مرگ و میرهای فوتبالی‌ از فوئه و پوئرتا تا آستوری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.