زمان مطالعه: 14 دقیقه
ورزش فوتبال 7 نفره چیست؟

ورزش فوتبال 7 نفره چیست؟

فوتبال هفت نفره نوعی از بازی فوتبال است که برای افراد مبتلا به فلج مغزی و ناراحتی‌های عصبی شامل سکته مغزی و...

فوتبال هفت نفره نوعی از بازی فوتبال است که برای افراد مبتلا به فلج مغزی و ناراحتی‌های عصبی شامل سکته مغزی و آسیب مغزی پس از حادثه طراحی شده است. آسمونی در این بخش به معرفی کامل فوتبال هفت نفره و قوانین فوتبال هفت نفره می پردازد. از شما همراهان عزیز دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

این ورزش توسط فدراسیون جهانی ورزش‌های فلج مغزی (CP-ISRA) سازماندهی می‌شود و بر اساس قوانین فیفا طراحی شده است. در این ورزش هر بازی از دو نیمه 30 دقیقه‌ای و یک وقت استراحت 15 دقیقه تشکیل شده است.

فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین
فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین

«قوانین بازی FIFA»

در قوانین FIFA تغییراتی مبنی بر زمین بازی، اندازه دروازه‌ها، طول زمان بازی و تعویض برای بازیکنان معلول صورت گرفته است. تغییر قوانین ذیل از سال 2008-2005 در مورد فوتبال هفت نفره CP-ISRA اعمال خواهد شد.

قانون 1- زمین بازی

بایستی زمین بازی بشکل مستطیل بوده و ابعاد آن براساس اندازه‌هایی باشد که در کتابچه فوتبال CP-ISRA قید شده است.

منطقه فنی نیز بایستی کاملاً مشخص شده باشد.

  • علامت گذاری زمین بازی

بایستی علامت گذاری براساس قوانین و مقررات FIFA بوده وپهنای همه خطوط بیش از 12 سانتیمتر (5اینچ) نمی‌باشد.

  • میله های پرچم

بلندی میله پرچم نباید کمتر از 5/1 متر بوده و بایستی در هر یک از گوشه های زمین نصب شده باشد. می‌توانید میله‌های پرچم را در دو انتهای خط میانی زمین نصب کنید به شرطی که بلندی آن نباید کمتر از یک متر بوده و در قسمت بیرونی خط تماس نصب شده باشد.

  • دروازه‌ها

بایستی ساختار دروازه‌ها براساس مقررات بوده و رنگ آنها سفید باشد. بایستی دروازه‌ها را بطور مطمئن در زمین فرو کرده حتی اگر قابل حمل باشند.

football-7-a-side
football-7-a-side

قانون 2 – توپ

بایستی مشخصات توپ بر طبق قوانین FIFA بوده و ویژگیهای آن توسط سازمان FIFA تصویب شده باشد.

قانون 3- تعداد بازیکنان

تعداد بازیکنان در هر تیم، حداکثر 12 نفر می‌باشد. در مسابقات پارالمپیک 2008 پکن، تعداد بازیکنان هر تیم 11 نفر خواهد بود.

  • شرایط تعویض: بایستی در حین تعویض، شرایط FIFA را اعمال کرد. لازم به توضیح است که در مسابقات فوتبال CP، فقط می‌توانید سه تعویض و حداکثر با پنج بازیکن داشته باشید.

توجه داشته باشید که در حال حاضر، تعداد بازیکنان کلاس 8 در زمین بازی،‌ در هر لحظه 2 نفر می‌باشد.

قانون 4- لوازم و تجهیزات بازیکنان

  • امنیت: در رابطه با لوازم و تجهیزات اصلی و غیره، همانند پیشنهادات و توصیه‌های FIFA می‌باشد.
  • بازیکنان:
  1. A) بایستی بازیکنان پیراهن (یا پیراهن کشباف)، شورت، جوراب، ساق بند، و کفش بپوشند. بایستی دروازه‌بانها لباسهای رنگی بر تن کنند تا اینکه آنها را با سایر بازیکنان تشخیص دهند.

  2. B) بازیکنان نمی‌توانند از چوبدستی و چوب زیربغل استفاده نمایند.

  3. C) بایستی هر یک از بازیکنان شماره مخصوصی را در پشت پیراهن داشته باشند تااینکه آنها را از همدیگر متمایز کند.

قانون 5- داور

داور دارای کلیه اختیاراتی است که در FIFA قید شده و بایستی از این قوانین و اختیارات پیروی نماید.

قانون 6 – کمک داور

مسئولیت‌های کمک داور به طور کامل در FIFA قید شده است.

فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین
فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین

قانون 7- زمان بازی و مسابقه

  1. A) زمان هر نیمه بازی 30 دقیقه بوده و در بین آن 15 دقیقه برای استراحت اختصاص می‌دهند. داور می‌تواند در هریک از نیمه ها وقت اضافی بابت وقت تلف شده در حین تعویض، کمک به بازیکنان مصدوم، هدایت بازیکنان مصدوم به بیرون از زمین جهت مداوا و غیره منظور نماید.

  2. B) اگر در مسابقات نیمه نهایی، نهایی و تعیین قهرمانی تعداد امتیازهای هر دو تیم با همدیگر یکسان و برابر باشد، داور 2 زمان 10 دقیقه‌ای بعنوان وقت اضافی منظور می‌نماید.

قانون 8- استارت و استارت مجدد بازی

براساس رهنمودهای FIFA بوده و بازیکن بایستی 7 متر از توپ فاصله داشته باشد .

قانون 9- داخل و خارج بودن توپ در حین بازی

طبق رهنمودهای FIFA می‌باشد.

قانون 10- روش امتیاز دهی

بر طبق رهنمودهای FIFA می‌باشد.

قانون 11- آف ساید

این قانون در رابطه با فوتبال CP-ISRA صدق نکرده و فوتبال CP فاقد آف ساید می‌باشد.

قانون 12- خطاها و رفتارهای ناشایست

قوانین مندرج در FIFA را اعمال خواهند کردو در حین اخراج بازیکن، مطمئن باشید که تخطی و قانون شکنی، عمدی و یا تصادفی بوده است.

قانون 13- ضربات‌ آزاد

مطابق قوانین FIFA بوده و بایستی تیم مقابل، 7 متر از توپ فاصله داشته باشد.

football-7-a-side
football-7-a-side

قانون 14 – ضربه پنالتی

بر طبق روش و دستور العمل FIFA صورت می‌گیرد. اگر تعیین برنده مسابقات بعدی و غیره نیاز به ضربات پنالتی داشته باشد به قوانین فوتبال CP-ISRA مراجعه فرمائید.

قانون 15 – پرتاب توپ به داخل زمین

بازیکن فوتبال CP می‌تواند از قوانین FIFA پیروی کرده و یا اینکه توپ را به زمین بازی هدایت کند (به جریان بیندازد). بایستی توجه داشته باشید که در چنین شرایطی، توپ به محض اینکه از دست بازیکن رها شد، بایستی با زمین بازی تماس پیدا کند.

قانون 16 – ضربه گل

بایستی قوانین FIFA را پیروی نمائید.

  1. A) توپ را در داخل گوشه زمین و در نزدیکترین گوشه میله پرچم قرار می‌دهند.

  2. B) میله پرچم گوشه زمین نباید متحرک باشد.

  3. C) تا زمانی که توپ در گوشه زمین قرار گرفته است، بایستی بازیکنان تیم مقابل 7 متر از توپ فاصله داشته باشند.

  4. D) توپ توسط یکی از بازیکنان تیم حمله کننده، زده می‌شود.

  5. E) زمانی که به توپ ضربه وارد شد و حرکت کرد، توپ به حرکت در آمده و جریان پیدا می‌کند.

  6. F) تا زمانی که این توپ با بازیکن دیگر تماس پیدا نکرده است، بازیکنی که به توپ ضربه وارد کرده است، نمی‌تواند مجدداً به توپ ضربه وارد کند.

قانون 17 – ضربه کرنر – گوشه زمین

بایستی کلیه قوانین FIFA را رعایت نمائید.

فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین
فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین

«فوتبال هفت نفره CP-ISRA»

فوتبال یک رشته ورزشی تیمی عالی است که طی سالیان متمادی به وسیله افراد مبتلا به فلج مغزی بازی می شده است. از سال 1978 یعنی زمانی که اولین دوره مسابقات بین‌المللی برگزار گردید، تا به امروز، مسابقات بین‌المللی در این رشته به طور منظم برگزار شده‌اند، فوتبال CP-ISRA برای نخستین بار در برنامه‌بازیهای پارالمپیک سال 1984 گنجانده شد و از آن زمان به بعد به عنوان یک رشته ورزشی پارالمپیکی باقی مانده است. در سال 2004، یک دوره مسابقات فوتبال در بازیهای پارالمپیک آتن برگزار گردید.

برخی تغییرات در قوانین فیفا، این بازی را مهیج می‌سازد. در خصوص تفاوتهای جزئی (این بازی با فوتبال افراد سالم) می توان به کوچکتر بودن اندازه زمین بازی و تیرک‌های دروازه اشاره کرد. در بازی فوتبال CP، قانون آفساید وجود ندارد و بازیکن می‌تواند برای انجام حرکت Throw-in (پرتاب توپ به داخل زمین)، توپ را قل دهد (بچرخاند). قوانین کامل فوتبال هفت نفره CP-ISRA به تفصیل در آیین نامه کلاسبندی و قوانین رشته‌های ورزشی CP-ISRA بیان شده است.

در بازی فوتبال هفت نفره CP، یک بازیکن کلاس 5 یا 6 باید در زمین حضور داشته باشد و حداکثر دو نفر بازیکن کلاس هشت می‌توانند در هر زمانی از بازی، در زمین حضور داشته باشند. حداکثر تعداد بازیکنان یک تیم 12 نفر است. ورزش فوتبال برای ورزشکاران CP که قادر به راه رفتن می‌باشند، یک ورزش تیمی بسیار خوبی است که می‌توان آن را به عنوان یک فعالیت تفریحی انجام داد، اما با این وجود، این ورزش امکان و فرصت رقابت در یک سطح بالاتر را به ورزشکاران CP می‌دهد.

football-7-a-side
football-7-a-side

کلیه کلاس‌های افراد CP که قادر به راه رفتن می‌باشند، می‌توانند در چارچوب قوانین،ْ در این رشته ورزشی به رقابت بپردازند. جایگاه و محبوبیت این رشته ورزشی روز به روز بهبود و ارتقاء می‌یابد. اکنون بسیاری از کشورها، از مسابقات بین‌المللی که به طور منظم برگزار می‌شوند، حمایت می‌کنند که این مسابقات در سالهای اخیر شامل مسابقات جهانی، منطقه‌ای و ملی شده‌اند. کلیه کمیته‌های CP-ISRA از توسعه ورزش فوتبال در سرتاسر دنیا حمایت می‌نمایند.

دانش فنی برای آن دسته از کشورهایی که در حال شروع یک برنامه برای توسعه این ورزش می‌باشند در دسترس می‌باشد، ضمن اینکه سایر کشورها نیز از این توسعه حمایت می‌نمایند. مسابقات بین‌المللی هرساله برگزار می‌گردند و تقاضاها برای انتخاب و تصویب برگزاری این مسابقات از طریق کمیته فنی ورزشی CP-ISRA صورت می‌گیرند. نمایندگان فنی به مناطق مختلف دنیا در برگزاری مسابقات محلی، ملی و بین‌المللی کمک خواهند کرد.

کلاسبندی تضمین می‌نماید که ورزشکاران در یک سطح یکسان (عادلانه) به رقابت بپردازند. افراد معلولی که از معلولیت‌های یکسان یا مشابه برخوردارند، می‌توانند با هم به رقابت بپردازند. این براساس سابقه (توانایی) عملی افراد معلول و سابقه عملکردورزشی آنها می‌باشد تا از این طریق یک رقابت منصفانه تضمین گردد. در فوتبال، ورزشکاران فلج مغزی که قادر به راه رفتن می‌باشند، براساس آیین نامه CP-ISRA در کلاسهای 5، 6، 7، و 8 قرار می‌گیرند.

فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین
فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین

کلاس 5

به طور معمول، برای ورزشکار این کلاس، دویدن یک مسافت، کاری مشکل خواهد بود، اما این ورزشکار توان پرتاب کردن یا گرفتن (توپ) را دارد. ورزشکار این کلاس می‌تواند به عنوان دروازه‌بان عمل نماید.

کلاس 6

ورزشکار این کلاس از کنترل بیشتری نسبت به ورزشکار کلاس 5 برخوردار می‌باشد، اما ممکن است در حین انجام حرکات ورزشی، معلولیت در هر چهار اندام (هر دو دست و هر دو پای) ورزشکار دیده شود. برخی از حرکات کنترلی در قسمت بالاتنه این کلاس قابل توجه می‌باشند، اما امکان دویدن همراه با هماهنگی متوسط برای ورزشکار این کلاس وجود دارد.

کلاس 7

ورزشکاران این کلاس از ناحیه یک طرف بدن، تحت تاثیر معلولیت (CP) قرار دارند، اما از کنترل متوسط تا خوب در طرف دیگر بدن خود برخوردار می‌باشند. به هنگام دویدن یا بازی کردن، عضو (دست یا پای) طرف دارای معلولیت همیشه مشخص یا نمایان نخواهد بود. تمرین و ممارست می‌تواند این الگوی حرکتی را اصلاح و بهبود ببخشد، بهرحال ورزشکار این کلاس در برخی از حرکات سریع می‌تواند محدودیت‌هایی را در حرکات تنه به هنگام مانور دادن یا تغییر جهت سریع، تجربه نماید. ورزشکاران این کلاس می‌توانند به بازیکنان خوبی در رشته فوتبال تبدیل شوند.

کلاس 8

ورزشکاران این کلاس به طور نرمال نشان دهنده حداقل نقص در حرکت می‌باشد و این نقص بیشتر در هنگام دویدن، دورزدن (چرخش) و تکل کردن قابل توجه می‌باشد. ورزشکاران این کلاس باید از معیارهای حداقل معلولیت به همان شکلی که در بخش کلاسبندی قوانین آمده، برخوردار باشند، ضمن اینکه معلولیت آنها باید تاثیری بر روی ورزش فوتبال داشته باشد.

football-7-a-side
football-7-a-side

تغییرات در قوانین بازی:

1- قوانین فوتبال CP-ISRA و اصلاحات صورت گرفته در قوانین فیفا را مطالعه نمایید.

2- ابعاد زمین بازی تغییر یافته است (حداکثر 75*55 متر و حداقل 70*50 متر) .

3- ابعاد دروازه 2*5 متر می‌باشد و براساس نظرات و پیشنهادات فیفا ساخته می‌شوند. دروازه‌ها باید دارای تور باشند.

4- بازی فوتبال CP هفت نفره می‌باشد. (هر تیم باید دارای هفت بازیکن باشد.)

5- هر تیم باید در تمامی طول زمان بازی دارای یک بازیکن کلاس 5 یا 6 در زمین بازی باشد، یا اینکه باید با 6 نفر بازیکن، بازی نماید.

6- فقط سه مورد تعویض از حداکثر 5 بازیکن اعلام شده در برگه ارنج تیم، مجاز می‌باشد. (هر تیم می‌تواند فقط سه تعویض را با استفاده از حداکثر 5 بازیکن خود که در برگه ارنج اعلام نموده، انجام دهد).

7- تنها در هر زمانی از بازی، دو نفر بازیکن کلاس هشت می‌توانند در زمین بازی حضور داشته باشند.

8- مدت هر نیمه از بازی 30 دقیقه می‌باشد. وقت استراحت بین دو نیمه 15 دقیقه است.

9- حرکت پرتاب توپ به داخل زمین(Throw-in ) می‌تواند با چرخاندن (قل دادن) توپ به داخل زمین انجام گیرد تا توپ بلافاصله بعد از خارج شدن از دست بازیکن، با زمین تماس پیداکند. یک دروازه‌بان نمی‌تواند از دستان خود به هنگام دریافت توپ مستقیماً از یک حرکت Throw-in (پرتاب توپ به داخل زمین) توسط بازیکن هم تیمی خود یا از طریق یک پاس به عقب، استفاده نماید.

10- قانون آفساید (در بازی فوتبال هفت نفره) وجود ندارد.

11- در تمامی موارد شروع مجدد بازیکنان حریف باید حداقل 7 متر با توپ فاصله داشته باشند.

12- قوانین مسابقه در بخش فینال (حذفی) یک مسابقه، امکان ادامه بازی در دو وقت اضافه ده‌دقیقه‌ای و سپس زدن ضربات پنالتی در صورت لزوم را می‌دهد. ضربات از نقطه پنالتی بر طبق قوانین فیفا زده می‌شود. هر تیم می‌تواند 5 ضربه پنالتی را بزند و چنانچه پس از این پنج ضربه بازهم نتایج دو تیم برابر بود، زدن ضربات پنالتی ادامه می‌یابد.

13- بازیکنان باید برای شناسایی شدن دارای یک شماره بر پشت خود باشند و همان شماره باید در طول مدت مسابقه استفاده شود.

14- در صورت داشتن هر گونه سوالی، می‌توان به مسئولین CP-ISRA (در محل مسابقه) مراجعه نمود.

 “قوانین و مقررات فوتبال هفت نفره”، شرایط شرکت

برای شرکت در مسابقات مصوب CP-ISEA، ورزشکاران باید تا اول ژانویه سالی که مسابقه مورد نظر در آن برگزار میشود 15 سال تمام داشته باشند، محدودیت سنی برای مسابقات نوجوانان و جوانان برای هر مسابقه مشخص خواهد شد.

فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین
فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین

1- بازی

قوانین سال 2004 فیفا همراه با بعضی استثنائات صورت گرفته، در بازی هفت نفره CP-ISRA اعمال می‌شود. هرگونه اصلاحاتی که در آینده در انتشارات سال 2004 فیفا انجام شود و در قوانین ذیل لحاظ نشده باشد، باید قبل از اعمال قوانین، مورد بررسی و ملاحظه قرار گیرد.

1-1٫ ابعاد زمین بازی (علامت‌گذاری‌ها) باید برطبق نقشه پیوست باشد.

زمین بازی ترجیحا باید چمن باشد.

2-1٫ زمین بازی نباید از 55×75 متر بیشتر و از 50×70 متر کمتر باشد.

3-1٫ ابعاد دروازه باید 2×5 باشد.

2- توپ

توپ بازی باید با قوانین فیفا مطابقت داشته باشد.

3- تعداد بازیکنان

1-3٫ هر تیم می‌تواند تا هفت بازیکن داشته باشد که یکی از این بازیکنان دروازه‌بان است.

اگر تعداد بازیکنان هریک از تیم‌های شرکت‌کننده در یک مسابقه کمتر از چهار نفر باشد، این مسابقه نباید آغاز شود.

2-3٫ هر تیم می‌تواند در هر بازی کامل تا 3 تعویض را انجام دهد.

3-3٫ فوتبال CP به ورزشکاران کلاس‌های C7, C6, C5 و C8 محدود می‌شود. هر تیم باید در تمامی وقت بازی حداقل یک ورزشکار C5 یا C6 را در زمین بازی داشته باشد. در غیر این صورت این تیم حداکثر با 6 بازیکن بازی خواهد کرد.

4-3٫ حداکثر تعداد بازیکنان کلاس 8 یک تیم در تمامی وقت بازی، 2 نفر می‌باشد (یعنی یک تیم می‌تواند حداکثــــــر 2 ورزشکار کلاس 8 را به‌طور همزمان در زمین بازی داشته باشد.)

football-7-a-side
football-7-a-side

4- تجهیزات بازیکنان

1-4٫ تجهیزات بازیکنان باید مطابق با قوانین فیفا باشد. استفاده از عصا در بازی مجاز نیست.

2-4٫ به‌منظور شناسایی و مشخص بودن، هر ورزشکار باید یک شماره بر پشت پیراهن خود داشته باشد و در طول مسابقات به طور دائمی از آن استفاده کند.

5- داور

قوانین مربوط به داور نیز باید مطابق با قوانین فیفا باشد.

6- کمک داوران

قوانین مربوط به کمک داوران و وظایف آنها باید مطابق با قوانین فیفا باشد.

7- مدت زمان مسابقه

1-7٫ هر مسابقه دارای دو نیمه مساوی 30 دقیقه‌ای است و بین هر دو نیمه یک وقت استراحت 15دقیقه‌ای در نظر گرفته می شود.

2-7٫ گرفتن وقت تلف شده نیز براساس قوانین فیفا می‌باشد.

8- شروع و شروع مجدد بازی

این قانون نیز مطابق با فیفا می‌باشد با این استثناء که ورزشکاران تیم مقابل باید در فاصله 7 متری توپ قرار گیرند.

فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین
فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین

9- توپ در بازی و خارج از بازی

این بخش نیز باید با قوانین فیفا مطابقت داشته باشد.

10- روش امتیازدهی:

این بخش نیز مطابق با قوانین فیفا می‌باشد.

11- قانون آفساید (Offside)

قانون آفساید در فوتبال 7 نفره CP اعمال نخواهد شد.

12- خـطـاهـا (فـول‌هـا) و انـجام رفـتـارهـای غـیـرورزشـی

1-12٫ مقررات این بخش نیز باید براساس قوانین فیفا باشد.

13- شوت‌‌های آزاد

قوانین این بخش نیز مطابق با قوانین فیفاست با این استثناء که تمامی افراد تیم مقابل حداقل باید در هفت متری توپ قرار گیرند.

14- ضربات پنالتی:

قوانین این بخش مطابق با فیفاست.

15- پرتاب توپ به داخل زمین (Throw-in)

قوانین این بخش نیز مطابق با فیفا می‌باشد با این استثناء که یک ورزشکار می‌تواند توپ را به داخل بازی بچرخاند (توپ را با چرخش به داخل زمین بیاندازد). در این صورت توپ باید بلافاصله بعد از خارج شدن از دست پرتاب‌کننده با سطح زمین بازی تماس پیدا کند.

football-7-a-side
football-7-a-side

16- شوت (ضربه) گل:

قوانین این قسمت مطابق با فیفا می‌باشد.

17- شوت کرنر:

این قسمت نیز مطابق با قوانین فیفا می‌باشد با این استثناء که بازیکنان تیم مقابل باید حداقل 7 متر با بازیکن زننده شوت فاصله داشته باشند.

18- ترکیب تیم

به هنگام شروع هر مسابقه لیست بازیکنان هر تیم باید ارائه شود، فقط بازیکنان موجود در این لیست که در زمان شروع مسابقه مورد تائید قرار گرفته، می توانند در بازی حضور یابند . این لیست حداکثر شامل 12 اسم خواهد بود.

لیست استارت (شروع) تیم ها قبل از هر بازی به داور یا مسئول مشخص شده ارائه خواهد شد

19- چارچوب مسابقه و امتیازدهی

کمیته فوتبال CP-ISRA، با همکاری کمیته برگزاری جزئیات هر مسابقه را با در نظر گرفتن عواملی همچون تعداد تیم های شرکت کننده و چهارچوب مورد استفاده مشخص خواهد کرد. چارچوب مسابقه را می توان براساس قرعه کشی یا یک سیستم رده بندی (رنکینگ) تعیین کرد. کمیته فوتبال CPISRA می‌تواند حق در نظر گرفتن موقعیت جغرافیائی تیم های شرکت کننده را برای خود محفوظ دارد. تصمیم نهایی بر عهده کمیته فوتبال CPISRA است.

1-19- امتیازات به صورت ذیل باید داده شود: برد: 3 امتیاز مساوی: یک امتیاز باخت: صفر

2-19٫ انتخاب (صعود) از یک گروه و یک سیستم لیگ باید براساس موارد ذیل صورت گیرد:

1-2-19٫ کسب بیشترین امتیاز در کلیه مسابقات گروه .

2-2-19٫ تفاضل گل در کلیه مسابقات گروه .

3-2-19٫ بیشترین تعداد گل‌های زده در تمامی مسابقات گروه .

فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین
فوتبال 7 نفره چگونه است + قوانین

اگر دو یا چند تیم براساس معیارهای فوق مساوی باشند، رده‌بندی (مقام‌های) نهایی براساس معیارهای ذیل انجام و مشخص می‌شود:

1-3-19٫ بیشترین امتیاز به‌دست آمده در کلیه مسابقات گروه که بین تیم های مربوطه (در آن گروه) انجام شده است.

2-3-19٫ تفاضل گل در کلیه مسابقات گروه میان تیم‌های مربوطه.

3-3-19٫ بیشترین گل زده در تمامی مسابقات گروه میان تیم‌های مورد نظر (احتساب بیشترین تعداد گل‌زده)

4-3-19٫ در کلیه مسابقات حداکثر 10 گل زده را می توان به عنوان گل های زده در هر مسابقه منظور کرد.

4-19٫ اگر باز هم تیم‌ها در حالت مساوی با یکدیگر هستند، تیم برنده براساس زدن ضربات پنالتی مشخص خواهد شد. این کار براساس مقررات فیفا انجام خواهد شد.

1-4-19 اگر دو تیم بعد از مسابقات دور مقدماتی مساوی شدند , تیم برنده با ضربات پنالتی مشخص خواهد شد. مدیر مسابقه مسئول مشخص کردن زمان این مسابقه پنالتی است. این کار براساس مقررات فیفا انجام خواهد شد. هفت بازیکن می توانند در این مسابقه شرکت کنند که از لیست تیم مشخص می گردند.

5-19٫ در مسابقات نیمه‌نهایی، تیم برنده هر گروه با تیم دوم گروه دیگر (که از آن گروه صعود کرده) بازی خواهد کرد.

1-5-19٫ فینال: تیم‌های برنده مسابقات نیمه‌نهایی برای کسب مدال‌های طلا و نقره با هم به رقابت خواهند پرداخت.

2-5-19٫ تیم‌های بازنده مسابقات نیمه‌نهایی نیز برای کسب مدال برنز مسابقه خواهند داد.

football-7-a-side
football-7-a-side

20- وقت اضافه

1-20٫ اگر تعداد امتیازات در بازی‌های پایانی هر گروه (Play-off) یا مسابقات فینال مساوی باشد، دو نیمه وقت اضافه هر کدام به مدت 10 دقیقه به عنوان وقت اضافه در نظر گرفته می‌شود.

2-20٫ اگر چنانچه بعد از انجام بازی در وقت اضافه باز هم تیم‌ها با هم برابر باشند، تیم برنده با انجام ضربات پنالتی براساس قوانین فیفا مشخص خواهد شد.

21- قوانین انضباطی

1-21٫ هر بازیکنی که 2 اخطار (کارت زرد) یا یک کارت قرمز در خلال تورنومنت‌ دریافت نماید، به‌طور اتوماتیک نمی‌تواند در بازی بعدی تیم خود شرکت نماید.

2-21٫ هر بازیکنی که در هر تورنومنت دو کارت قرمز دریافت نماید، دیگر حق شرکت در این تورنومنت را ندارد.

3-21٫ کارت‌ها در تمامی مراحل تورنومنت مدنظر قرارگرفته و اعمال می‌شود.

4-21 چنانچه فردی در مسابقات مرتکب رفتار غیرورزشی شود، کمیته برگزاری مسابقات می تواند محرومیت هائی را در خصوص فرد خاطی قبل و بعد از بازی پیشنهاد نماید.

22 – کمیته رسیدگی به اعتراضات/ تجدیدنظر خواهی

1-22٫ این کمیته مربوط به اعتراضات فنی است که در قوانین بالا گفته نشده و متشکل است از 1- یک نفر نماینده از CP-ISRA ، 2- یک نفر نماینده از کمیته برگزاری 3- سر داور یا نماینده وی . اعضا این کمیته هیچ ارتباطی با گروه مورد اعتراض نخواهند داشت, هیچ دخالتی در تصمیمی که مورد استیناف قرار گرفته نخواهند داشت و از هرگونه تعصب و رودررویی به دور خواهند بود.

2-22 این کمیته بر اساس قوانین جاری CP-ISRA عمل کرده و یا درخواست می نماید , اما این قدرت را دارد که در یک چهارچوب زمانی کوتاه در طی مسابقات در مسایل دخالت نماید.

نظر خود را درباره «ورزش فوتبال 7 نفره چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ورزش فوتبال 7 نفره چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.