زمان مطالعه: 1 دقیقه
غذاهایی که باعث ریزش مو می شوند

غذاهایی که باعث ریزش مو می شوند

اگر ریزش مو دارید و موهایتان نازک شده یا در آستانه نازک شدن و کم شدن است قطعاً نمی‌خواهید با مصرف مواد...

Hair_Loss
Hair_Loss



اگر ریزش مو دارید و موهایتان نازک شده یا در آستانه نازک شدن و کم شدن است قطعاً نمی‌خواهید با مصرف مواد غذایی یا نوشابه های مضر این وضعیت را بدتر کنید. علت ریزش مو کمبود پروتئین و بالا رفتن جیوه و قند مصنوعی در بدن است؛ در نتیجه بدترین غذاها برایسلامت موهای شما این غذاها هستند.

1-اره ماهی

میزان بالای جیوه موجب ریزش مو می‌شود. طبق یک قانون کلی هرچه ماهی بزرگتر باشد میزان جیوه آن بیشتر است (البته استثناهایی هم وجود دارد) برخی انواع ماهی مثل اره ماهی، ماهی خال مخالی، و حتی برخی از انواع ماهی تن.

2-نوشابه های رژیمی

این هم دلیل دیگری بر این ادعاست که نوشابه رژیمی از نوع معمولی آن بهتر نیست. شیرین کننده‌های مصنوعی خصوصاً آسپارتام با ریزش مو ارتباط دارند.

3-شکر

امسال رسماً سال کنترل مصرف شکر است و خواستن موهای خوش حالت برای شما دلیل دیگری است برای عدم استفاده از شکر. پروتئین فوق العاده برای موهای شما مهم است و شکر مانع جذب آن است. از شکر اضافی و غذاهایی که شکر پنهان دارند دوری کنید.

4-آرد سفید

آردهای سفید معمولاً همراه با شکر هستند. نان سفید، کیک، شیرینی، ماکارونی سفید و دیگر نشاسته تصفیه شده و فرآوری شده در بدن به شکر تبدیل شده و موجب نازک شدن تارهای مو می‌شوند. بهتر است به جای مصرف کروسانت (نوعی نان صبحانه) تا جائیکه ممکن است از آرد سبوس دار استفاده کنید.

5-الکل

الکل جذب زینک که ماده معدنی مورد نیاز جهت سلامت و رشد موها است را کاهش می‌دهد. همچنین موها را خشک کرده و موجب شکنندگی آن‌ها می‌شود. الکل همچنین اثرات بدی برروی پوست دارد. اگر صورت‌تان پیرتر از سن واقعی‌تان است، مقصرش الکل است.
نظر خود را درباره «غذاهایی که باعث ریزش مو می شوند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره غذاهایی که باعث ریزش مو می شوند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.