مطالعه: 3 دقیقه
بهترین مواد غذایی برای صبحانه چیست؟

بهترین مواد غذایی برای صبحانه چیست؟

وعده صبحگاهی سالم میتواند به شما انرژی دهد، اشتها را کنترل کند، و زمینه را آماده کند تا در کل روز انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید.

دفعه بعد که صبح بدون خوردن چیزی از خانه بیرون زدید، این را در نظر بگیرید: جا انداختن صبحانه میتواند در طول روز باعث پرخوری شود. از سوی دیگر یک وعده صبحگاهی سالم میتواند به شما انرژی دهد، اشتها را کنترل کند، و زمینه را آماده کند تا در کل روز انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید. دکتر اریکا جیووینازو متخصص تغذیه در نیویورک می گوید: شما باید صبحانه ای برای خود در نظر بگیرید که حاوی کربوهیدرات، فیبر و مقداری پروتئین باشد. خوشبختانه انتخاب های زیادی دارید. چند صبحانه ی سالم و دوست داشتنی را  در آسمونی به شما معرفی میکنیم که با توصیه های متخصصان میتوانید سالم ترشان نیز بکنید.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر حاوی بتا گلوکان نوعی فیبر است که مشخص شده با خوردن مرتب آن کلسترول پایین می آید. دلیل دیگری میخواهید؟ بلغور ها همچنین حاوی اسید چرب امگا 3، فولات و پتاسیم هستند. بلغور جو های غیر آماده نیاز به 15 دقیقه پختن دارند و از انواع آماده حاوی فیبر بیشتری هستند. انواع بلغور جو انتخاب سالمی است اما مواظب انواع طعم دار آن باشید چون ممکن است سرشار از قند اضافه شده باشند.

بهترین مواد غذایی برای صبحانه
بهترین مواد غذایی برای صبحانه

قهوه

قهوه باعث کاهش خطر بسیاری از بیماری ها میشود ( مانند دیابت و سرطان پروستات ) همچنین به طول عمر نیز کمک میکند. محققان گمان میکنند ترکیب کافئین و آنتی اکسیدان خواص درمانی زیادی دارد. البته قهوه را نباید با شیر میل کرد چون خاصیت شیر را از بین میبرد.

بهترین مواد غذایی برای صبحانه
بهترین مواد غذایی برای صبحانه

چای

اهل قهوه نیستید؟ چای نیز خواص زیادی برای سلامت دارد. چای به دلیل کافئین کمتری که نسبت به قهوه دارد بهتر میتواند آب بدن را تامین کند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به نام کاتچین است. تمام چای ها ( سیاه، سبز یا سفید ) حاوی آنتی اکسیدان هستند اما چای سبز خواص بیشتری دارد.

بهترین مواد غذایی برای صبحانه
بهترین مواد غذایی برای صبحانه

طالبی

هر نوع میوه ای چیزی مفید به صبحانه اضافه میکند و طالبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک وعده 170 گرمی تنها 50 کالری دارد و حاوی کل نیاز روزانه ی بدن به ویتامین C و A است، مواد مغذی مهم برای داشتن پوستی نرم و جوان. طالبی نیز مانند دیگر اعضای خانواده ی خود حاوی مقدار زیادی آب است، و به این معناست که میتواند آب بدن را تامین کند و برای مدت زمان زیادی سیر نگهتان دارد.

بهترین مواد غذایی برای صبحانه
بهترین مواد غذایی برای صبحانه

کیوی

این میوه ی خوش طعم حاوی 65 میلی گرم ویتامین C در هر وعده است – نزدیک به همان اندازه که پرتقال دارد. کیوی همچنین سرشار از پتاسیم، مس و میزان بیشتری فیبر از یک وعده موز است، که به کمکی عالی برای هضم غذا تبدیلش کرده.
در یک تحقیق مشخص شد خوردن دو کیوی در روز به مدت یک ماه یبوست در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر را کاهش میدهد. کیوی کمی ترش است و خود به خود خوش طعم است، اما اگر طعمی شیرین تر را ترجیح میدهید میتوانید با توت فرنگی و موز مخلوطش کنید و از آن لذت ببرید.

بهترین مواد غذایی برای صبحانه
food-breakfast(15)

آب پرتقال

آب پرتقال یک نوشیدنی خوش طعم و کلاسیک برای صبحانه است. اگر دوست دارید آب پرتقالی ارتقاع یافته استفاده کنید میتوانید از انواعی استفاده کنید که با ویتامین D غنی شده اند. در کنار ماهی های چرب و شیر غنی شده آب پرتقال غنی شده نیز یکی از منابع جذب ویتامین خورشید است.
جذب ویتامین به کاهش خطر پوکی استخوان، افسردگی، و انواع خاصی از سرطان کمک میکند. توصیه میشود روزی یک لیوان کوچک آب پرتقال استفاده کنید، اما آب میوه حاوی قند بالا و کالری بالا است و نباید جای میوه کامل را در برنامه غذایی شما بگیرد.

بهترین مواد غذایی برای صبحانه
بهترین مواد غذایی برای صبحانه

غلات صبحانه

غلات ممکن است کمی گول زننده باشد چون انواع مختلفی از آن موجود است، چیزی با حدود حداقل 5 گرم فیبر و 5 گرم قند میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد.
این ترکیب را میتوانید در بسیاری از غلات کامل پیدا کنید، گاهی بعضی از این غلات با ریبوفلاوین، اسید فولیک، و دیگر مواد مغذی ضروری غنی شده اند. برای اینکه پکیج مواد مغذی دریافتی خود را کامل کنید میتوانید به کاسه ی غلات خود شیر کم چرب و چند تکه میوه نیز اضافه کنید.
غلات کامل برای سیر کردنتان، پروتئین برای تامین انرژی برای مدت زمان طولانی و آنتی اکسیدان ها برای سرحال منگه داشتن سیستم ایمنی بدن.

بهترین مواد غذایی برای صبحانه
بهترین مواد غذایی برای صبحانه

نان سبوس دار

کربوهیدرات ها یکی از عوامل اصلی صبحانه به حساب می آیند، اما نوع کربوهیدراتی که انتخاب میکنید میتواند تغییری اساسی در سلامت وعده ای که استفاده میکنید داشته باشد.
نکته ساده ای که باید به خاطر بسپارید این است که گندم و سایر غلات سبوس دار از انواع بدون سبوس و تصفیه شده خود فیبر بیشتری دارند. چیزی که روی نان میگذارید هم مهم است، کره یا ژله های صبحانه فقط کالری خالی به وعده اضافه میکنند به جای آن با استفاده از تخم مرغ یا کره بادام زمینی مقداری پروتئین به وعده اضافه کنید.

نظر خود را درباره «بهترین مواد غذایی برای صبحانه چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین مواد غذایی برای صبحانه چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.