زمان مطالعه: 2 دقیقه
چاپ تراکت

چاپ تراکت

تراکت یا فلایر نوعی تبلیغات کاغذی است که به‌قصدِ توزیع گسترده چاپ و در فضاهای عمومی بین مردم پخش می‌شود....

تراکت یا فلایر نوعی تبلیغات کاغذی است که به‌قصد توزیع گسترده چاپ و در فضاهای عمومی بین مردم پخش می‌شود. تراکت‌ها گاهی روی در و دیوارها چسبانده می‌شوند و گاهی هم مستقیماً به درِ خانه‌های مردم پست می‌شوند. آسمونی در این مقاله در مورد تراکت بیشتر صحبت می کند.

چاپ تراکت
چاپ تراکت

تراکت ها نوعی تبلیغات تکثیری است با عمری کوتاه، جهت بیان خبر یا آگاهی دادن یک موضوع در " مدت زمان معلوم " با بیانی مستقیم و بدون واسطه، جهت معرفی و ترغیب مخاطب برای استفاده از خدمات و اقلام مورد نظر، به صورتی که خبر و آگهی درج شده بر روی تراکت، نوید از یک تحول، خبر مهم یا یک جهش در فعالیت را دارا باشد.

تراکت ها غالبا با بیان تصویری و نوشتاری و بصورت چهار رنگ و فاقد پیوست می باشند. برای اندازه آن، ابعاد استاندارد mm210× mm145 و mm 210 × mm 295 در نظر گرفته شده است. یک گالری، موسسه تجاری، فرهنگی و یا غیره، پس از انجام فعالیت های روزمره و همیشگی، برای تغییر و تحول در روند عملکرد خود، اقدام به چاپ و تکثیر تراکت می نماید تا اعلام کند که شیوه عملکرد و فعالیت آن واحد در یک مدت زمان معلوم تغییر نموده است.

بصورت مثال: خبر از افتتاحیه موسسه جدید با گرایش به حرفه جدید یا خبر از حراج های فصلی در یک مدت زمان خاص و معلوم، یک رویداد یا فرا خوان شرکت در میتینگ، مسابقه، و جشنواره های هنری و یا هر رویداد دیگری که احتیاج به معرفی و آگاهی از جهش فکری و روند کاری داشته باشد.

ویژگی های تراکت:

از ویژگی های تراکت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. تراکت ارزانترین شکل تبلیغات است.
  2. به راحتی با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند.
  3. بدلیل توزیع مستقیم آن، طیف گسترده ای از افراد جامعه می توانند از آن استفاده کنند.
  4. قابل حمل بوده و میتوان آن را در فرمت های مناسب مطا لعه و بررسی کرد.
  5. ابعاد استاندارد کاغذ آن طور انتخاب شده است که در چاپ و تکثیر اسراف نمی شود.

چگونگی ایجاد یک ارتباط صحیح:

یک تراکت خوب موارد زیر را دارا می باشد.

  1. یقینا بداند چه چیزی را می خواهد به مخاطبین خود انتقال دهد.
  2. کاملا مطالب درج شده را به صورت واضح و روشن مطرح کند.
  3. بتواند مخاطب خود را ترغیب و تشویق به موضوعات تراکت کند.
  4. ارتباط صحیح و پیوستگی و هماهنگی بین تصاویر و متن برقرار باشد.
  5. اولین نگاه مخاطب به تراکت، او را وادار به پیگیری و جهت پذیری انتخاب او در خبر تراکت کند.

موارد برخورد نوشتاری در تراکت:

فواصل نوشتاری مندرج در تراکت ها، بصورت صفحه آرایی تعریف شده در این ابعاد (در صفحه آرایی مطالعه شود) می باشد. غالبا در صفحه روی تراکت عناوینی مانند:

نام مرکز و یا واحد مورد نظر و معرفی فعالیت های او – امتیازات (اولین تولید کننده، تنها موسسه، و یا دارای استاندارد و ایزوهای رایج و غیره) شرایط مرتبط با اعلام تراکت (از تاریخ تا تاریخ، به مناسبت روز، به مناسبت افتتاح نمایشگاه و یک گا لری و غیره) زمان – آدرس – تلفن – فکس – ایمیل، درج می شود. و در قسمت پشت صفحه توضیحات در رابطه با موارد ثبت تراکت و شرح تحول

نظر خود را درباره «چاپ تراکت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چاپ تراکت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.