زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فلومیننزه ، پودر برنج و رنگهای قرمز و سبز

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فلومیننزه ، پودر برنج و رنگهای قرمز و سبز

تیم فوتبال فلومیننزه با مربیگری فرناندو دینیز به بزرگ ترین افتخار تاریخ خود دست یافت و قهرمان جام لیبرتادورس شد.

آسمونی ، فلومیننزه ملقب به فلوزائو Fluzão ( فلوی بزرگ) در تاریخ خود افتخارات متنوعی دارد. از چهار بار قهرمانی سری آ برزیل در سالهای 1970، 1984، 2010 و 2012 گرفته تا جام برزیل 2007 و حتی فتح سری سی برزیل در 1999! علاوه بر آن 33 قهرمانی در رقابتهای کاریوکا که اولین آن در 1906 و آخرین آنها در 2023 رقم خورده و 12 قهرمانی رقابتهای تاکاگوآنابارا. اما در موزه این باشگاه، جای جام لیبرتادورس تا این هفته خالی بود؛ تیمی بدون کسب حتی یک جام لیبرتادورس.

پایان طلسم لیبرتادورس

اما بالاخره امسال فلومیننزه توانست طلسم قدیمی را شکسته و با برتری(2-1) در برابر بوکاجونیورز آرژانتین فاتح لیبرتادورس 2023 شود. در استادیوم ماراکانا و در نود و نهمین دقیقه دیدار نهایی فلومیننزه کار فینال را تمام کرد. کنو یک پاس ارسالی را با ضربه سر برای کندی کاشت و او با یک ضربه محکم فلومیننزه را در آستانه قهرمانی قرار داد.


او از شدت خوشحالی به میان تماشاگران رفت و داور او را با کارت زرد جریمه کرد. این دومین کارت زرد او در بازی بود و از زمین بازی اخراج شد. پیش از این و در دقیقه ۳۶ هم فلومیننزه روی پاس کاتبک کنو از سمت راست، توپ در مرکز محوطه جریمه به کانو رسید و او با شوت پای راست خود فلو را پیش انداخته بود. اما در دقیقه ۷۲ بوکا جونیورز با شوت پست محوطه ادوینکولا به گوشه سمت چپ دروازه بازی را یک بر یک مساوی کرد تا کار به وقت های اضافی کشیده شود و قهرمانی باشکوه فلومیننزه در شبی که سه بازیکن دو تیم از زمین اخراج شدند، در دقیقه 99 مسجل شود. اما فلو تاریخی جذاب و باشکوه دارد.

در بین تیمهای فوتبال در سراسر جهان ، کمتر تیمی مانند فلومیننزه برزیل وجود دارد که تا این حد ، علامت باشگاه و لقب آن با یکدیگر بی ارتباط باشند. در لوگو و لباس باشگاه رنگهای قرمز و سبز دیده می شود. در حالی که لقب این باشگاه Po De Arroz هست که معنای آن پودر برنج  است. چیزی که این لقب را عجیب تر می کند ، این مساله است که باشگاه فلومیننزه اصالتی اشرافی و حتی انگلیسی دارد و در ظاهر هیچ ارتباطی نمی توان بین لباس و نماد تیم با این لقب پیدا کرد. اما اگر به یک قرن قبل بازگردیم ، می توانیم بین تمام این ها ارتباط برقرار کنیم. این باشگاه در روز 21 جولای 1902 توسط اسکار کاکس تأسیس شد که اشرافزاده ای برزیلی با اجدادی انگلیسی بود. از همان زمان ، فلومیننزه باشگاهی شد که به طبقه آریستوکرات تعلق گرفت و بیشتر ، بازیکنانی در فلومیننزه حضور پیدا می کردند که در اروپا تحصیل کرده بودند.

File:Sala de troféus FFC em 19 03 2019.jpg

در کشوری مثل برزیل که دیرتر از همه کشورهای قاره آمریکا برده داری را لغو کرد ، فلومیننزه شرایطی دشوارتر داشت و آخرین تیمی بود که از بازیکنان سیاهپوست استفاده کرد. حتی وقتی در سال 1916 کارلوس آلبرتو یک بازیکن دورگه در این تیم بازی می کرد ، قبل از هر بازی به صورت خود ، پودر برنج می مالید تا رنگ صورتش را روشن تر نشان دهد. اما با شروع مسابقه و بعد از عرق کردن بدن او ، پودر برنج بیشتر نمایان می شد و و همین سبب شد که تماشاگران حریف، عبارت « پودر برنج » را در مورد این بازیکن به کار ببرند ؛ عبارتی که چندی بعد به لقب باشگاه تبدیل شد و روی این تیم هم باقی ماند.

fluminense-fc-logo-during-time
fluminense-fc-logo-during-time

اما رنگهای مورد استفاده باشگاه در طول تاریخ آن، هرگز تغییر کرد. آسمونی ، این تیم از آغاز کار ، پیراهن راه راه قرمز و سبز به تن کرد، دو رنگی که توسط خطوط عمودی نازک و سفید از هم جدا می شدند. حتی امروز در موزه باشگاه هم می توان یک کت راه راه قرمز و سبز دید که مربوط به سال 1905 بود و در آن زمان توسط مسوولان باشگاه مورد استفاده قرار می گرفت. در سالهایی هم که فلومیننزه از لباس سفید استفاده کرد، دو نوار قرمز و سبز در لباس این تیم به صورت اریب قرار داشتند. همین رنگها در لوگوی باشگاه هم به کار گرفته شدند. نام کامل باشگاه فلومیننزه فوتبال کلوب است و سه حرف F ، F و C که ابتدای این عبارت را تشکیل می دادند به شکل در هم تنیده ، تبدیل به نماد باشگاه در ادوار مختلف شدند. در سالهای اخیر این حروف درون یک سپر جای داده شدند ، سپری با لبه های سفید که حروف F ، F و C هم به رنگ سفید در مرکز آن قرار دارند. اما داخل سپر قرمز و سبز است، قرمز در بخش بالایی سپر است و بخش پایینی آن نیز سبز است تا یکی دیگر از لقب های باشگاه یعنی Tricolor ( سه رنگ ) را تداعی کند.

فلومیننزه هم از جمله تیمهایی است که بدون تغییرات آنچنانی در رنگ ها و نمادهای خود ، صاحب نمادهایی شده که دیگر نیازی به تغییر آنها نیست. حتی اگر بین این رنگها و لقب پودر برنج، در ظاهر هیچ ارتباطی نباشد.  

اختصاصی ورزشی آسمونی 

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فلومیننزه ، پودر برنج و رنگهای قرمز و سبز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فلومیننزه ، پودر برنج و رنگهای قرمز و سبز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.