زمان مطالعه: 2 دقیقه
25 خرداد، روز ملی گل و گیاه

25 خرداد، روز ملی گل و گیاه

خرداد ماه برای دوست داران محیط زیست رنگی متفاوت دارد. اول خرداد روز جهانی تنوع زیستی ، 15خرداد روز جهانی محیط زیست، 25 خرداد روز گل و گیاه است.

از سال 84 با درخواست اتحادیه گل و گیاه کشور و همکاری وزارت جهاد کشاورزی، دفتر گل و گیاه و شورای عالی انقلاب فرهنگی، 25 خردادماه به‌عنوان روز ملی گل نامگذاری شد.

روزگاری نه چندان دور، گل و گلدان ها در حیاط خانه جایی امن برای زیستن داشتند و حتی در حافظه زیستی خود روزهایی را به یاد نمی آوردند که بدینسان بی اهمیت شوند و گل های مصنوعی ، پلاستیکی، چینی و … مأمن امن آنها را بدزد.

روزگاری، قبل از آنکه سرگرمی و دل مشغولی پدران ما تلویزیون شود، زندگی همه آنها به گل و گلدان های شمعدانی گره خورده بود و آب دادن و حفاظت و چیدن برگ های زرد، روزهای خوش و ناخوش آنها بود. دهان گود گلدان را خاک کردن ،قلمه زدن و دیدن ریشه دوانی و قوت گرفتن ساقه ها و انتظار نشستن برای بهار و فصل روییدن گل و بعد از ظهر تلخ پایان عمر گل را دیدن ، بخشی از زندگی آرام پدران ما بود، و این رسمی بود که به ما منتقل نشد!

اکوسیستم بر اساس تعادل است؛ تعادلی بین جانور و گیاه. بر اساس طبقه بندی ها، انسان ها هم جزئی از جانواران هستند و چه تعادل نامبارکی بین این جانوار و گیاهان شکل گرفته است.

حضور گل و گیاه در فضای مسکونی بستر بسیار مناسبی برای آرامش روح و روان انسان ایجاد می کند و همه روان شناسان به تاثیر روانی گل بر انسان تاکید کرده اند.

در تحقیقی مشخص شده است که هنگام هدیه دادن گل به افراد، سه رفتار زیر دیده شده است:

  • رفتاری حاکی از ادب ، احترام و تشکر
  • رفتاری حاکی از دوستی و صمیمیت
  • رفتاری حاکی از هیجان زدگی همراه با گفتاری متفاوت

 تمام این این عکس العمل ها فقط در 5 ثانیه اول گرفتن گل بروز می کنند و این نشان دهنده ی تأثیر عمیق گیاهان در وجود ماست.

25 خرداد روز گل و گیاه
25 خرداد ، روز گل و گیاه

تصور کنید اگر در شهرمان گل و گیاهی وجود نداشت، قطعا شهر و ساکنان آن هر دم مرگ را به چشم می دیدند.

شهر به عنوان یک موجود زنده نیز به تناسب و تعادل نیاز دارد.

کاهش حجم گل و گیاه در شهر به تعادل اکوسیستم شهری آسیب می زند، همان طور که بسیاری از پرندگان از تهران گریخته اند یا فقط در ساعاتی خاص دیده می شوند.

امروز روز گل است و کوتاه چون عمر گل. امروز را از دست ندهید و فضای خانه و محل کار خود را با گیاهان تلطیف کنید.

به اطراف خود نگاه کنید و همه گل های مصنوعی خود را دور بریزید.

گل عزیز است غنیمت شمریدش صحبت.

ارتباط داشتن با طبیعت و گل و گیاهان به روح آدمی آرامش و لطافت می بخشد.

افرادی که عادت دارند توی خانه گل و گیاه نگهداری می کنند یا اینکه به همدیگر گل هدیه می دهند سرشار از انرژی مثبت هستند و روح و روان آرامی دارند.

آدمهایی که زیاد با گل و گیاه سرکار دارند معمولا همیشه شاد و پرانرژی هستند و لبخند به لب دارند.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته کلا هرگونه سروکار داشتن با گل و گیاهان باعث شادی و نشاط فرد می شود و باعث می شود که فرد از تمام غم ها دور شود.

نظر خود را درباره «25 خرداد، روز ملی گل و گیاه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 25 خرداد، روز ملی گل و گیاه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.