زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار

زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار

فصل بهار فصل سفر کردن است. فصل آشتی با طبیعت و لذت بردن از زیبایی‌های آن.  با وجود اینکه همه جای ایران در فصل...

زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار
زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار

فصل بهار فصل سفر کردن است. فصل آشتی با طبیعت و لذت بردن از زیبایی‌های آن.  با وجود اینکه همه جای ایران در فصل بهار زیباست، بعضی شهرها در این فصل در زیباترین وضعیت خود هستند و بهترین جای ممکن برای سفر کردن هستند.

توصیه ما به شما این است که از تعطیلات و فرصت‌های فصل بهار استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید به نقاط مختلف ایران سفر کنید.

کردستان و اورامان

کردستان یکی از استان‌های غربی کشور است که به خاطر شرایط اقلیمی و آب و هوای آن، فصل بهار بهترین فصل برای سفر کردن به آن است.

این استان سرزمین طبیعت، تاریخ و فرهنگ بوده و یکی از اصیل‌ترین اقوام ایرانی را در خود جای داده است، به لحاظ اقلیمی، منطقه‌‌ای کوهستانی با دشت‌‌های مرتفع و دره‌‌های پهن محسوب می‌شود. سرزمین کردستان سرشار از عناصری که هر گردشگری را جذب می‌‌کند؛ جاذبه‌‌های فرهنگی مانند زبان، موسیقی، رقص، جشن‌‌ها و صنایع دستی متنوع و زیبا.

روستای اورامان تخت در جنوب غربی سروآباد و در بخش اورامان شهر مریوان نیز یکی از دیدنی‌های این استان در فصل بهار است.

این روستای باستانی که قدمت آن به دوره ساسانیان می‌رسد، مانند روستای ماسوله به صورت پلکانی است و معماری منحصر به فردی دارد.

اورامان منطقه‌‌ای بسیار زیبا و پر از روستاها و مناطق بکر طبیعی است که همچنان بافت قدیمی خود را با داشتن مراسم مختلف و منحصربه‌فرد و موسیقی ویژه‌ خود حفظ کرده است.

برای رفتن به کردستان می‌توانید به خرید بلیط هوایپما سنندج بپردازید و به راحتی از هرجای آن دیدن کنید.

استان فارس و شیراز

همه ما درباره زیبایی‌های شهر شیراز در فصل بهار، به خصوص اردیبهشت ماه شنیده‌ایم. چهره شیراز در اردیبهشت ماه سرشار از شکوفه‌های سپید نارنج به درختان است.

این شهر که پر از باغ‌های بهار نارنج است، در فصل بهار فضایی بسیار دلچسب و عطرآگین دارد.

اما علاوه بر شهر زیبای شیراز، استان فارس جاذبه‌های طبیعی دیگری هم دارد که در اردیبهشت و فصل بهار بسیار دیدنی می‌شوند.

دریاچه مهارلو در 20 کیلومتری جنوب شرقی شیراز، آبشار مارگون در 100 کیلومتری شهر شیراز، منطقه حفاظت شده تنگ بستانک در شمال استان فارس و تنگ تیزاب در شهرستان سپیدان از جاذبه‌های طبیعی این استان هستند که در فصل بهار زیبایی‌شان دوچندان می‌شود.

برای سفر به شیراز هم می‌توانید به خرید بلیط قطار بپردازید و هم با پرواز چارتر خودتان را به آنجا برسانید.

flightio
flightio

یاسوج

شهر یاسوج به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه­های دنا و در ارتفاع بیش از 1800 متری از سطح دریا دارای آب و هوایی بسیار خوب است که به واسطه برخوردار بودن از بارش­های مناسب آن را می‌توان سرزمین چشمه‌­ساران نیز نام نهاد.

تنگ خرم ناز نیز در 27 کیلومتری شهر یاسوج در محور قدیم یاسوج به شیراز قرار دارد و در فصل بهار تکه‌ای از بهشت است.

خارهای کوتاه، کنگر، کاهوی وحشی و گیاهان مرتعی پوشش گیاهی این منطقه را فرا گرفته‌اند. همچنین درختان بادام وحشی، بلوط، بنه، بید، گلابی و گردوی وحشی، زلزالک، سنجد نیز در این منطقه به چشم می‌خورد.

رودخانه این منطقه در تمامی فصول سال پر آب است و شاخه‌ای از آن از این تنگ می‌گذرد و دارای آب سالم است.

آبشار بزرگ‌ و معروف‌ مارگون نیز‌ که در مرز دو استان‌ کهگیلویه‌ و بویراحمد و فارس‌ در شرق یاسوج قرار دارد، آبشاری بسیار بلند است که زیبایی آن در فصل بهار دوچندان می‌شود.

این‌ آبشار بسیار بلند به‌ دلیل‌ قرار گرفتن‌ در داخل‌ تنگه‌ زیبای مارگون‌ و تعدد رگه‌های‌ آبشاری‌ که‌ به‌ درون‌ دره‌ و مسیر رودخانه‌ می‌‌ریزند و همچنین‌ به‌ دلیل ‌پوشش‌ جنگلی‌ و درختانی‌ که‌ در اطراف‌ آبشار وجود دارد، از دیگر آبشارهای این‌ استان‌ معروف‌تر است‌. در پیرامون‌ این‌ آبشار علاوه‌ بر جریان‌ رودخانه‌ها و چشمه‌‌ها، زیبایی‌ طبیعی‌ از دشت‌های‌ مملو از لاله‌ واژگون‌ و گل‌های‌ رنگارنگ‌ ختمی به چشم می‌خورد.

خوانسار

خوانسار در شمال غرب شهر اصفهان قرار گرفته و پوشش گیاهی متنوعی دارد که مهمترین آن لاله‌های واژگون هستند.

رویش هزاران لاله واژگون در آغاز هر بهار در دشت زیبای گلستان­کوه، جلوه بی‌نظیر و کمیاب طبیعت گوناگون حیات وحش در ایران را نمایان می‌‌کند. گلستان­کوه در وسعتی افزون بر یک هزار هکتار در منطقه سردسیر غرب استان اصفهان در مسیر خوانسار به اصفهان قرار گرفته و بر فراز یکی از زیباترین کوه‌‌های اصفهان که رویشگاه گل منحصربه‌فرد و کمیاب لاله‌‌های واژگون و انواع دیگری از گیاهان مرتعی خودرو است خودنمایی می‌کند.

خوانسار در فصل بهار مملو از گل‌های طبیعی به‌ویژه لاله سرخگون است که به رنگ سرخ مایل به بنفش بوده و از روز چهلم بعد از عید شکفته می‌‌شوند و هنگام وزش باد سیر و روشن می‌شوند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.