زمان مطالعه: 4 دقیقه
آشنایی با شبکه اجتماعی فلیکر

آشنایی با شبکه اجتماعی فلیکر

فلیکر یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های اشتراک گذاری تصویر و ویدیو، خدمات وب و جوامع آنلاین است. اگر می خواهید با...

آشنایی شبکه اجتماعی فلیکر

فلیکر یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های اشتراک گذاری تصویر و ویدیو، خدمات وب و جوامع آنلاین است. اگر می خواهید با شبکه اجتماعی فلیکر بیشتر آشنا شوید این مقاله آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید چرا که تاریخچه شبکه فلیکر را برای شما عزیزان شرح می دهیم.فلیکر توسط شرکت ludicorp در سال 2004 ایجاد شد و درسال 2005 توسط یاهو خریداری شد. این سایت به مرور به یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس تبدیل شده است. یاهو در ژوئن 2011 گزارش داد که فلیکر تا به حال در مجموع 51 میلیون عضو ثابت و 80 میلیون بازدیدکنندهٔ منحصربه‌فرد دارد. تا ماه اوت 2011 با توجه به گزارش منابع، فلیکر 6 میلیارد تصویر را در خود جای داده بود. برای دسترسی به عکس‌ها و فیلم‌های فلیکر، نیازی به بازکردن حساب کاربری نیست، اما برای اشتراک گذاری باید در فلیکر حساب کاربری باز کرد. کاربرانی که در فلیکر حساب کاربری باز کرده‌اند، می‌توانند همهٔ عکس‌ها و فیلم‌های آپلود کردهٔ خود را در یک صفحه تماشا کنند. هم چنین در فلیکر می‌توان با یک دستگاه تعداد نامحدودی حساب کاربری باز کرد. فلیکر در سه سیستم عامل تلفن همراه (اندروید، آی او اس، و ویندوز فون) به عنوان یک نرم‌افزار موجود است.

امکانات شبکه اجتماعی فلیکر

1- گروه‌ها
گروه فلیکر را هر عضو از این سایت می‌تواند بسازد. سازندهٔ یک گروه فلیکر، توانایی نظارت و تعیین محدودیت‌های گروه را دارد. گروه‌ها یک راه برقراری ارتباط بین اعضای فلیکر است پیرامون عکس و فیلم است. با انتخاب گروه، گاهی اوقات هنگام ورود به سامانه پیامی خصوصی به کاربر ارسال می‌شود.

2- سازماندهی
فلیکر تصاویرش را با استفاده از برچسب‌ها سازماندهی می‌کند و بینندگان را قادر می‌سازد که به جستجوی تصویر موردنظر خود بپردازند. فلیکر هم چنین یک وب سایت اولیه برای اجرای برچسب و دسترسی به تصاویر با استفاده از کلمات کلیدی است. به دلیل پشتیبانی عالی از برچسب‌ها در فلیکر، این سایت به عنوان بهترین سایتی انتخاب شده‌است که از برچسب پشتیبانی می‌کند اما توماس واندر گفته‌است که این گونه نیست.

3- اورگانیزر
اورگانیزر یک برنامهٔ تحت وب برای سازماندهی عکس‌ها در یک حساب کاربری است که از راه رابط کاربری فلیکر در دسترس است. این برنامه امکاناتی هم چون تغییر برچسب‌ها، توصیف، گروه بندی، و قرار دادن عکس بر روی نقشهٔ جهان (یکی از ویژگی‌های ارائه شده در در رابطه با یاهو! مپس) را فراهم می‌کند.

4- پیک نیک
فلیکر با همکاری پیک نیک آنلاین، یک نرم‌افزار ویرایشگر عکس، توانسته‌است ویژگی اصلی پیک نیک یعنی ویرایش عکس را به طور پیش فرض در سایت قرار دهد. در پنجشنبه 5 آوریل 2010، آویاری به طور پیش فرض جایگزین پیک نیک در فلیکر شد.

5- کنترل دسترسی
فلیکر می‌تواند عکس‌های خصوصی و دولتی را ذخیره کند. کاربری که یک تصویر به اشتراک می‌گذارد، می‌تواند تعیین کند که چه کسی می‌تواند این تصویر را تماشا کند. عکس‌های خصوصی به طور پیش فرض فقط توسط بارگزارش قابل دیدن است، هم چنین توسط دوستان و خانواده نیز قابل دیدن هستند. با اضافه کردن یک عکس خصوصی به گروه خصوصی، تمام افراد آن گروه توانایی دیدن آن عکس را دارند. اگر عکسی به گروه‌های عمومی هم اضافه شود، تمام افراد آن گروه توانایی دیدن آن عکس را نیز دارند. هم چنین فلیکر «لیست تماس» فراهم کرده‌است که برای کنترل دسترسی بر عکس در یک گروه به کار می‌رود.

6- تعامل و سازگاری
فلیکر قابلیت‌هایی شامل RSS، Atom، و API دارد که برنامه نویسان به وسیلهٔ آن می‌توانند به طور مستقل خدمات خود را گسترش دهند. کاربران گریس مانکی اسکریپت می‌توانند قابلیت‌های سایت فلیکر را گسترش دهند. در سال 2006، فلیکر دومین سایت برتر مانکی اسکریپت بوده است. قابلیت‌های اصلی سایت متکی بر ویژگی‌های استاندارد HTML و HTTP است که با بسیاری از سیستم عامل‌ها و مرورگرها سازگار است.

7- فیلترینگ
از مارس 2007، فلیکر این اجازه را به کاربرانش می‌داد که عکس‌ها و فایل‌های شخصی خود را فیلتر کنند. علاوه بر این کاربران می‌توانند هنگام جستجو، معیارهای یک پرونده مانند فیلتر بودن آن را دریابند. کاربرانی که عضو فلیکر نیستند، با برخی محدودیت‌ها روبه رو می‌باشند؛ برای مثال این کاربران برای جستجو، فقط می‌توانند از جستجوی ایمن استفاده کنند در حالی که کاربرانی که در یاهو حساب کاربری دارند و به سن قانونی رسیده باشند، می‌توانند از جستجوی امن، متوسط و یا ایمن استفاده کنند.

8- صدور مجوز
فلیکر به کاربران خود توانایی انتشار تصاویر خود با برخی از پروانه‌های عمومی مانند همهٔ حقوق این سایت متعلق به کاربر است را ارائه می‌دهد. گزینه‌های مجوز در درجهٔ اول شامل خلاقیت عکس‌ها، اسناد مبتنی و جزئی، و مجوز کنترل محتوا می‌باشد. همان‌طور که سایت اجازهٔ جستجو بر اساس برچسب‌ها را می‌دهد، هم چنین اجازهٔ جستجو بر اساس مجوزها را هم می‌دهد.

9- نقشه‌برداری
علاوه بر داده‌های نقشه‌برداری تجاری، فلیکر در حال حاضر با استفاده از OpenStreetMap از شهرستان‌های مختلف هم نقشه‌برداری می‌کند. این اقدام از زمان شروع بازی‌های المپیک تابستانی 2008 پکن آغاز شد. از اکتبر 2008 به بعد، این اقدام در شهرهای بغداد، پکن، کابل، سیدنی، و توکیو صورت گرفت. OpenStreetMap اطلاعاتی توسط داوطلبان جمع‌آوری می‌کند و در دسترس مجوز CC-BY-SA 2.0 از خالق پرونده قرار می‌دهد.

10- بازگردانی حساب
در ماه مه 2011، گزینهٔ فسخ حساب به فلیکر اضافه شد. این اقدام حساب‌های کاربری بسیاری را به صورت تصادفی حذف کرد.

11- اجرا
به گفتهٔ فلیکر در اوت 2009، فلیکر 62 پایگاه و 124 سرور میزبانی دارد که هر سرور حدود 800٫000 حساب کاربری دارد. بر اساس اطلاعات گردآوری شده توسط highscalability.com، تا نوامبر 2007، داده‌های خروجی و میزبانی بر سرور فلیکر، مبتنی بر لینوکس، با بسترهای نرم‌افزاری شمال آپاچی، PHP، و جاوا و ابزارهای مدیریت سیستم شامل گانگلیون، SystemImager، Subcon، و CVSup است.

12- آگهی ویرجین موبایل و کپی رایت
ویرجین موبایل در سال 2007 راه‌اندازی شد و در ایستگاه اتوبوس تبلیغ کرد که به ترویج خدمات تلفن همراه، با استفاده از عکاسان آماتور فلیکر خواهد پرداخت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با شبکه اجتماعی فلیکر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با شبکه اجتماعی فلیکر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.