زمان مطالعه: 4 دقیقه
تعمیر، نصب و سرویس فلاش تانک و سیفون

تعمیر، نصب و سرویس فلاش تانک و سیفون

فلاش تانک یکی از وسایل پرکاربرد در ساختمان است که در سرویس بهداشتی، دستشویی و توالت قرار می‌گیرد. امروزه...

فلاش تانک یکی از وسایل پرکاربرد در ساختمان است که در سرویس بهداشتی، دستشویی و توالت قرار می‌گیرد. امروزه فلاش تانک‌ها به یکی از وسایل بهداشتی ضروری سرویس بهداشتی و دستشویی تبدیل شده‌اند. فلاش تانک عموماً در توالت‌های فرنگی استفاده ‌می‌شد، اما با توجه به این که استفاده از این وسیله بهداشتی‌تر بوده امروزه در توالتهای نشسته یا همان تخت هم به کار برده می‌شود و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. آسمونی در این بخش معرفی انواع فلاش تانک به همراه راهنمای تعمیر، نصب و سرویس فلاش تانک و سیفون را برای شما عزیزان منتشر می کند.

تعمیر، نصب و سرویس فلاش تانک و سیفون
تعمیر، نصب و سرویس فلاش تانک و سیفون

تعمیر سیفون توالت فرنگی را می توان مهمترین بخش تعمیر توالت فرنگی نام برد. در واقع بیشترین قسمتی که در توالت فرنگی در معرض خرابی قرار دارد ، سیفون آن است. از آنجایی که استفاده از توالت فرنگی ها روز به روز در حال افزایش است ، دانستن برخی از عیب های آن که بیشترین امکان وقوع را دارند ، به شما در بحث تعمیر آن کمک شایانی خواهد نمود. به جرأت می توان گفت که بزرگترین و مهمترین اتفاقی که در نتیجه ی خراب بودن سیفون حاصل می شود ، اتلاف آب است. بنابراین در ذیل به اجزای توالت فرنگی و نیز تعمیر سیفون توالت فرنگی اشاره خواهیم کرد.

اجزای توالت فرنگی :

توالت فرنگی ها بدون در نظر گرفتن نوع آنها ، دارای اجزایی به شرح زیر هستند.

1- مخزن

2- فلوتر

3- درپوش

4- پمپ

5- اهرم تخلیه

6- سیفون

7- بوگیر

8- شناور

علل خرابی توالت فرنگی :

دلایل زیادی برای عدم عملکرد صحیح توالت فرنگی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود.

1 - عمل سیفون کردن به درستی انجام نمی گیرد

محتمل ترین علت این عیب به عدم آببندی صحیح توالت فرنگی مربوط می شود.

در این حالت آب بطور مداوم از مخزن خارج شده و فلوتر مرتبا در حال کار کردن می باشد.

flash-tanks-repair
flash-tanks-repair

2 - قطع نشدن صدای آب توالت فرنگی

این عیب نیز از عدم آببندی درپوش تخلیه یا خرابی فلوتر ناشی می شود.

3 - گرفتگی توالت فرنگی

این عیب معمولا به علت تجمع مو و یا وجود یک جسم سخت خارجی در داخل سیفون توالت فرنگی اتفاق می افتد.

انداختن دستمال توالت به داخل سیفون نیز یکی از دلایل گرفتگی توالت فرنگی خواهد بود.

در این حالت تنها گزینه برای رفع عیب بوجود آمده استفاده از انواع روش های لوله بازکنی خواهد بود.

4 - عدم تخلیه سریع

یکی از دلایل این عیب می تواند به وجود شترگلویی اضافه در سیستم فاضلاب مربوط باشد.

البته مسدود بودن لوله فاضلاب نیز می تواند دلیل دیگری بر این عیب باشد.

تعمیر سیفون توالت فرنگی

مهمترین مزیت تعمیر سیفون توالت فرنگی نسبت به توالت زمینی به عدم نیاز به کنده کاری و تخریب محل نصب توالت مربوط می شود.

از آنجایی که نصب توالت فرنگی معمولا توسط تعدادی پیچ به زمین انجام می گیرد ، لذا باز کردن آن بدون خرابی انجام می شود.

برای تعمیر سیفون توالت فرنگی نیز ابتدا می بایست توالت فرنگی از محل نصب خود جدا شود.

پس از جدا شدن آن ، دسترسی به سیفون توالت فرنگی به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

لازم به توضیح است که تعمیر سیفون توالت فرنگی می بایست توسط تکنسین فنی که به همه ی اصول و استانداردها آگاه است ، صورت پذیرد.

روش کار فلاش تانک و ساختار آن

فلاش تانک از یک منبع ذخیره آب و لوله انتقال آب به کاسه توالت، تشکیل می‌شود. عملکرد آن به این گونه است که با کشیدن زنجیر یا فشار دکمه تخلیه آب سوپاپ تخلیه جابه‌جا شده و آب با فشار در کاسه توالت  تخلیه می‌شود و فضولات را با خود به درون چاه می‌برد.

تعمیر، نصب و سرویس فلاش تانک و سیفون
تعمیر، نصب و سرویس فلاش تانک و سیفون

فلاش تانک ضد باکتری با آنتی باکتریال

تنها تفاوت فلاش تانک‌های آنتی باکتریال با دیگر فلاش تانک‌ها در ساختار آن است که از مواد و مصالح آنتی باکتریال استفاده شده است. این موضوع به بهداشت بیشتر فلاش تانک کمک می‌کند و باعث بهداشت بیشتر فلاش تانک می‌شود.

فلاش تانک‌های دوگانه

فلاش تانک دوگانه ویژگی خاصی دارد. در فلاش تانک‌های دوگانه مخزن فلاش تانک به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم‌شده و خروجی هر کدام از این دو قسمت نیز جداگانه قابل تنظیم است. علت این امر نوع استفاده از فلاش تانک و مقدار آب مصرفی است. استفاده‌ کننده به بنا بر نیاز یکی از دکمه‌های کوچک یا بزرگ را می‌کشد. بدین ترتیب حجم قابل‌توجهی از آب ذخیره‌سازی و حفظ می‌شود. استفاده از فلاش تانک‌های دوگانه می‌تواند 50 تا 70 درصد در صرفه جویی آب تاثیر داشته باشد. این مدل فلاش تانک‌ها به دوزمانه نیز مشهور هستند و کاربرد زیادی دارند.

فلاش تانک توکار

فلاش تانک‌های توکار نوع دیگری از انواع فلاش تانک‌ها است که ویژگیهای خاص خود را دارد و در دید قرار ندارد. مخزن فلاش تانک توکار در دیوار قرار گرفته و دکمه تخلیه آب آن در دیوار تعبیه شده است و مناسب برای مکانها شلوغ و ارگانها می‌باشد که دیگر جایی برای فلاش تانک اشغال نمی‌شود.

این مدل فلاش تانک‌ها برای استفاده در منزل هم بسیار کارآمد هستند چرا که هم فضای کمتری را اشغال می‌کنند هم ظاهر بهتری به سرویس بهداشتی شما می‌دهند و توالت و سرویس بهداشتی را زیبا می‌کنند. البته باید به این نکته هم توجه کنید که اگر می‌خواهید از فلاش تانک‌ها تو کار استفاده کنید باید قبل از اتمام کار تاسیسات سرویس بهداشتی تان به فکر نصب آنها باشید. در واقع زمان نصب فلاش تانک توکار قبل از پایان کار ساختمان است. یکی از بدیهای فلاش تانک توکار عدم دسترسی به آن و تعمیر آن است.

flash-tanks-repair
flash-tanks-repair

فلاش تانک اتوماتیک

فلاش تانک اتوماتیک نیز نوع دیگری از فلاش تانک است که در بازار وجود دارد. روش کار آن به این صورت است که با باز و بسته شدن درب سرویس بهداشتی به صورت اتوماتیک شروع بکار می‌نماید. فلاش تانک اتوماتیک به میزان معین مخزن آب را تخلیه می‌نماید. علت ساخت این نوع فلاش تانک نظافت بیشتر سرویس بهداشتی است.

یکی از نکاتی مهم هنگام استفاده از فلاش تانک توجه به میزان آب مصرفی این محصولات است. چرا که فقط 20 درصد مصرف آب در توالت‌ها صرف نظافت شخصی می‌شود و 80 درصد بقیه آبی است که در خروجی فلاش تانکها مستقیماً به فاضلاب تبدیل می‌شود  و این مقدار زیادی است. پس در انتخاب فلاش تانک‌ها حتما این نکته را مورد توجه قرار دهید و در مصرف کمتر آب کوشا باشید.

نظر خود را درباره «تعمیر، نصب و سرویس فلاش تانک و سیفون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تعمیر، نصب و سرویس فلاش تانک و سیفون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.