زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فلامنگو ، لنگر قایقرانی و رنگهای قرمز و سیاه

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فلامنگو ، لنگر قایقرانی و رنگهای قرمز و سیاه

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ فلامنگو / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی فلامنگو ؛ لنگر قایقرانی و رنگهای...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ فلامنگو / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

فلامنگو ؛ لنگر قایقرانی و رنگهای قرمز و سیاه

در روز 17 نوامبر 1895 گروهی قایقران در منزل یکی از آنها به نام « نستور د باروس » جمع شدند. این خانه در ساحل فلامنگو در بندز ریودوژانیرو قرار داشت. در آن زمان ، قایقرانی ورزش شماره یک آن مناطق بود و پس از این که ، اعضای گروه قایقی به نام « په سورا » تهیه کردند ، در 6 اکتبر 1895 در اولین مسابقه خود شرکت کردند. در مسیر کاژو پوینت به سمت ساحل فلامنگو ، قایق آنها واژگون شد و چیزی نمانده بود که قایقران ها غرق شوند ! اما یک قایق ماهیگیری آنها را نجات داد.

flamengo-logo-during-time
flamengo-logo-during-time

آسمونی ، در آن روزها نماد باشگاه یگ لنگر سفید در یک سپر قرمز و مشکی بود. اما در سال 1911 و زمانی که گروهی از فوتبالیست های ناراضی باشگاه فلومیننزه راهی فلامنگو شدند ، باشگاه از نماد جدیدی برای تیم تازه تأسیس فوتبال خود بهره برد. این نماد سه حرف C ، R و F بود که مخفف نام کامل باشگاه ( CLUBE REGATAS DO FLAMENGO ) بود. از آن به بعد فعالیت های فلامنگو گسترش پیدا کرد و هرچند تیمهای فوتبال ، بسکتبال ، والیبال ، شنا و ژیمناستیک باشگاه از نماد جدید استفاده کردند ، اما لنگر همچنان نماد تیم قایقرانی باشگاه باقی ماند.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فلامنگو ، لنگر قایقرانی و رنگهای قرمز و سیاه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فلامنگو ، لنگر قایقرانی و رنگهای قرمز و سیاه

تیم فوتبال فلامنگو به مدت سه دهه ، یک سپر راه راه قرمز و سیاه را به عنوان لوگوی خود معرفی کرد که در گوشه سمت چپ آن ، حروف C ، R و F مشاهده می شدند. در سال 1944 این سپر حذف شد و یک بار دیگر ، سه حرف همیشگی به نماد باشگاه تبدیل شدند. آسمونی ، در سال 1981 سه ستاره قرمز در برابر این سه حرف قرار گرفتند. این ستاره ها نماد سه قهرمانی پیاپی باشگاه در مسابقات ایالت ریو در ادوار مختلف بودند ؛ یعنی قهرمانی هایی که در سالهای 1942 ، 1953 و 1978 شروع شدند و هر کدام دو بار دیگر هم تکرار شدند.

flamengo-logo-during-time
flamengo-logo-during-time

در دهه 80 باز هم سپر سیاه و قرمز به لباس تیم بازگشت. البته در سال 2001 و به یاد بیستمین سالگرد قهرمانی باشگاه در مسابقات جام لیبرتادورس و جام بین قاره ای ، یک ستاره طلایی هم به بالای ستاره های قبلی اضافه شد. بعد از آن هم هر چند در سالهای 2004 و 2008 باز هم حروف C ، R و F به عنوان لوگوی باشگاه معرفی شدند ، اما دیگر این ستاره طلایی از نماد باشگاه کنار نرفت. رنگهای سنتی باشگاه هم هرگز از نماد و لباس تیم کنار نرفتند تا امروز این باشگاه با لقب Rubro-Negro در برزیل شناخته شود که معنای آن قرمز - سیاه است. این دو رنگ تنها یک سال پس از تأسیس باشگاه ، لباس رسمی تیم شدند و تا امروز نیز بخشی از هویت باشگاه باقی ماندند.

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فلامنگو ، لنگر قایقرانی و رنگهای قرمز و سیاه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فلامنگو ، لنگر قایقرانی و رنگهای قرمز و سیاه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.