زمان مطالعه: 1 دقیقه
آموزش بابت بهم ریختگی فونت در فایل Word

آموزش بابت بهم ریختگی فونت در فایل Word

هنگامی‌که فایل Word یا Powerpoint را قالب‌بندی می‌کنیم، پیش‌آمده که وقتی روی سیستم دیگری قرار داده‌ایم فونت‌ها به‌هم‌ریخته و دیگر قابل‌استفاده نمی‌شود.

بهم ریختگی فونت در برنامه Word

برای خیلی از افراد این مشکل پیش‌آمده است، یک فایل Word یا Powerpoint را برای ارائه در کلاس یا هر جای دیگری آماده می‌کنند. ولی زمانی که فایل را در کامپیوتر مقصد یا دانشگاه برای ارائه قرار می‌دهند، فرمت حروف و اعداد و نوشته‌ها به هم می‌ریزد. این مشکل به این دلیل اتفاق می‌افتد که در کامپیوتر مقصد فونتی که در کامپیوتر مبدأ استفاده‌شده است وجود ندارد. بسیاری از افراد برای حل این مشکل فایل Word را به PDF تبدیل می‌کنند. اما اگر بخواهید فایل Word ای را که نوشته‌اید در یک کامپیوتر دیگری ادامه دهید باید چه کنیم؟ در این بخش از آسمونی یک ترفند ساده و کاربردی برای رفع این مشکل آموزش خواهیم داد تا با ذخیره کردن فایل موردنظر تمام فونت‌های بکار رفته در متن نیز ذخیره شوند. در این صورت فایل شما در تمام کامپیوترها بدون به‌هم‌ریختگی اجرا خواهد شد.

آموزش رفع بهم ریختگی فونت در Word

در قسمت File رفته و روی گزینه Options کلیک می کنیم
در قسمت File رفته و روی گزینه Options کلیک می کنیم
1- داخل File در نرم افزار Word می شویم و متن مورد نظرمان را با فونت دلخواهمان تایپ می‌کنیم. به منوی فایل می رویم و گزینه ی options را انتخاب می‌کنیم. در قسمت File رفته و روی گزینه Options کلیک می کنیم
در قسمت چک باکس فایل Word گزینه Embed fonts in file را فعال می کنیم سپس گزینه Do not embed common system fonts را انتخاب می کنیم
در قسمت چک باکس فایل Word گزینه Embed fonts in file را فعال می کنیم سپس گزینه Do not embed common system fonts را انتخاب می کنیم
2- سپس در پنجره ی options گزینه save را برمی‌گزینیم. در قسمت پایینی چک باکسی به اسم Embed fonts in the file وجود دارد که نحوه ی محافظت کردن از ارائه مان در آن توضیح داده شده است. این گزینه را فعال کرده و گزینه ی Do not embed common system fonts را انتخاب میکنیم . در نهایت گزینه ی OK را انتخاب می‌کنیم.

با این کار اگر کارمان را روی هر سیستم دیگری اجرا کنیم حتی اگر فونت مربوطه را نداشته باشد آن قالب فایل Word را حفظ میکند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آموزش بابت بهم ریختگی فونت در فایل Word» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش بابت بهم ریختگی فونت در فایل Word فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.