زمان مطالعه: 1 دقیقه
چند فرضیه علمی تکان دهنده!

چند فرضیه علمی تکان دهنده!

فرضیه های علمی بسیاری وجود دارند که همچنان تائید نشده اند یا هنوز شکی در آنها وجود دارد. در این بخش با چند فرضیه علمی جالب آشنا می شویم.

هم اکنون ما در عصری زندگی می کنیم که نظریه ها فرضیه های بسیاری مبتنی بر پژوهش های روزافزون محققان و دانشمندان ارائه میشود. در ادامه به مواردی از این فرضیات اشاره خواهیم کرد. با آسمونی همراه باشید.

زمان احتمالا وجود ندارد

یکی از ارزنده ترین نگرش های انیشتین این بود که زمان ارتعاشاتی است که گرانش اجرام عظیم در فضا ایجاد می کند و هر کسی بنا به فاصله اش از این اختلال، آن را متفاوت از دیگری احساس خواهد کرد. سیستم های مدرن امروز مانند جی پی اس از این امکان برای تنظیم خود بهره می گیرند. این مفهوم از زمان در سریال دارک به خوبی قابل مشاهده است.

فرگشت میکروب ها با سرعتی بیش از آنچه تصور می کردیم در حال وقوع است

ویروس آنفلوانزا را می توان نمونه ایی از ویروس هایی دانست که با سرعت زیاد در حال فرگشت هستند. آن ها در هر جهش عملکرد خود را بهبود می بخشند و به دلیل وجود میزبان های انسانی فراوان توانمندی های خود را روز به روز افزایش می دهند

نانوبات ها سیاره ما را خواهند بلعید

اریک درکسلر در کتاب خود چنین نوشته است که ربات های تولید شده به کمک نانو فناوری در آینده قادر خواهند بود تا مولکول ها را در کنار یکدیگر قرار دهند و محصولات مورد نظر ما را بسازند. همکار او یعنی رابرت فریتاس ضمن تایید این فرضیه هشدار می دهد که این پدیده می تواند موجب پدیده جهان خواری شود و تمامی مواد ارگانیک موجود در جهان پیرامون ما و حتی ما نیز تبدیل به موجوداتی رباتیک شویم.

ما در دنیایی شبیه سازی شده زندگی می کنیم

میلیون ها سال دیگر  به مرحله ای از فناوری و دانش دست خواهیم یافت  که ما را قادر می سازند تا جهان پیرامون خود را به منظور بررسی اثر تصمیمات بر مناسبات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بررسی کنیم. در دل این شبیه سازی ها می توانیم سناریو های بیشماری را شبیه سازی کنیم، و البته نباید نقش هوش مصنوعی را نادیده بگیریم.

خورشید می تواند موجب نابودی ما شود

در ماه می سال 1967، انفجار های خورشیدی سیستم سپر موشکی ایالات متحده در قطب شمال را از کار انداخت و پروتکل مقابله هسته ای با جماهیر شوروی به طور خودکار آغاز شد. اگر اطلاعات لحظه آخری آسیب وارد شده را گوشزد نمی کرد، این موشک ها به سوی شوروی پرتاب می شدند. آسیب های ناشی از انفجار خورشیدی امروزه میلیارد ها دلار خسارت به بار آورده و ممکن است با آسیب زدن به لایه اوزون، اختلال در اکو سیستم و جهش در ژن ها عواقب جبران ناپذیری مانند انقراض در پی داشته باشند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چند فرضیه علمی تکان دهنده!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چند فرضیه علمی تکان دهنده! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.