زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاثیر عمیق در اولین دیدار

تاثیر عمیق در اولین دیدار

    تاثیر عمیق در اولین دیدار بسیار مهم است.همین امر است که فکر شما را قبل از این دیدار انقدر مشغول می...

تاثیر عمیق در اولین دیدار
تاثیر عمیق در اولین دیدار

    تاثیر عمیق در اولین دیدار بسیار مهم است.همین امر است که فکر شما را قبل از این دیدار انقدر مشغول می کند؛چجوری برای وی جذاب باشید؟چه لباسی بپوشید؟و....اگر تاثیرگذاری در اولین دیدار ناموفق باشد،برای جبران آن تلاش زیادی لازم است.این تاثیر گذاری در عرض چند ثانیه رخ می دهد و شما باید در این چند ثانیه تمام تلاش خود را بکنید.خوش بختانه در این بحث آسمونی مشاور شماست.

 

 



first-impression
first-impression
به موقع سر قرار بروید.همه چیز با زمان سنجیده می شود.

1. به موقع سر قرار بروید.

    اگر کسی را برای اولین بار می خواهید ببینید،او نمیخواهد دلایل صادقانه و خوب شما را برای دیر رسیدن بشنود.سعی کنید زود حرکت کنید و حوادث غیر منتظره را مثل ترافیک پیش بینی کنید.این که زود برسید خیلی بهتر از این است که دیر برسید.

2. خودتان باشید و راحت باشید.

    اگر شما احساس غریبی یا ناراحتی بکنید، این احساس بر رفتار شما تاثیر می گذارد و باعث می شود که فرد مقابل هم همین احساس را پیدا کند.اگر شما با اعتماد به نفس و راحت باشید ،تاثیر زیادی بر فرد مقابل خود خواهید گذاشت.



تاثیر عمیق در اولین دیدار
تاثیر عمیق در اولین دیدار
ظاهر خوبی داشته باشید و آداب لباس پوشیدن را رعایت کنید

3. ظاهر خوبی داشته باشید.

    می گویند یک عکس از هزار تا کلمه بهتر عمل می کند. اگر ظاهر خوبی داشته باشید می توانید تاثیری ایجاد کنید، که ساعت ها مکالمه نمی تواند چنین تاثیری ایجاد کند.فردی که می خواهید ملاقات کنید هیچ اطلاعاتی از شما ندارد و اولین چیزی که راجع به شما فکر خواهد کرد ظاهر شما است.

    خبر خوب این که بیشتر اوقات بدون تلاش اضافه و تغیر دادن خودتان می توانید تاثیر اولیه را ایجاد کنید.فقط باید در هر شرایطی "مناسب" رفتار کنید.در مراسم رسمی لباس اسپرت نپوشید یا در مراسم خودمانی خیلی رسمی لباس نپوشید.کافیست که در هر ملاقاتی لباس های مخصوص آن ملاقات را بپوشید و شخصیتتان را به خوبی نشان دهید.



first-impression
first-impression
لبخند را فراموش نکنید

4. لبخند بزنید.    

    به دنیا که بخندی دنیا به روت می خنده.یک لبخند گرم و دوستانه هم شما و هم طرف مقابل را در شرایط راحت تری قرار می دهد؛ اما در لبخند زدن زیاده روی نکنید. لبخند های زیاد باعث می شود به نظر غیر قابل اعتماد یا ساده لوح بیاید.

5. از زبان بدنتان استفاده کنید.

حرکات شما هم مانند ظاهر شما تاثیر گذاری بیشتری از کلمات دارند.با استفاده از حرکات بدنتان خود را با اعتماد به نفس و قابل اطمینان نشان دهید؛ با لبخند زدن،صاف نشستن،ودست دادن واحوال پرسی دوستانه،شما و فرد مقابل را بیشتر گرم و دوستانه می کند.



تاثیر عمیق در اولین دیدار
تاثیر عمیق در اولین دیدار
برای صحبت کردن آماده باشید

6. موضوعی برای صحبت.

    سکوت های طولانی و بدون صحبت احساس سردی و غریبی به طرف مقابل می دهد.بر روی سوالاتی که میخواهید بپرسید،قبل از ملاقات کار کنید.سعی کنید سوالاتی را بپرسید که آغازگر صحبتی جالب باشد.مثلا آیا او ورزش می کند؟آیا روز خوبی داشته؟سپس در میان پاسخ های وی به دنبال چیزی مشترک میان خودتان باشید و با بیان آن صحبت را ادامه دهید.

12. به فرد مقابل توجه کنید.

    توجه و دقت به افراد دیگر در حوزه ی رفتار مناسب و ادب هست.اگر به حرف های وی توجه نکنید تاثیرگذاری اولیه ی خود را نابود کرده اید.برای مثال سعی کنید قبل از ملاقات گوشی موبایل خود را خاموش کنید.فردی که برای اولین بار به ملاقات با شما آمده است؛لیاقت تمام حواس شما را دارد.با این توجه و دقت به فرد مقابل خود احترام بگذارید.

 

-منبع:اختصاصی آسمونی از mindtools

نظر خود را درباره «تاثیر عمیق در اولین دیدار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تاثیر عمیق در اولین دیدار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.