زمان مطالعه: 2 دقیقه
اولین رویارویی فرانسه و بلژیک در جام جهانی

اولین رویارویی فرانسه و بلژیک در جام جهانی

دیدارهای خاطره انگیز /   اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی اولین رویارویی فرانسه و بلژیک در جام جهانی   به...
اولین رویارویی فرانسه و بلژیک در جام جهانی
اولین رویارویی فرانسه و بلژیک در جام جهانی

دیدارهای خاطره انگیز /   اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

اولین رویارویی فرانسه و بلژیک در جام جهانی

 

به گزارش ورزشی آسمونی ، دو تیم فوتبال بلژیک و فرانسه به دلیل داشتن مرز مشترک با یکدیگر، از ابتدای شکل گیری فوتبال در کشورهای خود، بارها و بارها با یکدیگر مسابقه داده اند. با این حال اولین رویارویی دو تیم در جام جهانی به سومین دوره مسابقات برمی گردد. در مسابقات 1938، فرانسه سومین حضور خود در مسابقات را تجربه می کرد و بلژیک نیز شرایطی مشابه داشت. هر دو تیم در دو دوره گذشته در همان مرحله اول از جام کنار رفته بودند و به این ترتیب نبرد دو تیم می توانست تیمی از تیمها را برای اولین بار به جمع هشت تیم مرحله یک چهارم نهایی بفرستد.

در فرانسه که میزبانی مسابقات را عهده دار بود، بازیکنانی با تجربه از دوره قبل رقابت ها حضور داشتند؛ از جمله به اتفاق ادموند دلفور 30 ساله و اتی ین ماتلر مدافع 32 ساله سوشو. این دو، بازیکنانی بودند که در هنگام مراجعت از مسابقات جام جهانی 1934 در ایستگاه راه آهن لیون از طرف جمعیت هواداران مورد تشویق قرار گرفته بودند. پس از آن که روژه کورتوآ گوش راست فرانسه بیمار شد، اتین ماتلر را برای بازی احضار کردند. هرچند آلکسیس ته پو دروازه بان فرانسه در جام های جهانی 1930 و 1934 در مسابقات این جام حضور نداشت.

first-france-belgium-world-cup-match
first-france-belgium-world-cup-match


یکی از تازه واردین تیم فرانسه در این جام، دروازه بان 29 ساله تیم سوشو« لوران دی لورتو» بود که در همان فصل در مسابقه با ایتالیا در پارک دو پرنس بازی بسیار جالبی از خود ارائه داده بود. بازیکن جوان دیگری که برای اولین بار در تیم فرانسه بازی کرد ژان باستین از مارسی بود که در هافبک راست بازی کرد. او هم به جای بوربوت که به دلیل مصدومیت از ترکیب کنار رفته بود وارد میدان شد.

به گزارش آسمونی ، رقابت دو تیم در حضور 30454 تماشاگر استادیوم کلمب پاریس با قضاوت هانس ووتریش سوییسی آغاز شد. ساعت 17 روز 5 ژوئن 1938 بود و تماشاگران برای دیدن اولین گل، لازم نبود زیاد منتظر بمانند. در مسابقه فرانسه و بلژیک پس از گذشت 40 ثانیه از بازی اولین گل فرانسه علیه دشمن قدیمی این تیم در عالم ورزش به ثمر رسید. باژو دروازه بان بلژیک در جام جهانی 1930 که در این رقابت ها نیز حفاظت از درواه بلژیک را برعهده داشت توپ ژان نیکولاس را برگرداند ولی ویتانت یکی دیگر از بازیکنان فرانسه توپ برگشتی را وارد دروازه کرد. این بازیکن هم یکی دیگر از بازماندگان جام جهانی 1930 بود.

اولین رویارویی فرانسه و بلژیک در جام جهانی
اولین رویارویی فرانسه و بلژیک در جام جهانی


در ادامه مسابقه ماتلر در در استادیوم کلمب بازی بسیار جالبی ارائه داد.  به نظر می رسید فرانسه این شانس را دارد که در خانه مقابل شیاطین سرخ به برتری دست یابد. در دقیقه 16 استون توانست توپ را از دو مدافع بلژیکی عبور داده و به نیکلاس بسپارد و او نیز دروازه حریف را برای بار دوم گشود. مسابقه تا دقیقه 38 با همین نتیجه پیش می رفت تا این که ایزم بورگ در یک فرار بسیار سریع گل اول را برای بلژیک به ثمر رساند. نیمه اول(2-1) به سود فرانسه خاتمه پیدا کرد.

به گزارش آسمونی ، در نیمه دوم تنها یک بار تماشاگران شاهد رد و بدل شدن گل بودند. این گل را نیکلاس  در دقیقه 69 به ثمر رساند تا فرانسه (3-1) از حریف خود پیش بیفتد. مسابقه دو تیم با همین نتیبجه به پایان رسید و فرانسه برای نخستین بار به جمع هشت تیم برتر جام صعود کرد.

در حالی که فرانسه راهی مرحله بعد شده بود، در همان ساعت درورزشگاه ولودروم مارسی، کار دو تیم ایتالیا و نروژ به تساوی کشیده بود. دو تیم سی دقیقه دیگر وقت داشتند تا تکلیف برنده مسابقه خود را مشخص کرده و حریف فرانسه در یک چهارم نهایی شوند.


منبع: اختصاصی آسمونی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اولین رویارویی فرانسه و بلژیک در جام جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اولین رویارویی فرانسه و بلژیک در جام جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.