زمان مطالعه: 2 دقیقه
اولین قهرمانی انگلیسی ها در اروپا و سقوط یک بازیکن در برکه

اولین قهرمانی انگلیسی ها در اروپا و سقوط یک بازیکن در برکه

در سال 1968 تیمهای انگلیسی برای نخستین بار قهرمانی مسابقات باشگاههای اروپا را تجربه کردند.

با کاهش یک تیم نسبت به دوره قبل مسابقات، تعداد تیم ها به 32 کاهش یافت. مسابقات از 20 سپتامبر 1967 آغاز شد و تا 29 می 1968 به درازا انجامید.

تیم منچستر یونایتد 10 سال پس از سانحه هوایی مونیخ و مرگ بسیاری از ستارگانش، یک بار دیگر به اوج بازگشت و با برتری مقابل هیبرنیانز مالت (4-0)، سارایه وو یوگسلاوی (2-0)، گورنیک لهستان (2-1) و رئال مادرید (4-3) فینال را در برابر بنفیکایی برگزار کرد که این بار با مربیگری اتوگلوریای برزیلی و با برتری مقابل گلنتوران ایرلند شمالی، سنت اتین فرانسه (2-1)، واشاش مجارستان(3-0) و یوونتوس (3-0) فینالیست شده بود.

مسابقات نیمه نهایی، سخت ترین نیرد دو تیم فینالیست تا قبل از دیدار نهایی بود. جایی که منچستریونایتد ابتدا در روز 24 آوریل در اولدترافورد با تک گل جورج بست(1-0) رئال مادرید را از پیش رو برداشت. در روز نهم ماه  می هم بنفیکا در خانه با دو گل تورس و اوزه بیو موفق شد یوونتوس را شکست دهد. دو مسابقه دور برگشت در روز 15 می برگزار شد. رئال مادرید در خانه خود طی یک نیمه همه کار کرد و با گلهای پیری و خنتو در چهل دقیقه اول پیش افتاد. پل به خودی زوکو در دقیقه 44 امیدهای منچستر را زنده کرد اما آمانسیو یک دقیقه بعد گل سوم رئال را به ثمر رساند و منچستر یونایتد در آستانه حذف قرار گرفت. اما در نیمه دوم ورق برگشت و سادلر(73) و فولکس(78) دو گل برای یونایتد وارد دروازه میزبان کردند. مسابقه (3-3) خاتمه یافت و منچستریونایتد در حضور 125 هزار تماشاگر استادیوم سانتیاگو برنابئو جشن صعود به فینال را برپا کرد.

در تورین، کار بنفیکا آسان تر بود و اوزه بیو تنها گل استادیو کوموناله شهر تورین را به ثمر رساند تا بنفیکا در مجموع (3-0) یوونتوس را شکست داده و حریف شیاطین سرخ در فینال شود.

***********

قهرمانی در ومبلی

 فینال در استادیوم ومبلی لندن در حضور 92225 تماشاگر برگزار شد و شاگردان مت بازبی با گل بابی چارلتون از حریف خود پیش افتادند. گراسا در فاصله یازده دقیقه به پایان مسابقه دیدار را به تساوی کشاند.

پس از تساوی (1-1) دو تیم در وقت قانونی، باز هم کار به وقت اضافی کشید. درست مثل فینال دو سال قبل جام جهانی که در ومبلی برگزار شده بود. اما در وقت اضافی درخشش شیاطین به اوج رسید و بست، کید و چارلتون برتری (4-1) یونایتد را رقم زدند.

شیاطین سرخ در حالی قهرمان اروپا شدند که در آن روز یک دست آبی پوشیده بودند. ناکامی های بنفیکای نفرین زده نیز ادامه یافت. 

************

سقوط یک یونایتدی در یک برکه

پدی کریراند بازیکن منچستریونایتد در فینال مقابل بنفیکا درباره شرایط آن مسابقه می گوید: جو امیدوارکننده و روحیه بخشی در تیم بود، ما بازیکنان بنفیکا را می شناختیم و می دانستیم چطور بازی می کنند. کاملا آماده شده بودیم و در هتل ایگهام استراحت کرده بودیم، هتلی که جای خیلی خوبی بود و شبیه یک قلعه قدیمی بود، تنها چیزی که ما را اذیت می کرد یک بچه بود که در نزدیکی برکه با یک قورباغه بازی می کرد. البته او سرانجام داخل برکه افتاد، و در حالی به اتاق برگشت که خزه ها از او آویزان بودند. این بچه در فینال گل هم زد.او برایان کید بود( در زبان انگلیسی کید معنای پسربچه می دهد)

نظر خود را درباره «اولین قهرمانی انگلیسی ها در اروپا و سقوط یک بازیکن در برکه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اولین قهرمانی انگلیسی ها در اروپا و سقوط یک بازیکن در برکه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.