زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز ؛ اولین تساوی در تاریخ جام جهانی

دیدارهای خاطره انگیز ؛ اولین تساوی در تاریخ جام جهانی

دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیاولین تساوی در تاریخ جام جهانیایتالیا...

دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

اولین تساوی در تاریخ جام جهانی

ایتالیا – اسپانیا؛ ستاره ای به نام زامورا

به گزارش قهوه خانه و مهمان خانه ای صحبت از زامورا بازیکن اسپانیایی که در آن موقع 33 سال داشت؛ بود درگذشته این بازیکن همواره مانع پیروزی ایتالیا می شد. همه از هم می پرسیدند زامورا این بار چگونه مسابقه ای در فلورانس از خود ارائه خواهد داد؟

اورسی
اورسی

اورسی

تکرار نبرد ده سال قبل

در سال 1924 در شب دیدار با ایتالیا دربازی های المپیک که در پاریس برگزار شد، زامورا درباره نتیجه بازی تیم خود با ایتالیا گفته بود: البته که ما خواهیم برد. ولی در آن هنگام در برابر چنین سوالی گفته بود: چه کسی می داند؟ چه کسی می‌تواند پیش‌بینی کند؟ به هر حال در جریان مسابقه ایتالیا و اسپانیا زامورا چنان بازی خوبی از خود ارائه داد که در عمرش سابقه نداشت. ولی فرواردهای ایتالیایی چنان با خشونت در برابر او بازی کردند که نتوانست در مسابقه تجدید شده دو تیم شرکت کند.  به گزارش آسمونی ، زامورا در تمام مدت بازی در برابر حملات نیرومند و خشن ایتالیایی ها مقاومت کرد در حالی که کوچکترین کوششی از طرف داور لویی بائر داور بلژیکی برای حفاظت از او به عمل نیامد.

ریکاردو زامورا
ریکاردو زامورا

ریکاردو زامورا به گزارش ساندویچ کنند ولی اورسی از میان آن دو فرار کرد؛ این دو بازیکن به هم خورده و فریاد آنان به هوا بلند شد.

لوییس رگیرو
لوییس رگیرو

لوییس رگیرو

دقیقه 30؛ گل اول

به گزارش آسمونی ، اسپانیا در این بازی اولین گل را توسط لوییس رگیرو در دقیقه 30 وارد دروازه ایتالیا کرد و این گلی بود که هر تیمی جز ایتالیا آن را دریافت می‌کرد از جهت روحی از پا در می آمد. یک بار لا نگارا فوروارد اسپانیا به زدن ضربه آزاد پرداخت و رگیرو( همان کسی که خودش در سال 1928 و در 19 سالگی برای اسپانیا در المپیک بازی کرده بود و فرزندش در المپیک سال 1968 برای تیم مکزیک بازی کرد) چرخید و ضربه ای به توپ زد که جهت آن کاملا غلط بود و در این هدف گیری توپ را به پای کومبی زد تا نتیجه ای برای لاروخا حاصل نشود.

جیووانی فراری
جیووانی فراری

جیووانی فراری

دقیقه 44: گل مساوی

به گزارش آسمونی ، درست یک دقیقه پس از نیمه اول بازی، بخت و اقبال به ایتالیا روی آورد. ماریو پیزیولو هافبک راست 24 ساله آتزوری مأمور زدن ضربه آزاد شد. اسکیاویو مانع از دید درست زامورا شده بود و دروازه بان اسپانیا نمی‌توانست کاری انجام دهد. او فقط توانست توپ را از آن مهلکه بیرون اندازد ولی جیووانی فراری فروراد 26 ساله یوونتوس توپ را به سرعت وارد دروازه ساخت و نتیجه مساوی شد. در وقت اضافی پوزو مربی ایتالیا کاری را که در فینال مسابقات نمود انجام داد. یعنی جای اسکیاویو و گائتا را عوض کرد ولی از این کار هم نتیجه حاصل نشد. مسابقه(1-1) خاتمه یافت و در پایان دیدار ویتوریو پوزو مربی ایتالیا به بازیکنان اطلاع داد که برای بازی بعدی داوطلب می خواهد. دو تیم باید فردای آن روز در نبردی تکراری مقابل هم قرار می گرفتند.

سایر مطالب با عنوان دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی را اینجا بخوانید.

منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز ؛ اولین تساوی در تاریخ جام جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز ؛ اولین تساوی در تاریخ جام جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.