زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز ; اولین فینال 120 دقیقه ای در جام جهانی

دیدارهای خاطره انگیز ; اولین فینال 120 دقیقه ای در جام جهانی

دیدارهای خاطره انگیز/  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیاولین فینال 120 دقیقه ای در جام جهانی به...

دیدارهای خاطره انگیز/  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

اولین فینال 120 دقیقه ای در جام جهانی

  به گزارش آسمونی ، در ساعت 17:30 روز 10 ژوئن 1934 دومین فینال در تاریخ جام های جهانی برگزار شد؛ فینالی بین ایتالیای میزبان و نماینده مکتب دانوب( چکسلواکی) در حضور 55 هزار تماشاگر حاضر در استادیو ناتسیوناله شهر رم.

first-120-minute-final-in-the-world-cup
first-120-minute-final-in-the-world-cup

شهر و مردمان رم نسبت به مسابقات جام جهانی و در مسابقه نهایی این جام ذوق و شوق چندانی نشان نداده بودند. حتی در روز انجام مسابقه نهایی قسمت هایی از محل تماشاگران خالی مانده بود. تیم چک که در فراسکانی اقامت کرده بود، با وجود آنکه تیم رقیب ایتالیا تلقی می شود از طرف مردم مورد تشویق فراوان قرار گرفته و هدایای زیادی از جمله مقادیری سوسیس و ژامبون دریافت کرده بودند و به یکی از بازیکنان چک یک طلسم نقره داده شد و او را وادار کردند که آنرا روی پیراهن خود بدوزد. به گزارش آسمونی ،  علاوه بر این 1700 تلگراف به تیم چک رسید و برای آنان آرزوی برد شد. از پراگ هم دو ترن ویژه و سه کاروان اتوبوس مسافربری مشوقین چکی را به رم آورده بود.

دیدارهای خاطره انگیز ; اولین فینال 120 دقیقه ای در جام جهانی
دیدارهای خاطره انگیز ; اولین فینال 120 دقیقه ای در جام جهانی

اما تیم چک از مهارت و زیرکی بیشتری برخوردار بود. کلیشه ای که از این دو تیم درست کرده بودند خنجری در برابر شمشیر بزرگ بود ولی با این وصف دیده شود که این خنجر پیروزی را به دست آورد. به گزارش آسمونی ، بازی توسط بازیکنان چک با شکوهی وافر شروع شد و بازیکنان چک با پاس‌های کوتاه که مختص مکتب فوتبال معروف به مکتب دانوب بود بازی را آغاز کردند. کالبال سنتر هافبک چپ در همه جای زمین حاضر می‌شد. پوچ که در جناح راست زمین ایتالیا بازی می‌کرد، دردسر زیادی برای آنان فراهم می‌ساخت و سوبودا بازیکنی زیرک و باهوش در پست بغل راست برای ایتالیایی ها مزاحمت ایجاد می‌کرد.

first-120-minute-final-in-the-world-cup
first-120-minute-final-in-the-world-cup

به گزارش آسمونی ، پلانیکا با اقتداری تمام از دروازه چک دفاع می‌کرد. درحالی که بک راست چک زنیسک از او حمایت می کرد. به عقیده پوزو ترکیب هر دو تیم عالی بود و او فقط از دروازه بان ایتالیا کومبی می ترسید. به هر صورت نتیجه مسابقه را وابسته به تقدیر می دانست بازی بین ایتالیا و چکسلواکی تا 20 دقیقه به آخر بازی بدون رد و بدل شدن گل سپری شد. در این موقع پوچ که به علت گرفتگی پا از زمین خارج شده بود به بازی مراجعت کرد و پشت ضربه کرنر ایستاد. این کرنر پس از یک فعل و انفعال به پای خود پوچ رسید و او یک شوت بلند به طرف راست دروازه بان ایتالیا شلیک کرد. با آنکه کومبی شیرجه ای بلند برای گرفتن توپ رفت ولی این شیرجه دیر انجام شد و توپ در دروازه جا گرفت تا ایتالیا با یک گل از چکسلواکی عقب بیافتد. در این دقایق پیروزی چک مسلم بود ولی از بخت بعد بوبودا یک فرصت خوب برای گل شدن را از دست داد و سوبوتکا توپ دیگری را به تیر دروازه نواخت. حمله های تیم ایتالیا مذبوحانه بود. اسکیاویو خسته به نظر می‌رسید و گیتا که به میان خط دفاعی چک نفوذ می‌کرد بر هرج‌ومرج بازی می افزود. بازی تا 8 دقیقه به پایان وقت قانونی با همین وضعیت ادامه داشت در حالی که کوچکترین امیدی برای تیم ایتالیا متصور نمی شد .ولی ناگهان یک گل غیر منتظره برای ایتالیا به دست آمد.

دیدارهای خاطره انگیز ; اولین فینال 120 دقیقه ای در جام جهانی
دیدارهای خاطره انگیز ; اولین فینال 120 دقیقه ای در جام جهانی

به گزارش آسمونی ، ریموندو اورسی گوش چپ ایتالیا که آرژانتینی الاصل بود توپی را از گوئتا پاس گرفت و با سرعت به میان دفاع چک رفت. او در حالی که وانمود می کرد می خواهد با پای چپ شوت کند دفاع چک را گول زد و با پای راست شوت کرد. این توپ در حالیکه به صورت قوسی می‌چرخید به انگشتان پلانیکا دروازه بان چک برخورد کرد و وارد دروازه شد. روز بعد اورسی برای زدن چنین توپی در برابر عکاسان 20 بار تلاش کرد ولی نتوانست چنان توپی را با آن وضعیت شلیک کند. بدین ترتیب نتیجه در وقت قانونی یک بر یک شد و کار به وقت اضافی کشیده شد.

first-120-minute-final-in-the-world-cup
first-120-minute-final-in-the-world-cup

به هرحال پوزو که مربی بزرگی بود خود را به کنار زمین رساند و این دستور را به گویتا داد. در این بازی که گوایتا این دستور را اجرا کرد، نتیجه منتظره حاصل شد تا ایتالیا گلی به دست آورد. در دقیقه 97 بازی مه آتزا در گوش راست در حالی که به علت صدمه و آسیبی که به پای او وارد شده بود، توپی را به دست آورد. به گزارش آسمونی ، بازیکنان چک در آن لحظه او را تنها گذاشته بودند. به گزارش آسمونی ، مه اتزا این توپ را پیش برده و به گائتا داد و او هم چرخی زد و توپ را به اسکیاویو سپرد. این بازیکن هم با آخرین قدرتی که داشت توپ را از استیروکی رد کرد و با ضربه ای داخل دروازه نمود. وقتی بعد از مسابقه از این سوال شد که قدرت را از کجا به دست آورده بود در پاسخ گفت قدرتی بود که از درماندگی به دست آوردم.

سایر مطالب با عنوان دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی را اینجا بخوانید.

منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز ; اولین فینال 120 دقیقه ای در جام جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز ; اولین فینال 120 دقیقه ای در جام جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.