زمان مطالعه: 3 دقیقه
استخدام سازمان آتش نشانی

استخدام سازمان آتش نشانی

ما در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام ارگان ها ،  برای شما عزیزان و به ویژه آن دسته از عزیزانی که قصد...
استخدام سازمان آتش نشانی
استخدام سازمان آتش نشانی


ما در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام ارگان ها ،  برای شما عزیزان و به ویژه آن دسته از عزیزانی که قصد شرکت در آزمون استخدام سازمان آتش نشانی را دارند، ابعاد مختلف استخدام سازمان آتش نشانی از جمله شرایط استخدام سازمان آتش نشانی ، راهنمای استخدام سازمان آتش نشانی و ... را عنوان می کنیم. دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

استخدام سازمان آتش نشانی

آشنایی با سازمان آتش نشانی برای استخدام سازمان آتش نشانی

سازمان آتش‌نشانی نام سازمانی دولتی یا خصوصی است که وظیفه مقابله با آتش و برخی دیگر از سوانح و حوادث را بر عهده دارد.

آشنایی با شرح وظایف سازمان آتش نشانی برای استخدام سازمان آتش نشانی

در برخی کشورها از جمله ایران، وظیفه آتش‌نشانی فقط به مبارزه با حریق خلاصه نمی‌شود. برای مثال سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، شرح وظایف خود را بدینگونه برشمرده‌است.
  1. مقابله با هرگونه آتش‌سوزی
  2. نجات محبوس شدگان در زیر آوار ساختمان، خودروی تصادفی، آسانسور و...
  3. مقابله و پیشگیری از سقوط اجسام و درخت از ارتفاع و احتمال خطر برای شهروندان
  4. نجات سقوط کنندگان در چاه، کانال آب، رودخانه، سد، استخر و...
  5. مقابله با حیوانات وحشی و موذی
  6. نجات مصدومین حوادث چرخ گوشت، حلقه‌های فلزی، تسمه نقاله، دستگاه‌های برش و کارخانه‌ای
  7. کلیه موارد دیگری که در آن جان و مال شهروندان در معرض خطر می‌باشد.
علاوه بر این، آتش‌نشانی وظایف جنبی دیگری نیز دارد که تعیین صلاحیت و ایمنی برخی شرکت‌ها، افراد و ساختمانها از آن جمله‌است.

آشنایی با تاریخچه آتش‌نشانی در ایران برای استخدام سازمان آتش نشانی

نخستین شهر کشور که به تجهیزات و سازمان آتش‌نشانی مجهز شد، شهر تبریز بود. در سال 1221 خورشیدی، روسها در این شهر نخستین سازمان آتش‌نشانی ایران را تأسیس نمودند که برج آتش‌نشانی تبریز از یادگارهای آن دوران است. دومین و سومین واحدهای آتش‌نشانی رسمی در جنوب کشور و در شهرهای مسجد سلیمان و آبادان برای حفظ تأسیسات ایجاد شده در پالایشگاه آن شهرها تأسیس شد. سپس با توجه به ایجاد زیر ساختهای اقتصادی در اقصی نقاط کشور، ایجاد واحدهای اطفایی در مناطق مختلف کشور آغاز گردید که می‌توان به احداث واحدهای آتش‌نشانی (اطفائیه) در بلدیه آنروز نام برد که در قطبهای اقتصادی و صنعتی کشور ایجاد شده و بطور مثال احداث پایگاه‌هایی در تهران 1303، قزوین 1303، اهواز 1304، بندر انزلی 1305، شهر رشت 1305، مشهد مقدس 1312، شهر زنجان 1327، شهر اصفهان 1328 و شهر شیراز 1329 نام برد.

در تهران نیز اولین‌بار، یک ژنرال روس در محل سه‌راه امین‌حضور، اقدام به تأسیس اولین ایستگاه آتش‌نشانی نمود و بعدها با گسترش همین واحد و انتقال آن به چهارراه حسن‌آباد، واحد اطفائیه بلدیه تأسیس گردید. به تدریج با افزایش نیازهای شهر تهران این واحد به دو ایستگاه تهران و شمیرانات توسعه پیدا کرد. در سال 1326 این ایستگاه‌ها به پنج ایستگاه افزایش یافت و امروزه تعداد ایستگاه‌های حریق تهران در حال رسیدن به 125 مورد است.

شرایط عمومی استخدام سازمان آتش نشانی
  1. تابعیت و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و متدین به یکی از ادیان رسمی کشور.
  2. دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم در کلیه رشته ها و مدارک تحصیلی بالاتر از دیپلم در رشته‌های آتش نشانی، فنی و مهندسی و مدیریت.
  3. دارندگان مدارک تحصیلی مورد نیاز مرتبط با امور سازمان به شرح فوق از فوق‌العاده امتیاز علاوه بر امتیاز مکسوبه در آزمون‌ها برخودار خواهند شد.
  4. عدم اشتهار به فساد اخلاقی و نداشتن پیشینه کیفری(سوءسابقه) برابر گواهی مراجع ذیصلاح.
  5. دارا بودن حداقل سن 18 سال و حداکثر 25 سال(متولدین 1369.01.01 به بعد)
  6. دارا بودن کارت پـایـان خـدمت یـا معافـیت نظام وظیـفه عمومی بـه اسـتثناء معافیت پزشکی.
  7. برخورداری از سلامت کامل روانی و آمادگی جسمانی و عدم اعتیاد به مواد مخدر برابر گواهی پزشک معتمد سازمان.(مرکز معاینات نیروی انتظامی)
شرایط اختصاصی استخدام سازمان آتش نشانی
  1. دارا بودن حداقل 170 سانتیمتر قد.
  2. دارا بودن حداقل پنج سال سابقه سکونت دائم در مناطق 22گانه تهران بزرگ(پنج سال آخر سکونت تاکنون).
  3. فرزندان شهدا، مفقودین، جانبازان از کار افتاده کلی، پرسنل قراردادی شهرداری تهران و دارندگان مدال طلای مسابقات جهانی در شرایط مساوی، از اولویت برخوردار می‌باشند.(با ارائه اصل معرفی‌نامه معتبر)
  4. فرزندان کارکنان بازنشسته آتش‌نشانی تهران(حداکثر یک فرزند) در شرایط مساوی مشروط به کسب امتیاز لازم و متناسب با شرایط اختصاصی از اولویت برخوردار می‌باشند.
نظر خود را درباره «استخدام سازمان آتش نشانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره استخدام سازمان آتش نشانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.