زمان مطالعه: 1 دقیقه
عکاسی فاین آرت (Fine Art) چیست؟

عکاسی فاین آرت (Fine Art) چیست؟

آسمونی ، در این پست می خواهیم یکی از شاخه‌های هنر عکاسی؛ یعنی عکاسی فاین آرت و آثاری در این زمینه را به شما...
آسمونی ، در این پست می خواهیم یکی از شاخه‌های هنر عکاسی؛ یعنی عکاسی فاین آرت و آثاری در این زمینه را به شما معرفی کنیم، همراه آسمونی باشید.

عکاسی Fine Art
عکاسی Fine Art
عکاسی Fine Art

 

عکاسی fine art Photography

عکاسی فاین آرت با نامهای دیگری مانند Art Photography یا Artistic Photography نیز نامیده می شود.

عکاسی هنری نوعی عکاسی است که هدف اصلی آن ابراز دیدگاه‌های خلاق و الهام هنری عکاس می‌باشد. به معنای دیگر، هنرمند می‌خواهد در اثرش به مخاطب بگوید که چگونه دنیا، زندگی و محیط را می‌بینید و چه احساسی نسبت به آنها دارد. عکاسی هنری از آن جهت از دیگر رده‌های عکاسی متمایز است که برخلاف عکاسی خبری هدف آن ثبت تصاویر مربوط به اخبار نیست و نیازی به پایبندی به اصول اخلاقی خبرنگاری ندارد و نیز برخلاف عکاسی تبلیغاتی برای فعالیت‌های اقتصادی و یا فروش محصولات یا خدمات بکار نمی‌رود. شایان ذکر است که تعریف عکاسی هنری تا به امروز موضوع بحث و مناظره‌های بسیاری در جوامع هنری دنیا است.

واژه عکاسی هنرهای زیبا در بین هنرمندان عکاس، معروف به عکاسی خلاقانه و هنری است. عکاسی که اشاره به دید خلاقانه هنرمند عکاس دارد. عکاسی خلاقانه در مقایسه با عکاسی خبری و اجتماعی، یک چیدمان، ترکیب بندی، انتخاب یک فضا با دیدی خاص و یک خلق هنرمندانه با ابزار عکاسی است.

عکس فاین آرت
عکس فاین آرت
عکس فاین آرت

 

عکاسی فاین آرت چیزی نیست جز القا حس، نگاه و دید یک عکاس به بیننده خود. در اصل عکاس حس خود را پیرامون محیط و جهان اطرافش را در قالب یک عکس به مخاطب معرفی میکند.

ارزش مادی و هنری این آثار ممکن است به دو صورت باشد ممکن است فقط دارای ارزش هنری باشد و در بعضی اوقات هم میتواند علاوه بریک اثر هنری اثری مادی و ارزشمندی باشد در هر صورت نداشتن ارزش مادی نمیتواند خدشه ای به چهار چوب این نوع عکاسی وارد کند.

در زیر نمونه‌هایی از این شاخه عکاسی را مشاهده می کنید:

عکاسی هنری
عکاسی هنری
عکاسی هنری

 

عکاسی هنری
عکاسی هنری
عکاسی هنری

 

عکس فاین آرت
عکس فاین آرت
عکس فاین آرت

 

عکاسی فاین آرت
عکاسی فاین آرت
عکاسی فاین آرت

 

عکس فاین آرت
عکس فاین آرت
عکس فاین آرت

 

آسمونی

پیشنهاد می شود :  عکاسی مینیمال چگونه است؟
نظر خود را درباره «عکاسی فاین آرت (Fine Art) چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عکاسی فاین آرت (Fine Art) چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.