زمان مطالعه: 3 دقیقه
نرم افزار های مالی و حسابداری

نرم افزار های مالی و حسابداری

در این بخش با مفاهیم نرم افزار های مالی و حسابداری در خدمت شما هستیم.

کاربرد نرم افزار های مالی و حسابداری

از آنجایی که همه کسب و کارها فارغ از ابعاد و مقیاس، در واقع بنگاه های اقتصادی ای هستند که گردش صحیح مالی، اساس و پایه تشکیل و بقای آنهاست و متاسفانه بسیاری از تازه کاران علاقه مند از این بخش مهم غافل هستند و عمده شکست ها و ضرر و زیان ها به دلیل همین غفلت اتفاق می افتد، لذا تصمیم گرفتیم با ارائه سلسله مقالات آموزشی ساده، سهم کوچکی در رفع این اشکال داشته باشیم، بنابراین در غالب یک سلسله مقالات مرتبط و منظم نسبت به آموزش شما به زبان ساده تلاش خواهیم کرد.شما صاحب یک شرکت و در واقع یک کسب و کار هستید و نه یک حسابدار، بنابراین ترجیح شما این است که وقت و تمرکز خود را روی پیشرفت کسب و کار خود گذاشته تا اینکه برای ثبت و ضبط مراودات مالی و هر نوع فعالیت وقت گیر دیگر که از ارزش کمتری برخوردار است وقت تلف کنید. بنابراین اینجاست که نرم افزار حسابداری و مالی اهمیت پیدا کرده و به کمک می آید. اگر انتخاب شما صحیح باشد و به درستی از آن استفاده نمائید، زندگی شما آسان تر شده و با انجام کلیه امور پیچیده مالی از طریق نرم افزار، امور مالی شما به سادگی تحت کنترل و مدیریت شما قرار خواهد گرفت.

ویژگی های نرم افزار جامع مالی و حسابداری

نرم افزار های مالی و حسابداری
نرم افزار های مالی و حسابداری

1- تامین نیازهای اولیه حسابداری
یک نرم افزار حسابداری در ساده ترین حالت باید بتواند نیازهای ابتدایی امور مالی و حسابداری نظیر صدور فاکتور، مدیریت درآمد ها و هزینه ها، گزارش های مالی و مدیریت اطلاعات مشتریان و تامین کنندگان را برآورده کند.

2- اتوماسیون مالی
انجام کارهایی به صورت اتوماتیک نظیر صدور فاکتور، پرداخت زمان بندی شده، اطلاع رسانی موارد تاریخ گذشته، و سایر مواردی که می شود بصورت مکانیزه و هوشمند انجام گردد به شما در مدیریت بهینه بسیار کمک می کند و در وقت شما به میزان قابل توجهی صرفه جویی می شود.

3- قالب های از پیش آماده
امکان استفاده از قالب های آماده جهت صدور پیش فاکتور و پیشنهاد قیمت و در نهایت امکان تبدیل آنها به فاکتور یا صورت حساب نهایی.

4- سازگاری با سیستم مالیاتی
داشتن امکان محاسبه خودکار مالیات و سازگاری با نرخ های متفاوت مالیاتی و امکان انجام محاسبات مربوطه، زندگی شما و حسابدار شما را بسیار بهبود می بخشد.

5- چند کاربره بودن
عموماً علاوه بر دسترسی خود شما، حسابدار و کارکنان حسابداری شما نیز می بایست بتوانند بصورت موازی از نرم افزار حسابداری مالی استفاده کرده تا حجم کار بین همه تقسیم شده و درصد خطا کاهش یابد.

6- سازگاری با سیستم حقوق و دستمزد
معمولاً در سیستم های جامع مالی و اداری، سامانه حقوق و دستمزد بصورت یک سیستم مستقل وجود داشته و عمل می نماید. لذا ارتباط با سیستم حسابداری و انجام محاسبات بصورت اتوماتیک یکی دیگر از ویژگی های مهم و کاربردی است.

7- دسترسی فراگیر
یکی از ویژگی های بسیار مهم علی الخصوص برای مدیرانی که بصورت دائم در ماموریت و سفرهای مختلف هستند، دسترسی از همه نقاط به اطلاعات مالی مجموعه است. بنابراین با استفاده از ابزارهای مختلف و از نقاط مختلف دنیا می بایست امکان دسترسی به اطلاعات مالی فراهم باشد و در واقع نرم افزار این قابلیت را داشته باشد.

8- سازگاری با نرم افزارهای جانبی و جدید
یکی از نکات مهم در شرکت ها این است که معمولاً سیستم های مالی و اداری بصورت یکپارچه و یکجا از یک برند خاص تهیه نمی شوند، بلکه بسته به نیاز و بودجه موجود این نرم افزارها تهیه شده و در برخی موارد از برندهای مختلف این خرید نرم افزار صورت می پذیرد، بنابراین می بایست نرم افزار مالی شما امکان سازگاری با سایر نرم افزار ها را نیز داشته باشد.

نکات مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری

1- آیا نرم افزار مورد نظر ویژه کسب و کارهای کوچک تولید شده است ؟
2- آیا نرم افزار مربوطه برای کسب و کار من مناسب است ؟
3- آیا شرکت مربوطه نرم افزار با قابلیت شخصی سازی جهت تامین نیازهای من دارد ؟
4- ظرفیت و تعداد مشتری یا کاربر نرم افزار مورد نظر تا چه حد است ؟
5- میزان سازگاری و انطباق نرم افزار با فرایندها و نیازهای بخش های دولتی ای نظیر دارایی و مالیات چقدر است ؟
6- نحوه نگهداشت اطلاعات موجود در نرم افزار چگونه است ؟ و در صورت بروز مشکل در چه مدت زمانی و با چه کیفیتی قابل بازیابی است ؟
7- چه پروتوکل ها و روش هایی برای حفظ امنیت داده های مشتریان و خود شرکت دارید ؟ و چه میزان تضمین پذیرند ؟
8- هزینه نهایی و تمام شده سیستم چقدر است ؟ آیا هزینه های پنهان یا در آینده ای دارد ؟
9-با چه روش هایی خدمات پشتیبانی ارائه می گردد ؟ و در چه زمانی از روز و هفته و ماه ؟

نظر خود را درباره «نرم افزار های مالی و حسابداری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نرم افزار های مالی و حسابداری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.