زمان مطالعه: 2 دقیقه
آداب روز آخر سال میلادی

آداب روز آخر سال میلادی

آداب روز آخر سال میلادی در کشورهای مختلف جهان قابل توجه است.

مردم جهان همیشه برای سال جدیدی که در پیش رو دارند برنامه‌ریزی می‌کنند و آنها با فرهنگ‌های متفاوت در سراسر جهان سنت‌های خاص خودشان را دارند.

آسمونی هم به مناسبت سال نو میلادی، فهرست کارهایی را آماده کرده است که بیشتر مردم قبل از سال نو انجام می‌دهند.

آداب روز آخر سال میلادی
آداب روز آخر سال میلادی

دعا کردن

بیشتر افراد و آنهایی که مذهبی هستند به محض اینکه روز اول ژانویه فرا می‌رسد دوست دارند این روز را با دعا خواندن آغاز کنند. 

نیت‌ها و تصمیمات

همه ما در سال جدید تصمیم‌های جدیدی هم می‌گیریم. خیلی خوب است که سال نو را با نیات جدید آغاز کرده و مشکلات قدیمی ‌و نگرانی‌های پشت آن را دور بریزیم. و هیچ زمانی برای این کار بهتر از 31 دسامبر نیست چونکه سال به پایان می‌رسد و سال جدیدی در پیش رو است. حتی اگر اغلب مردم تا روز هفتم سال جدید نیت‌های خود را فراموش کنند اما فکر این موضوع که برنامه‌های جالب و جدیدی برای سال جدید ریخته‌ایم لذت بخش است.

اولین قدم

این سنت مربوط به تمام اروپاییان سراسر جهان است. آنها اعتقاد دارند وقتی عقربه‌های ساعت روی 12 می‌ایستد اولین کسی که وارد خانه شان می‌شود نباید موهایی تیره داشته باشد و حتما باید مرد باشد! او باید همراه خود هدیه‌هایی بیاورد که نمادی از خوش شانسی یا سلامت باشند.

لبخند زدن

بیشتر مردم عقیده دارند اگر زمانی که سال نو میلادی آغاز شد لبخند به لب داشتند، بقیه سال را نیز خوشحال و شاد خواهند بود. بنابراین حتی اگر موضوعی برای شادی نبود یا قبل از آن خوشحال نبودند زمان نزدیک شدن به سال نو خود را شاد نشان داده و می‌خندند تا با ادای این رسم بقیه سال را به شادی بگذرانند.

توپ میدان تایمز

در پایان سال یک توپ کریستالی در میدان تایمز نیویورک رها می‌شود. این توپ یک دقیقه کامل فرود می‌آید و سر ساعت 12.00 متوقف می‌شود. کسانی که نمی‌توانند در آن لحظه به میدان تایمز بروند، در هر شرایطی حتی اگر سرشان خیلی شلوغ باشد یا در حال خوردن و نوشیدن باشند حتما آن را از تلویزیون می‌بینند.

آتش بازی‌ها

اگرچه در بعضی جاها این کار قانونی نیست، اما مردم ترتیبی می‌دهند که در نمایش‌های آتش بازی شرکت کنند. در این شب انگار آسمان منفجر می‌شود و هرکسی می‌تواند جرقه‌های رنگارنگ آتش را در آسمان ببیند. این سنت در لندن شهرت زیادی دارد و در سرتاسر رودخانه تیمز آتش بازی صورت می‌گیرد.

نوشیدنی‌ها

رسم است که شب قبل از سال نو یک یا دو نوع نوشیدنی آماده می‌کنند. به محض اینکه ساعت 12 شد افراد خانواده به سلامتی هم می‌نوشند و برای هم آرزوی موفقیت می‌کنند و بعد به سر کار خودشان برمی‌گردند.

اولین بچه

اکثر مردم اخبار را پیگیری می‌کنند تا بفهمند در روز اول سال نو کدام زن آنقدر خوش شانس بوده که بچه اش را در این روز به دنیا آورده باشد. در بعضی از کشورها آنها بچه را در سراسر شهر می‌گردانند!

نظر خود را درباره «آداب روز آخر سال میلادی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آداب روز آخر سال میلادی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.