زمان مطالعه: 2 دقیقه
دستورالعمل هایی برای مقابله با ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا

دستورالعمل هایی برای مقابله با ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا

بعد از ورود به خانه بدون دست زدن به هیچ چیز و بدون برخورد یا نشستن در جایی، مستقیما به دستشویی رفته و دست خود را به طور کامل بشویید.
دستورالعمل هایی برای مقابله با ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا-fight against the coronavirus from the us department of health

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا (HHS) برای مواجه نشدن با بیماری ناشی از ویروس کرونا (COVID-19) دستورالعمل هایی را ارائه داده که در ادامه می بینید.

دستورالعمل هایی برای مواجه نشدن با بیماری ناشی از ویروس کرونا:

1- تحت هیچ شرایطی و هیچ وقت دست خود را به صورت خود نزنید. (چشم، بینی و دهان خود را تحت هیچ شرایطی لمس نکنید)

2- دست هایتان را به صورت مرتب (هر 1 ساعت یکبار) با آب و صابون (حداقل 20 ثانیه) یا ضدعفونی کننده با الکل بالای 60 درصد (بین 60 تا 95 درصد) بشویید.

3- به جز مواقع اجبار از خانه بیرون نروید.

4- از دست دادن و روبوسی با دیگران پرهیز کنید.

5- فاصله 1 متری با دیگران را رعایت کنید. (به خصوص افرادی که نشانه‌های مریضی از جمله سرفه یا تب دارند)

6-  در صورت سرفه یا عطسه کردن، با آرنج خمیده (flexed-elbow) (دست خود را خم کنید و آرنج را جلوی دهن بگذارید) یا دستمال کاغذی (که سریعا به سطل آشغال بسته میندازید) را در مقابل دهان قرار دهید.

7- در صورت خارج شدن از خانه و عدم دسترسی به مواد شوینده، از محلول ضدعفونی کننده با الکل بالای 60 درصد (بین 60 تا 95 درصد) استفاده کنید.

8- گوشی همراه خود را در خارج از خانه از جیب خود خارج نکنید (مگر در شرایط اضطراری)

9- اقدامات زیر در هنگام بازگشت به خانه بسیار بسیار حیاتی می‌باشد و باید گام به گام و با دقت رعایت شود:

الف) بعد از ورود به خانه بدون دست زدن به هیچ چیز و بدون برخورد یا نشستن در جایی، مستقیما به دستشویی رفته و دست خود را به طور کامل بشویید. (در دستشویی را از قبل باز بگذارید، در صورت باز نبودن در، با دستمال کاغذی درب را بازکنید و سریعا دستمال را به سطل آشغال بسته (closed bin) بیندازید و بعد از پایان کار، دستگیره را ضدعفونی کنید)

ب) تلفن همراه خود را ابتدا با دستمال مرطوب الکلی و سپس با محلول ضدعفونی الکل بالای 60 درصد به طور کامل ضدعفونی کرده و روی دستمالی بگذارید. (در صورت استفاده از قاب محافظ، قاب محافظ را خارج کرده و هردوی گوشی و قاب محافظ را به طور کامل ضدعفونی کنید)

ج) لباس‌های بیرون خود را دربیاورید و در مکانی به دور از لباسهای منزل و دیگر وسایل خانه آویزان کنید. د) مجدد به دستشویی رفته و دست خود را به طور کامل بشویید. ه) در این مرحله می‌توانید لباس منزل خود را بپوشید.

اکنون محیط خانه شما امن می‌باشد و به شرط دست نزدن به صورتتان، میتوانید از گوشی همراه خود استفاده کنید.

10- دست خود را قبل، در حین و بعد از تهیه غذا، قبل از خوردن غذا و بعد از استفاده از توالت بشویید.

 

 
نظر خود را درباره «دستورالعمل هایی برای مقابله با ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دستورالعمل هایی برای مقابله با ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.