زمان مطالعه: 1 دقیقه
جایزه the best فیفا

جایزه the best فیفا

هرساله فیفا بهترین بازیکن مرد و زن سال فوتبال جهان را انتخاب می‌کند این کار از طریق نظرسنجی از مربیان...

هرساله فیفا بهترین بازیکن مرد و زن سال فوتبال جهان را انتخاب می‌کند این کار از طریق نظرسنجی از مربیان فوتبال و با اهدای توپ طلا انجام می‌شود. آسمونی در این بخش اطلاعات کاملی در مورد این جایزه برای شما عزیزان تهیه کرده است که دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

جوان‌ترین بازیکن انتخاب شده رونالدوی برزیلی است که در سال 1996 در حالی که 20 سال داشت انتخاب شد. مسی نیز با دریافت پنج بار، رکورددار تعداد دفعات دریافت این جایزه محسوب می‌شود.پس از او کریستیانو رونالدو با 4 عنوان توپ طلا قرار دارد.رونالدو و زین الدین زیدان بعد از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو فوتبالیست هایی هستند که سه بار برنده این جایزه شده‌اند. مسن‌ترین بازیکنی که این جایزه را دریافت کرده فابیو کاناوارو است در سن 33 سالگی و در سال 2006 انتخاب شد.

بخش جوایز زنان در سال 2001 به این مراسم اضافه شد. در این بخش افراد کمتری تا به حال انتخاب شده‌اند. تا کنون تنها شش بازیکن که دوتا از ایالات متحده دوتا آلمانی و یک برزیلی و یک ژاپنی این عنوان را بدست آورده‌اند. سه زنی که تنها یک جایزه گرفته‌اند جزو برندگان اخیر این سال‌ها بوده‌اند عبارتند از:ساوا همر در سال 2011 ابی وامباک در سال 2012 و نادین آنگرر در سال 2013بوده‌اند. مارتا پنج بار پیاپی بریجیت پرینز سه بار متوالی و میا هام دو بار پی در پی. مسن‌ترین بازیکن زنی که این جایزه را دریافت کرده نادین آنگرر با 35 سال سن است که در سال 2013 به این عنوان دست یافت. او همچنین تنها دروازه بان چه در فوتبال مردان و چه در فوتبال زنان است که به عنوان بهترین بازیکن سال از طرف فیفا شناخته شده است. جوانترین برنده این جایزه نیز مارتا با داشتن 20 سال سن بوده است.

تفاوت های بین توپ طلا و جایزه The Best فیفا

با جدایی فرانس فوتبال از فیفا، از امسال دو بازیکن برتر سال خواهیم داشت. فرانس فوتبال توپ طلا را اهدا خواهد کرد و فیفا نیز عنوان جایزه بهترین بازیکن سال را " The Best" گذاشته است.

در تعیین برنده توپ طلا، فقط آرای خبرنگاران ورزشی از 203 کشور مختلف لحاظ می شود؛ ولی در تعیین برنده مرد سال فیفا، مربیان و کاپیتان های تیم های ملی فوتبال بعلاوه خبرنگاران و نیز نظرسنجی اینترنتی تعیین کننده خواهد بود.

بین 30 نامزد توپ طلای اعلام شده از سوی فرانس فوتبال با 23 بازیکن اعلام شده به عنوان نامزدهای مرد سال فوتبال دنیا از سوی فیفا، 13 اختلاف وجود دارد.

توماس مولر، په په، دیبالا، ایگواین، گودین، اوبامیانگ، لوریس، ویدال، کوکه و روی پاتریسیو در فهرست فیفا حضور ندارند؛ در حالی که اوزیل، سانچس و کانته، در فهرست فرانس فوتبال جایی نداشتند.

نظر خود را درباره «جایزه the best فیفا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جایزه the best فیفا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.