زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله فردوسی

محله فردوسی

میدان فردوسی از میدان های قدیمی تهران به شمار می آید که دارای داستان های فراوانی است ، از تظاهرات های سیاسی تا عشق افسانه ای زن سرخ پوش . با این بخش از اطلاعات
خیابان فردوسی
خیابان فردوسی

خیابان فردوسی نام محله : فردوسی موقعیت جغرافیایی : مرکز و جنوب تهران منطقه شهرداری : منطقه 12 شهرداری تهران ، ناحیه 1 بافت : قدیمی و نوساز محدودیت ترافیکی : دارد ( طرح ترافیک ) محله های همسایه : سنگلج ، ایرانشهر ، دروازه شمیران و انقلاب ایستگاه های مترو : ایستگاه میدان فردوسی ، امام خمینی و دروازه دولت ایستگاه های بی ار تی : ایستگاه میدان فردوسی و ایستگاه اتوبوس جمهوری قیمت هر متر مربع : 10 تا 20 میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله فردوسی

بافت محله فردوسی
بافت محله فردوسی

بافت محله فردوسی بافت محله : محله فردوسی محله ای تقریبا تجاری محسوب می شود به دلیل وجود مراکز خرید موبایل متعدد ولی بافت مسکونی این محله همچنان اندکی از تاریخی بودن خود را حفظ کرده و در کنار ساختمان های نوساز هر از گاهی خانه های ویلایی قدیمی نیز دیده می شود. تراکم جمعیتی : این محله جمعیتی در حدود 10 هزار نفر را در خود جای داده است . قیمت ملک : قیمت ملک در محله فردوسی از 10 میلیون تومان شروع شده و به 20 میلیون تومان خاتمه میابد ( در سال 98 ) .

اطلاعات جغرافیایی محله فردوسی

همسایه های فردوسی : محله فردوسی در جنوب محله ایرانشهر و خیابان انقلاب قرار دارد ، در غرب انقلاب و خیابان ولیعصر است ، جنوب این محله به سنگلج و خیابان امام خمینی می رسد و در شرق نیز به دروازه شمیران راه دارد.

میدان فردوسی
میدان فردوسی

میدان فردوسی میادین و خیابان های اصلی : خیابان های انقلاب ، حافظ ، 30 تیر و فردوسی از خیابان های مهم این محله به شمار می آیند ،میدان فردوسی نیز تنها میدان این محله است.

اماکن مهم محله فردوسی

پارک شهر
پارک شهر

پارک شهر بوستان ها و فضای سبز : پارک شهر تنها پارک موجود در این محله است .

ایستگاه بی ار تی فردوسی
ایستگاه بی ار تی فردوسی

ایستگاه بی ار تی فردوسی حمل و نقل عمومی : این محله دسترسی آسانی به نقاط دیگر تهران دارد ، ایستگاه بی ار تی فردوسی ، ایستگاه اتوبوس جمهوری و ایستگاه های مترو فردوسی و امام خمینی و دروازه دولت دلیل این دسترسی آسان هستند . پمپ بنزین ها : پمپ بنزینی در خیابان ابوسعید و پمپ بنزین حسن آباد در این محله واقع اند .

بازار موبایل ایران
بازار موبایل ایران

بازار موبایل ایران مراکز خرید و تجاری : محله فردوسی به دلیل وجود مراکز خرید بزرگ موبایل و خیابان منوچهری به محله ای تجاری بدل شده است ، چندی از این مراکز خرید عبارت اند از بازار موبایل ایران ، بازار موبایل علاالدین بازار چهارسو و بازار تجارت جهانی فردوسی . سینما : سینما فردوسی واقع در خیابان انقلاب تنها سینما این محله به شمار می رود. اماکن اداری : شعبه 26 بیمه تامین اجتماعی در خیابان 30 تیر و سفارت روسیه در خیابان نوفل و شاتو از اماکن اداری مهم این محله به شمار می آیند.

بیمارستان نجمیه
بیمارستان نجمیه

بیمارستان نجمیه مراکز درمانی : بیمارستان های نجمیه و سینا از بیمارستان های مهم این محله به شمار می آیند. مساجد : مسجد حضرت ابراهیم و مسجد امین السلطان دو مسجد مهم این محله هستند .

تاریخچه و نامگذاری

میدان فردوسی از میدان های قدیمی تهران به شمار می آید که دارای داستان های فراوانی است ، از تظاهرات های سیاسی تا عشق افسانه ای زن سرخ پوش . محله فردوسی نامش را به دلیل وجود مجسمه فردوسی در میدان به دست آورده است ، مجسمه ای که یک بار معترضین سرش را قطع کردند و باز مرمت شد . در ضلع شمال شرق میدان فردوسی با نقاشی بزرگ و پر جزئیات از یکی از صفحات شاهنامه مواجه می شوید که چند دقیقه ممکن است شمارا از اطرافتان غافل کند .

بازار موبایل ایران
بازار موبایل ایران

بازار موبایل ایران

تقاطع جمهوری و فردوسی
تقاطع جمهوری و فردوسی

تقاطع جمهوری و فردوسی       شما نیز اگر در این محله زندگی می کنید از دقدقه های خود برایمان بگویید و چه نکات مثبت یا منفی درمورد محله فردوسی وجود دارد .

 
نظر خود را درباره «محله فردوسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره محله فردوسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.