زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی فاطمه هاشمی رفسنجانی

بیوگرافی فاطمه هاشمی رفسنجانی

فاطمه هاشمی رفسنجانی از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه و رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص است.

فاطمه هاشمی رفسنجانی دختر اول آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی است. همسر او سعید لاهوتی، دندانپزشک و فرزند حسن لاهوتی اشکوری است. برای آشنایی بیشتر با فاطمه هاشمی رفسنجانی این بخش آسمونی را حتما مطالعه کنید.

درباره فاطمه هاشمی رفسنجانی 

او بزرگترین فرزند خانواده رفسنجانی است که در سال 1338 متولد شد. فعالیت های سیاسی او نسبت به سایر فرزندان خانواده هاشمی کمتر است اما در طوفان بی امان حاشیه های خانواده رفسنجانی، هر از گاهی او هم وارد این حیطه می شود و تا به حال چند گفتگوی اساسی داشته است.

با این وجود فاطمه هاشمی تلاش می کند بیشتر در حوزه های دیگری مانند پزشکی فعال باشد. او نیز مانند خواهر کوچکتر خود عروس خانواده لاهوتی ها شد و با خواهر خود جاری شد. همسر او دکتر سعید لاهوتی است که پسر بزرگتر آیت الله حسین لاهوتی بودند که از مبارزین انقلاب بود و هاشمی در زندان با او انس گرفته بود.

فعالیت ها

فاطمه هاشمی البته در اوایل انقلاب فعالیت بیشتری در حوزه سیاست داشت و حزب اعتدال را نیز تاسیس کرده بود؛ با این وجود او تمرکز خود را بر بیماری های خاص گذاشت و در سال 1373 فعالیت در بنیاد بیماری های خاص را آغاز کرد.

در سال 1377، فدراسیون ورزشی بیماران خاص تاسیس و تحت نظر فدراسیون ورزش های همگانی قرار گرفت. او در سال 1384 ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت. با اوج گرفتن دامنه انتقادها نسبت به خانواده رفسنجانی، در سال 1388 از سمت خود استعفا داد و متن گلایه آمیزی منتشر کرد. با روی کار آمدن دولت روحانی او اعلام کرد قصد ندارد دوباره به عرصه های دولتی بازگردد اما در فروردین امسال دوباره به عنوان رییس فدراسیون بیماری های خاص انتخاب شد.

فاطمه هاشمی یک بار نیز تا چند قدمی زندان هم پیش رفت. او در شهریور ماه سال 92 به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضاییه و مقننه به دادسرا احضار و حدود یک ماه بعد برای او قرار مجرمیت صادر و پرونده وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال و در نهایت دادگاه فاطمه هاشمی در دی ماه همان سال برگزار شد.

خبرهای دادگاه او برخلاف خبرهای دادگاه برادرش چندان رسانه ای نشد و در نهایت یکی از وکلای او اعلام کرد که فاطمه هاشمی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده که اجرای آن به مدت دو سال معلق شده است.

گالری تصاویر

 وداع با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران
وداع با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران
فاطمه هاشمی رفسنجانی
فاطمه هاشمی رفسنجانی
 وداع با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی
وداع فاطمه هاشمی با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی
فاطمه هاشمی رفسنجانی در اردن
فاطمه هاشمی رفسنجانی در اردن
فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی
فاطمه هاشمی رفسنجانی و مهدی هاشمی رفسنجانی
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی فاطمه هاشمی رفسنجانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی فاطمه هاشمی رفسنجانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.