زمان مطالعه: 3 دقیقه
غذاهای چربی سوز را بشناسید

غذاهای چربی سوز را بشناسید

در میان غذاهایی که روزانه مصرف می‌کنید غذایی هستند که برای بدن بسیار مفید هستند و چربی سوز‌های عالی محسوب...

در میان غذاهایی که روزانه مصرف می‌کنید غذایی هستند که برای بدن بسیار مفید هستند و چربی سوز‌های عالی محسوب می‌شوند. ما در این بخش آسمونی به معرفی انواع غذاهای چربی سوز می پردازیم.



غذاهای چربی سوز را بشناسید

گریپ‌فروت یکی از بهترین غذاهای چربی سوز

ویتامین سی به سوخت و ساز کامل چربی‌ها کمک می‌کند، غذاهای غنی از ویتامین C انتخاب بسیار خوب برای سوزاندن چربی است. خوردن نیمی از گریپ‌فروت در صبحانه حدود 30 دقیقه قبل از غذا به شما کمک می‌‌کند تا احساس سیری کنید و مانع پرخوری می‌شود.

فلفل سیاه یکی از بهترین غذاهای چربی سوز

پیپرین، ماده مهم در فلفل سیاه است که نشانه‌هایی از کاهش تشکیل سلول‌های چربی در بدن شما را دارد. فلفل سیاه همچنین به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

دارچین یکی از بهترین غذاهای چربی سوز

دارچین به کاهش دهنده سطح قند خون شناخته است. این ماده به سرکوب کردن اشتها مانند یک هیولا کمک می‌کند. اضافه کردن دارچین به چای، قهوه و ماست از روش‌های ساده‌ای است که بدن شما دریافت می‌کند.

تخم‌مرغ یکی از بهترین غذاهای چربی سوز

خوبی تخم‌مرغ در این است که این ماده در رژیم غذایی کم کالری و حاوی 7 گرم پروتئین که برای بدن بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده است که خوردن تخم‌مرغ برای صبحانه میزان کالری که شما ممکن است بخواهید بعدا در روز مصرف کنید را کاهش می‌دهد. اگر چه کلسترول زرده تخم‌مرغ بالا است، اما بسیار مفید است و مصرف آن با اعتدال توصیه می‌شود.

غذاهای چربی سوز را بشناسید
غذاهای چربی سوز را بشناسید

سیب یکی از بهترین غذاهای چربی سوز

پوست میل می‌کنید میزان فیبر موجود در آن و آب به اساس سیری در شما کمک می‌کند.

چای سبز یکی از بهترین غذاهای چربی سوز

چای سبز در مبارزه با چربی بدن بسیار حائز اهمیت است. ترکیبهای موجود در چای سبز، به سرعت متابولیسم بدن شناخته شده است. اضافه کردن عسل و لیمو به چای سبز نه تنها به سلامتی اضافه می‌کند، بلکه به طور فوق‌العاده منجر به خوشمزه شدن آن می‌شود.

زغال‌اخته یکی از بهترین غذاهای چربی سوز

این ماده خوشمزه سرشار از فیبر نامحلول و آنتی اکسیدان است که با افزودن در نصف فنجان در چای به اندازه 40 کالری بسیار موثر است. شما می‌توانید با افزودن آن به سالاد آن را میل کنید که در امر کاهش چربی‌ها بسیار معجزه می‌کند.

بادام یکی از بهترین غذاهای چربی سوز

با اینکه آجیل به طور کلی در از دست دادن چربی بدن کمک می‌کند، بادام در میان آجیل جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود و حدود 23 عدد بادام در یک وعده غذایی به شما بسیار کمک می کند.

fat-burning-foods
fat-burning-foods

فلفل‌قرمز یکی از بهترین غذاهای چربی سوز

فلفل قرمز به دلیل داشتن ماده کپسایسین که به ماده سرکوب کننده اشتها شناخته شده است، می‌تواند گزینه مناسبی برای سوزاندن چربی‌ها محسوب شود.

قهوه یکی از بهترین غذاهای چربی سوز

محبوب‌ترین نوشیدنی در جهان است و در مطالعات نشان داده شده است که قهوه (عمدتا کافئین) سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. قهوه در زمانی که بدون هر افزودنی‌‌ مانند شکر و خامه مصرف کنید می‌تواند در امر سوخت و ساز چربی‌ها مفید باشد اما یادتان باشد که مصرف کافئین بیش از حد می‌تواند اثرات بسیار مضر بر روی بدن داشته باشد. پس مصرف آن را در حدود یک تا 3 فنجان در روز در نظر بگیرید.

کوینولا یکی از بهترین غذاهای چربی سوز

یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد کربوهیدرات است که شما باعث افزایش وزن می‌شود. اما در واقع این ماده کربوهیدراتی نیست که منجر به افزایش وزن شما شود بلکه حاوی فیبر و پروتئین بالاست که به شما احساس سیری می‌دهد. بر خلاف سایر غلات، در شاخص قند خون پایین است. این بدان معنی است که با مصرف این نوع کربوهیدارت قند خون شما افزایش پیدا نخواهد کرد.

سبزیجات یکی از بهترین غذاهای چربی سوز

اگر شما برای سوخت و ساز چربی‌ها به سبزیجات فکر نمی‌کنید کاملا در اشتباه هستید. چرا که تغذیه با سبزیجات بسیار شگفت‌انگیز عمل می‌کند. توصیه می‌شود که روزانه حداقل 2 تا 3 فنجان سبزیجات در روز بخورید. افرادی که از خوردن سبزیجات امتناع می‌ورزند بهتر است که آن با انواع سوپ مخلوط کنند و میل کنند (منظور از مخلوط کردن خود سبزی است نه آب آن).

نظر خود را درباره «غذاهای چربی سوز را بشناسید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره غذاهای چربی سوز را بشناسید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.