زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین روش برای چربی سوزی سریع

بهترین روش برای چربی سوزی سریع

به این 9 نکته ای که آسمونی در این بخش برای شما کاربران ورزش دوست قرار داده عمل کنید و ببینید چگونه چربی های...
fat-burning(5)
fat-burning(5)

به این 9 نکته ای که آسمونی در این بخش برای شما کاربران ورزش دوست قرار داده عمل کنید و ببینید چگونه چربی های بدنتان همانند کره آب میشه.

بدن انسان بطور قابل ملاحظه ای یک ماشین وفق پذیر است. حتی اگر سال ها و سال ها غفلت کرده اید واجازه دادید پوند پوند چربی در بدنتان انباشته شود، خوشبختانه شما می توانید بسیار سریعتر از آن زمانیکه این چربی ها را جمع کرده اید از شرشان راحت شوید. در این معنا ، زمان در کنار شما است!

1- از ترازو دوری کنید

یکی از دلایلی که نباید روزانه از ترازو استفاده کنید این است که برای اینکه چربی ها را از دست بدهیم نیازمند ساختن عضلات هستیم. ترکیب بدن و هیکل شما در مقابل آینه مهم تر از آن چیزی است که ترازوها نشان میدهند. شما ممکن است سخت تمرین کنید وتغذیه خوبی داشته باشید و 2.5 کیلو عضله بسازید و از طرف دیگر 2.5 کیلو چربی از دست بدهید.

با اینحال ترازوی شما همان وزن را نشان میدهد. البته علی رغم تلاش و پیشرفت شما ارقامی که ترازو نشان میدهد ناامید کننده بنظر میرسد. از ترازو فقط به عنوان یک راهنما کمک بگیرید و ظاهر شما در مقابل آینه، احساس شما و این که چگونه لباسهایتان تن خورتان میشود بهترین شاخص پیشرفت شماست.

Woman’ s feet on bathroom scale
Woman’ s feet on bathroom scale

2- بتدرج کالریهای خود را کم کنید

اگر بدنبال از دست دادن چربی و لاغر شدن می باشید به یکباره کالری زیادی را ازوعده های غذایی خود کم نکنید.چنین کار اشتباهی سلولهای بدن را به حالت گرسنگی میبرد و باعث کم شدن سوخت و ساز بدن میشود در نتیجه سوزاندن چربیها بسیار سخت تر می شود. برای جلو گیری از کم شدن سوخت وساز بدن هر یکی دو هفته کمی از میزان کالری خود بکاهید.

3- دریافت کالری بدنتان را تغییر دهید

راه حل دیگری که میتوانید بدن خود را فریب دهید بدون اینکه سوخت و ساز بدنتان را کم کنید وجود دارد .

بجای اینکه همان مقدار کالری بطور روزانه مصرف کنید هر چند روز یکبار میزان جذب کالری بدنتان را تغییر دهید. اگر در دوران رژیم گرفتن میزان دریافتی کالریتان را یکسان نگهدارید. بدنتان با کم کردن میزان سوخت و ساز خود را وفق میدهد و در نتیجه از سوزاندن چربیها جلوگیری میکند. هورمون ها مسئول تمام این اتفاقات هستند.

وقتی که سطح لپتین بالامیرود متابولیسم بدن شما بالا باقی می ماند، وقتی سطح لپتین کاهش میابد، به تبع آن متابولیسم بدن شما بطور چشمگیری کاهش میابد. وقتی میزان کالری کم و یکنواخت میشود میزان لپتین و متابولیسم بدن کاهش پیدا می کند . خوردن کالری بیشتر در بعضی از روزها و مصرف کالری کمتر در روزهای دیگر کمک می کند تا سطح لپتین همیشه بالا باقی بماند.

fat-burning(1)
fat-burning(1)

4- تمریتان با وزنه انجام دهید

تمرینات مقاومتی در از دست دادن چربیها نقش بسزایی بازی میکنند. کار با وزنه باعث سوزاندن کالریها میشود. مطالعات نشان میدهد که برخلاف ورزش ایروبیک، کار با وزنه تا 39 ساعت بعد از تمرین در حال استراحت نیز کالریهای شما را میسوزاند. در ضمن هر اندازه بدنتان عضله داشته باشد به همان اندازه روزانه کالری سوزانده میشود.

حتی اگر هدف شما فقط کاهش وزن است شما نیازمند کار با وزنه هستید. این حتی کمک میکند که عضلات بدنتان نیز از بین نرود. در غیر این صورت با از دست دادن عضلات متابولیسم بدن کم شده و تلاش شما برای از دست دادن چربی ها شما را به یک آدم استخوانی با توده های چربی تبدیل خواهد کرد. بیاد داشته باشید که حتی شخص کم اشتهامیتواند درصد بالایی از چربی در بدن خود داشته باشد.

5- تمرینات متناوب با شدت بالا انجام دهید

این به این معناست که بطور متناوب تمرینات باشدت بالا را همراه با ستراحت بین تمرینات تکرار کنید. بدین شکل بهترین نتیجه را در کمترین زمان بدست خواهید آورد.

پس از گرم کردن بدنتان شما می توانید به مدت 10 تا 20 ثانیه با بالاترین سرعت ممکن طناب بزنید و به مدت 30 ثانیه با کمترین سرعت ممکن به طناب زدن ادامه دهید و این تمرین را بطور متناوب ادامه دهید. همیشه بیاد داشته باشید که قبل از اجرای چنین تمرینهایی بدن خود را گرم کنید. اگر از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار نیستید با شدت متوسط این کار را انجام دهید.

fat-burning
fat-burning

6- از چربیهای خوب بیشتر بخورید

مصرف به اندازه کافی از چربی های خوب به شما در از دست دادن چربی ، نکات کلیدی برای سوزاندن کالری

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین روش برای چربی سوزی سریع» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین روش برای چربی سوزی سریع فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.