زمان مطالعه: 3 دقیقه
برندسازی مد و لباس

برندسازی مد و لباس

برندسازی: به مجموعه راه کار هایی گفته می شود که به یک برند هویت بخشیده و آن را از دیگر رقبا متمایز می سازد....
fashion-brand
fashion-brand

برندسازی: به مجموعه راه کار هایی گفته می شود که به یک برند هویت بخشیده و آن را از دیگر رقبا متمایز می سازد. این تعریف کلی از بردنسازی یا همان برندینگ می باشد .ما در اینجا سعی در ارائه راه کار هایی در خصوص تعیین هویت یک برند مد و لباس را داریم و به همین خاطر با تحلیل و بررسی برندهای موفق مد و لباس ، از نکات مثبت استفاده کرده ایم تا بتوانیم راه کار های مناسبی در جهت برندسازی موفق ارائه دهیم. قبل از ادامه خاطر نشان می کنم که یک مقاله به هیچ عنوان جای یک متخصصی که سالها در این زمینه تحصیل کرده را نخواهد گرفت .

 

ایجاد تمایز به سبک مد و لباس

یکی از راه کار های برندسازی ، ایجاد تمایزی منحصر بفرد (usp یا همان Unique Selling Proposition) برای یک برند است . از آنجایی که در صنعت مد و لباس اکثر وجوه تمایز قابل کپی برداری است ، این عمل کمی سخت تر می شود ولی مسلما نشدنی هم نیست. به عنوان مثال برندی در تایلند تی شرت پنبه ای را تولید می کند که به هیچ عنوان آبرفت نداشته و دارای استحکام فوق العاده ایست که در عین حال عمل مرسریزه نیز روی آن انجام نمی دهد. و این خود  یک جهش بزرگ را برای این برند در پی داشت. انحصاری بودن تمایز دارای صفاتی همچون اولین، بزرگترین ، مدرنترین و… دارد  

ایجاد یک تصویر ذهنی برای یک برند پوشاک

از آنجایی که ایجاد تمایزی منحصر بفرد در مد , لباس سخت تر می باشد ، می توان از جایگزین مناسبی همچون تصویر سازی ذهنی برای برندسازی لباس بهره برد. اگر دقت کرده باشید در برخی از تبلیغات بیلبوردی یا رسانه ای از جملات و محتویاتی کوتاه استفاده شده بدون آنکه نامی از برند روی آن نقش بسته باشد . مثلا برند بامیلو در تبلیغات تلویزیونی خود از همین روش استفاده کرد ، در نگاه اول شاید کار احمقانه ای به نطر برسد ، ولی همین که ذهن شما را کمی مشغول کرده برای برند یک موفقیت بزرگ است و در تبلیغات بعدی که که نام برند نمایان شود ، همانند یک میخی که با چکش به دیوار کوبیده شود این برند نیز در ذهن ها جای خود را محکم می کند. در نتیجه با به کار گیری یک ترفند مناسب می توان تصاویر ذهنی فوق العاده ای را بر اذهان مخاطبین ایجاد کرد . برای یک برند مد ایجاد

خدمات مشتری مداری برند پوشاک

یکی از راه های برندسازی مد و لباس، ارائه خدمات مشتریست. اگر بخواهیم مثالی ساده برای این موضوع بیان کنیم ، هاکوپیان مورد مناسبی می باشد. اگر به نمایندگی های هاکوپیان مراجعه کرده باشید حتما با کارت هدیه ی هاکوپیان آشنایی دارید. کارت هدیه ای که این نمایندگی ها به مشتری اعطا می کنند نوعی تخفیف به شکل خدمات است. درصدی از مبلغی که مشتری پرداخت کرده به عنوان هدیه روی این کارت ذخیره می گردد که امکان کسر از خود جنس را به مشتری نمی دهد ولی میتوانند درخرید های بعدی از آن استفاده کنند. این دست از خدمات برای یک برند لباس نوعی برندسازی محسوب می شود و وفاداری مشتری را برای برند لباس به ارمغان می آورد.  

استفاده از رنگ بندی برای برند پوشاک

رنگ بندی کار شده در نقش های یک برند لباس ، القای مفاهیمی به مشتری است. برای هویت دادن و ایجاد یک پیش زمینه از برند لباس، رنگبندی می تواند تاثیر زیادی داشته باشد ، به عنوان مثال استفاده از ترکیب رنگ های قهوه ای ،طلایی و مشکی ، نوعی لوکس بودن را به مشتری القا می کند. پس رنگ های مورد استفاده در گرافیک های یک برند بهتر است متناسب با ذات و هدفش انتخاب گردد. البته ناگفته نماند که در سلیقه ی امروزی ، سادگی و مینیمالی بسیار پرطرفدار است که این موضوع روی گرافیک و رنگبندی نیز صادق است.  

crm و تاثیر آن روی برند لباس

اگر به تازگی به سایت های فروشگاهی سری زده باشید ، متوجه یک نوار گفتگوی آنلاین خواهید شد .crm یا همان مدیریت ارتباط با مشتری یکی از مسائل مهم در امر برندنسازی است . یک برند لباس با ایجاد شبکه مشترکین گامی موثر را در برندسازی برداشته است، این مشترکین می توانند از طریق تنها یک بار مراجعه ایجاد شوند .  

و در پایان نکاتی که حائز اهمیت است :

بسیاری از مقالات ایرانی، قیمت گذاری بالا و سود زیاد روی هر محصول را یکی از اهداف برندسازی مطرح ساخته اند که این موضوع با اهداف اصلی برندینگ سازگار نیست. درست است که هر برندی یک استراتژی قیمت گذاری دارد ولی قیمت های لوکس ، کالاهای لوکس نیز طلب می کند . از مهمترین مشخصه های برند از نظر یک مشتری ، خطرپذیری کمتر و کیفیت است .

نظر خود را درباره «برندسازی مد و لباس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره برندسازی مد و لباس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.