زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیوگرافی فرزاد جمشیدی

بیوگرافی فرزاد جمشیدی

فرزاد جمشیدی یکی از مجریان صدا و سیمای تلویزیون ایران می باشد. او در سال 1392 ممنوع التصویر شد. در رمضان 1401 قرار بود به تلویزیون بازگردد اما ناگهان لغو شد!!!
نام و نام خانوادگی فرزاد جمشیدی
تاریخ تولد خرداد 1349
سن 51 سال
محل تولد تهران
محل زندگی تهران
ملیت ایرانی
حرفه مجری
وضعیت تاهل متاهل

فرزاد جمشیدی یکی از مجریان رسانه ملی ایران است. او در سال 1392 ممنوع التصویر شد اما خودش گفته بود که خداحافظی کرده. توضیحات بیشتر و بیوگرافی او را در آسمونی دنبال کنید.

درباره فرزاد جمشیدی

بیوگرافی فرزاد جمشیدی مجری پرحاشیه صدا و سیما
بیوگرافی فرزاد جمشیدی مجری پرحاشیه صدا و سیما

فرزاد جمشیدی مجری تلویزیون خرداد ماه 1349 در تهران بدنیا آمد. فعالیت خود را با نویسندگی در حوزه ادبی، دینی و دفاع مقدس شروع کرد، و تقریبا اواخر دهه 70 همکاری خود را با صدا و سیما جمهوری اسلامی شروع کرد. با اجرای برنامه های مذهبی در شبکه اول به شدت مورد توجه قرار گرفت، از سال 86 به مدت سه سال ریاست هماهنگی و سازماندهی مجریان سیما را بر عهده داشت. به واسطه اجرای برنامه های یاد خدا و به خصوص ماه خدا در سحرگاهان ماه مبارک رمضان با اجرای خاص و قصه گونه اش به قلم زیبای خود به شهرت و محبوبیت رسید.
او اجرای برنامه‌های «یاد خدا» و «ماه خدا» را در شبکه اول سیما بر عهده داشته است. او ریاست دفتر هماهنگی و سازماندهی مجریان سیما را هم بر عهده داشت. او در سال 1386 به مدت 3 ماه مدیرکل روابط عمومی وزارت بازرگانی بود. جمشیدی دارای لیسانس حقوق و دکترای علوم قرآنی است.
فرزاد جمشیدی سالهاست ازدواج کرده و یک دختر نیز دارد

حقایق و حواشی فرزاد جمشیدی

بازگشت فرزاد جمشیدی به تلویزیون
بازگشت فرزاد جمشیدی به تلویزیون

بالاخره بعد از مدتها ممنوع التصویری فرزاد جمشیدی به تلویزیون بازگشت! در خرداد 1401 ایشان عهده دار مجری گری "برنامه باران" در شبکه 2 صدا و سیما شد.

فرزاد جمشیدی که این همه سال ممنوع التصویر بوده قرار بود در رمضان 1401 ویژه برنامه سحری شبکه 5 با عنوان "قرار بهشت" را مجری گری کند. اما او از حذف ناگهانی اش از این برنامه اطلاع داد و در پست اینستاگرام خود نوشت: «مردم مملکت ماه خدا، سلام. امسال از دو شبکه تلویزیونی برای اجرای برنامه سحرگاهی ماه رمضان، دعوت شده بودم اما... اما ناگهان سفره حرف حساب را برچیدند و دوباره بین من و شما در قاب تماشای سیما، جدایی انداختند! از کسی گلایه ندارم و همه چیز را به خدای بزرگ و قادر و حکیم واگذار می‌کنم» بنابراین اجرای این برنامه به مجید یراق‌ بافان سپرده شد.

  • قسمتی از مصاحبه فرزاد جمشیدی بعد از حضور دوباره اش

من به هیچ عنوان در سازمان صداوسیما ممنوع التصویر نبودم؛ بلکه خطاب به سازمان نامه نوشتم و دلخور بودم. از سال گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر درخواست سازمان صداوسیما برای حضور دوباره‌ام در تلویزیون به گوش می‌رسید؛ اما رسماً در نوروز 96 از من دعوت به همکاری شد ولی آقای علی‌عسکری تشخیص دادند که من در برنامه‌هایی که مردم بیشتر می‌شناسندم حضور پیدا کنم. من دلخور بودم از کارهایی که در سازمان صداوسیما صورت گرفته، به‌خصوص از برخی مدیران میانی سازمان که در حال حاضر بسیاری از آنها در رسانه ملی نیستند. آن حمایتی که باید در آن سال‌ها از بنده نشد.»
این مجری صداوسیما بیان کرد: «خبرگزاری‌ها، صدا و سیما و روزنامه‌ها همه از یک خانواده هستند. اگر یک خبرگزاری بخواهد فقط به‌خاطر اظهارات فردی، یک مجری تلویزیونی را از مردم جدا کند، کار درستی نیست. متأسفانه وقتی یک مجری روی آنتن نیست، برخی از مدیران سازمان صداوسیما سوء استفاده می‌کنند. برخی می‌گویند که فلانی مشکل محرومیت قضایی داشته است، برخی دیگر می‌گویند مشکل اطلاعاتی داشته، برخی دیگر پای فراتر می‌گذارند و می‌گویند که مشکل حکومتی داشته است.

  • فرزاد جمشیدی و مهاجرت به فرانسه 

جمشیدی در مصاحبه ای که خرداد ماه 1397 با یکی از نشریات انجام داد گفت که قصد دارد برای برنامه ای عازم فرانسه شود. او گفت مسئولین صدا و سیما برای ادامه برنامه های قرآنی با او تماس نگرفته است بنابراین بهترین کار مهاجرت است.

  • بازگشت فرزاد جمشیدی به تلویزیون با حضور در نمایشگاه کتاب 1397 تهران

فرزاد جمشیدی بعد از حدود پنج سال که از آنتن زنده تلویزیون دور بود، بالاخره با برنامه زنده نمایشگاه کتاب، روی آنتن شبکه اول و سوم سیما رفت.

  • تصویر و حضور دوباره فرزاد جمشیدی در افطاری ماه رمضان صدا و سیما 

آقای علی‌عسکری رییس سازمان صداوسیما در ماه رمضان 1396 ضیافت افطار برگزار کردند که تمام مجریان و برنامه‌سازان صداوسیما و از جمله فرزاد جمشیدی هم در آن مراسم حضور داشتند.

  • شکایت دادستانی از فرزاد جمشیدی

اردیبهشت ماه سال 1391  فرزاد جمشیدی با اجرای برنامه‌ای در رادیو ایران با نام «یادخدا» و شعر خوانی درخصوص قضات، با شکایت از طرف مدعی العموم مواجه شد و پرونده‌ای علیه وی در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد. در این پرونده دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم از فرزاد جمشیدی شکایت کرده بود که این پرونده به دلیل صرف نظر کردن مدعی العموم از شکایت خود، مختومه اعلام شده است. وی پرونده دیگری با طرف شاکی خصوصی داشت و با این پرونده مرتبط نبود. که پس از رسیدگی رسمی در دی 91، شاکی نیز در تیرماه 1392 رضایت خود را نسبت او اعلام کرد.
وی که از مجریان فعال برنامه‌های ماه رمضان نیز بود پس از مدتی ممنوع التصویری و بیست روز قبل از ماه رمضان، در 29 خرداد 1392 با انتشار نامه‌ای برای همیشه از اجرا در سازمان صداوسیما خداحافظی کرد. با این وجود، تصویر وی در تاریخ 18 شهریور 1393، ازشبکه یک سیما، پخش شد که در حال اجرای مراسمی در اصفهان بود.

  • ماجرای ممنوع التصویر شدن فرزاد جمشیدی

بطور خلاصه بنا بر ادعای آشنایی آقای جمشیدی با دختری در سال 1388 از طریق پیامکی که اون خانوم به برنامه داده بود شروع می شود تا ارتباط تلفنی و دیدار رودرو به ارتباط عاشقانه ای منجر می شود. در نهایت چند روز بعد آشنایی به سفر کیش رفته و آنجا کار به روابط نامشروع می رسد در نهایت دختر که در جریان همسر و فرزند این مجری نبود با سفته ضمانت وام 100 میلیونی او می شود. این رابطه تا سال 1391 بصورت مخفی ادامه پیدا می کند تا اینکه در مورد همسر و فرزند این مجری مطلع شد و کار به شکایت می رسد. مدتی بعد روزنامه و مجلات مختلف از دستگیری و شلاق و حتی زندانی شدن این مجری نیز پرده برداری می کنند در صورتی که اصل خبر کذب بود و این ادعا در دادگاه رد شده و مجری تبرئه شده بود.

راه های ارتباطی

گالری تصاویر

farzad-jamshidi
فرزاد جمشیدی
فرزاد جمشیدی در منزل خود

فرزاد جمشیدی در منزل خود

فرزاد جمشیدی، مجری برنامه نمایشگاه بی المللی کتاب تهران
فرزاد جمشیدی، مجری برنامه نمایشگاه بی المللی کتاب تهران
فرزاد جمشیدی به همراه همسر و دخترش
فرزاد جمشیدی مجری برنامه میهمانی خدا
farzad-jamshidi(3)
فرزاد جمشیدی به همراه همسر و دخترش
فرزاد جمشیدی و عوامل صدا و سیما
فرزاد جمشیدی و عوامل صدا و سیما
نظر خود را درباره «بیوگرافی فرزاد جمشیدی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی فرزاد جمشیدی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.