زمان مطالعه: 1 دقیقه
گنج فاروق شیراز آیا ساختگی بود؟

گنج فاروق شیراز آیا ساختگی بود؟

مدتی پیش شایعه ای درباره پیدا شدن گنج و دفینه بزرگ و عظیم زیرزمینی در منطفه فاروق شهر مرودشت استان فارس...
گنج فاروق شیراز آیا ساختگی بود؟
گنج فاروق شیراز آیا ساختگی بود؟

مدتی پیش شایعه ای درباره پیدا شدن گنج و دفینه بزرگ و عظیم زیرزمینی در منطفه فاروق شهر مرودشت استان فارس ایران، در شبکه های اجتماعی و تلگرام بسیار داغ شد که هنوز هم گمانه زنی هایی در مورد صحت یا کذب این خبر وجود دارد. آسمونی در این بخش مطالبی در همین زمینه برای شما عزیزان آماده کرده است که در ادامه می خوانید.

این خبر بسیار مهیج، به این شکل در فضای مجازی چرخیده است:

در فاروق (استان فارس شهرستان مرودشت شهر فاروق) چه خبره؟!

بزرگترین گنج ایران دیروز اینجا پیدا شد انگار یک تخت جمشید دیگر هست ولی با این تفاوت که زیر زمین ساخته شده است ... در حال حاضر آن منطقه حکومت نظامی است و اصلا اجازه نمی دهند کسی نزدیک شود.

نمونه این شهر مخفی شده هیچ جای دنیا نیست... معبدی به اندازه یک زمین فوتبال زیر زمین کاملا بکر و دست نخورده با مجسمه هایی به طول 3 الی 5 متر عمدتا از طلا که تعجب همگان رو برانگیخته است.

به گفته های کارشناسان قدمت این مکان سترگ به 7 هزار سال پیش برمیگرده که در نوع خودش کاملا استثنایی هست.

آیا این خبر کشف و پیدا شدن گنجِ بزرگتر از گنجهای کشف شده در تخت جمشید، در فاروق مرودشت صحت دارد یا کذب است؟

خبر پیدا شدن بزرگترین گنج و زیرخاکی در ایران در فاروش مرودشت یک شایعه بی اساس است و تصاویر و عکسهای این گنجینه و شهر زیرزمینی باستانی مربوط به کشور ترکیه و مصر میباشد.

در این خبر آمده است که آثار باستانی و مجسمه هایی از جنس طلا در زیر زمین که از هزاران سال پیش مخفی شده بودند، هم اکنون در فاروق مرودشت کشف و پیدا شده اند.

پاسخ شایعه:

  1. کشف چنین گنجینه ای صحت ندارد و هیچ گزارشی در این خصوص از منابع رسمی یا حتی غیر رسمی در دست نیست!
  2. تصاویر منتشر شده در این رابطه، مربوط به یک شایعه دیگر و کشف گنجینه ای در مصر است. تصویر پلکان سنگی نیز متعلق به معبد باستانی “DOLICHES” در نزدیکی شهر “غازی آنتپ” در ترکیه است!
  3. نویسنده مشخص نکرده اطلاعات دقیق و جزئیاتی که نیاز به بررسی و آزمایشات طولانی مدت دارند، چگونه توسط دوست برادرش که یک کارشناس محلی بوده، کشف شده است!
  4. درخواست انتشار مطلب به منظور حفاظت از این گنجینه، طبق معمول یک عملیات روانی برای مخاطبان است تا این شایعه انتشار گسترده تری بیابد.
نظر خود را درباره «گنج فاروق شیراز آیا ساختگی بود؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره گنج فاروق شیراز آیا ساختگی بود؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.