زمان مطالعه: 2 دقیقه
زندگی آرام فریبا کوثری

زندگی آرام فریبا کوثری

نام :فریبانام خانوادگی :کوثریتولد : 1345/10/1تحصیلات :دیپلم اقتصادمحل تولد :زاهدان فریبا کوثری بازیگر توانای...

نام :فریبا

نام خانوادگی :کوثری

تولد : 1345/10/1

تحصیلات :دیپلم اقتصاد

محل تولد :زاهدان

 فریبا کوثری بازیگر توانای سینما و تلویزیون متولد 1 دی ماه 1345 در زاهدان است.گرچه در جوانی‌اش دوست داشته شغلی آرام‌تر مثل مهمانداری هواپیما را انتخاب کند اما سرنوشت او را به سمت بازیگری می‌آورد. بدون برنامه‌ریزی قبلی به این دنیا وارد می‌شد اما سعی می‌کند همه توانش را برای موفق شدن در این کار خرج کند.فریبا کوثری از بازیگران کم‌حاشیه‌ ی سینما و تلویزیون است.شروع فعالیتش از سال 1367 با فیلم تلویزیونی «چهره یک صهیونیست» از صدا و سیما بود.

 او دانش آموخته بازیگری نیست اما می‌گوید کارش برایش صحنه آموختن بوده. فریبا کوثری قبلا در مصاحبه‌اش با «سیب‌سبز» گفته بود: «خوشحالم که با کارگردان‌های خوب و بزرگی کار کرده‌ام. مرحوم رسول ملاقلی‌پور، کمال‌تبریزی، مرحوم شهریار پارسی‌پور، جعفری جوزانی، داوود میرباقری، سهیلی‌زاده، مهدی فخیم‌زاده، تهمینه میلانی و همین‌طور بازیگران خوبی که از آن‌ها چیزهای بسیاری آموختم. آن موقع کلاس‌های بازیگری که نبود، تازه جنگ تمام شده بود و آموزش بازیگری هم جایگاه مشخصی نداشت. به همین دلیل سعی کردم از استادان بزرگ آن زمان یاد بگیرم. شاید شاگرد خوبی نبودم؛ ولی همه تلاشم را می‌کردم. من درکنار زنده‌یاد خسرو شکیبایی، مهدی هاشمی، فرامرز قریبیان، جهانگیرالماسی، مرحوم حمیده خیرآبادی، محمدعلی کشاورز و بزرگان دیگری که هرکدام دنیایی از تجربه بازیگری بودند، درس‌های زیادی یاد گرفتم.»

 زندگی فریبا کوثری هم مثل تمامی ما فراز و فرود‌هایی داشته اما او می‌گوید: «زندگی را خیلی سخت نمی‌گیرم، به هر حال باید یک جوری زندگی کرد. هر کسی هم برای بهتر زندگی کردن روشی دارد. درست است که خیلی اتفاق‌ها دست من نیست ولی سعی می‌کنم تعداد حس و حال‌های خوبم بیشتر از لحظه‌های دلگیر‌ی‌ام باشد. هروقت هم افسرده می‌شوم، سر خودم را گرم می‌کنم؛ کلاس ورزش می‌روم و به دوستانی که مدتی است ندیدمشان سر می‌زنم. اگر فرصتی دست بدهد مسافرت می‌روم که معمولا هم شمال است و بالاخره زندگی ادامه دارد.»

 او فرزندی ندارد اما رفتار مادرانه را در زندگی با برادر زاده‌هایش تجربه کرده است. خودش معتقد است: «اصلا مهم نیست که هیچ‌وقت مادر نبوده‌ام. یکسری واقعیت‌ها را در زندگی باید پذیرفت. اگر در 18سالگی ازدواج می‌کردم، الان یک پسر 20 ساله داشتم. مهم این است که اول باید خودم نقش را باور کنم تا مردم هم بتوانند باورش کنند. بعد هم البته فکر نمی‌کنم در مجموعه‌ای که به نسبت موفق است، فقط یک یا چند بازیگر نقش دارند.2  تا بچه برادر دارم که عاشقانه دوست‌شان دارم؛ کیمیا 14 ساله و پوریا 11 ساله است که همه زندگی من و در واقع بچه‌های من هستند چون خیلی برای بزرگ‌شدن‌شان زحمت کشیده‌ام و فکر می‌کنم جزو معدود عمه‌هایی باشم که آن‌ها هم خیلی من را دوست دارند.»

فیلم ها

  در مسیر تندباد (مسعود جعفری جوزانی، 1367)
  صنوبرهای سوزان (عباس شیخ بابایی، 1368)
  دندان مار (مسعود کیمیایی، 1368)
  مرگ پلنگ (فریبرز صالح، 1368)
  ابلیس (احمدرضا درویش، 1369)
  جستجو در جزیره (مهدی صباغزاده، 1369)
  نقش عشق (شهریار پارسی پور، 1369)
  آواز تهران (کامران قدکچیان، 1370)
  آقای بخشدار (خسرو معصومی، 1370)
  خسوف (رسول ملاقلی پور، 1371)
  نصف جهان (مرتضی شاملی، 1371)
  پایان کودکی/ کودک قهرمان (کمال تبریزی، 1372)
  یک داستان واقعی (ابوالفضل جلیلی، 1374)
  نگاه (1383) سپیده فارسی
  سوپراستار (1387)(تهمینه میلانی)
  دل شکسته (1387) (علی رویین تن)

فریبا کوثری
فریبا کوثری

سریال ها

  پنجره
  معصومیت از دست رفته (داوود میرباقری )
  بی گناهان (احمد امینی)
  بی صدا فریاد کن(مهدی فخیم زاده)
  دلنوازان(سعید سهیلی)
  بانو
  مختارنامه اثر( داوود میرباقری)

  سقوط یک فرشته(بهرام بهرامیان و حمید بهرامیان)

  پنجره(قدرت الله صلح میرزایی)

  دیوار (سیروس مقدم)

  یلدا (حسن میرباقری)

نظر خود را درباره «زندگی آرام فریبا کوثری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره زندگی آرام فریبا کوثری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.