گواهینامه ssl مخفف واژه ی انگلیسی secure sockets layer می باشد و به معنای بارگذاری کردن سایت بوسیله ی پروتکل https است. این امضای دیجیتال بر سایت نصب میشود و به صورت یک قفل و یا نوار سبز رنگ در کنار آدرس سایت نمایش داده میشود. از مهمترین کاربرد گواهینامه اس اس ال تامین امنیت و ایمنی سایت میباشد. به زبان ساده تر وقتی کاربران وارد سایتی میشوند که این نوار سبز رنگ در قسمت بالای سایت نشان داده میشود، به آن اطمینان کرده و اطلاعات شخصی خود مانند شماره کارت بانکی، پسورد و یا شماره حساب خود را وارد میکنند.

یکی از اساسی ترین کاربردهای خرید گواهینامه ssl برای کسانی است که میخواهند در زمینه ی فروشگاه اینترنتی فعالیت نمایند. در واقع تعداد زیادی از کاربران پیش از انجام خرید به صورت آنلاین، به وجود این امضای دیجیتال در سایت توجه میکنند و به آن اعتماد میکنند.

گواهینامه اس اس ال برای سایت ها اهمیت بسزایی دارد و باعث میشود افراد مختلف مانند هکرها نتوانند به داده ها یا اطلاعات ارسال شده از سوی رایانه ی کاربران به سایت فروشگاه اینترنتی دسترسی پیدا کنند. زیرا با نصب این امضای دیجیتال، تمامی نوشته ها و مشخصات افراد، به صورت رمزنگاری شده و ناخوانا میشوند. و تنها افرادی که میتوانند این اطلاعات را مشاهده کنند، شخص کاربر و مدیر سایت می باشد. به عبارت دیگر نصب ssl نمایش اطلاعات برای افراد نامعتبر را غیرممکن میکند و فقط از دو سو آن را آزاد میگذارد. یکی دیگر از کاربردهای این مدرک دیجیتالی برای موتورهای جستجو میباشد. جالب است بدانید برای گوگل سایت هایی که از این امضای دیجیتال استفاده میکنند، از اعتبار بیشتری برخوردارند. درواقع یکی از مهمترین ملاک ها و معیارهای گوگل برای امتیاز دهی به سایت ها وجود و یا عدم وجود گواهینامه اس اس ال میباشد.

گواهینامه اس اس ال چیست و چه کاربردی دارد؟
گواهینامه اس اس ال چیست و چه کاربردی دارد؟

 نحوه ی عملکرد گواهینامه اس اس ال در سایت

فعالیت گواهینامه اس اس ال بین مرورگر کاربران و سایت یا اپلیکیشن فروشندگان میباشد. کار اصلی این مدرک دیجیتال، رمزگذاری اطلاعات وارد شده توسط کاربر در سایت مربوطه میباشد. بنابراین هیچ فردی از بیرون امکان ورود به سایت و هک کردن داده ها را ندارد. علاوه بر آن خرید ssl و نصب آن بر سایت از حملات سایبری جلوگیری میکند. از آسیب هایی که این حملات به سایت وارد میکند، سرقت کردن ترافیک در قسمت ورودی سایت میباشد. لازم به ذکر است که تمامی مرورگر ها و موتورهای جستجو معتبر و معروف با این امضای دیجیتال سازگاری دارند و با نصب آن اعتبار و امنیت سایت تا حد زیادی افزایش پیدا میکند.

گواهینامه اس اس ال به دو طریق از ایمنی سایت محافظت میکند؛ روش اول رمزگذاری اطلاعات میباشد. تعداد زیادی از کاربران به دنبال خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی بزرگ مانند آمازون هستند. دلیل آن امنیت و اعتبار بسیار بالای این سایت ها در عدم افشای اطلاعات کاربران میباشد. این درحالیست که سایت های کوچکتر به آسانی میتوانند با خرید اس اس ال و نصب آن با این فروشگاه های بزرگ رقابت نمایند و اعتماد خریداران را کسب نمایند. این امضای دیجیتال به خوبی حریم امنی برای سایت فراهم میکند. بسیاری از فروشندگان اینترنتی به همین طریق، فروش محصولات خود را تا چندین برابر افزایش داده اند.

راه دیگری که گواهینامه اس اس ال بوسیله ی آن از امنیت سایت محافظت میکند، شناسایی و تایید هویت مدیر سایت است. شایان ذکر است که نصب این گواهی روی سایت، به تایید هویت شرکت مربوطه و یا مالک شخصی احتیاج دارد. به همین دلیل کاربران به طور دقیق اطلاع پیدا میکنند که این سایت به کدام فرد و یا شرکت متعلق است. (به‌عنوان مثال می‌توانید در وب‌سایت شرکت فراسو سامانه پاسارگاد نمونه‌ای از این نوع گواهینامه ssl را مشاهده کنید.) پیش از اینکه گواهینامه اس اس ال فعال شود، ضروری است هویت خریدار این امضای دیجیتال یا مالک سایت، مشخص شود. به همین دلیل سایت هایی که آن را نصب میکنند، میتوانند ادعا کنند که تمامی اطلاعاتی که از جانب کاربران به سوی آن ها ارسال میشود، محفوظ خواهد ماند. در دنیای مجازی شناسایی هویت افراد کار آسانی نیست؛ اما این گواهی این مسئله را به آسانی حل کرده است.

faraso-org
faraso-org

انواع گواهینامه اس اس ال

گواهینامه های اس اس ال به سه دسته ی DV، OV و EV تقسیم بندی میشوند. مدل DV بر اساس نام دامنه ی سایت، به بررسی میپردازد و اعتبار شرکت و یا شخص را بررسی نمیکند. کاربرد این نوع برای فروشگاه های کوچک و سایت های کوچکتر میباشد. هدف از خرید گواهینامه ssl در این مدل فقط تغییر http سایت به https است. مدل OV ارزش و اعتبار بیشتری فراهم میکند و به تایید اطلاعات و مشخصات دقیق اشخاص حقوقی میپردازد. این نوع از گواهی برای بانک ها، شرکت های بزرگ تجاری و سازمان های دولتی کاربرد دارد. گواهینامه اس اس ال EV بالاترین میزان اعتبار را دارا میباشد و به صورت نوار سبز رنگ در کنار آدرس سایت نشان داده میشود. این امضای دیجیتال اطلاعات دقیقتری از مالک حقوقی دریافت میکند و هزینه ی دریافت آن بالاتر از مدل های دیگر است. کاربرد این نوع برای شرکت های بزرگی مانند گوگل میباشد.

برای خرید گواهینامه ssl با تحویل آنی مناسب برای انواع وب‌سایت‌ها می‌توانید به لینک زیر مراجعه کرده و گواهینامه ssl موردنظر خود را سفارش دهید:

https://www.faraso.org/ssl-certificate

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «گواهینامه اس اس ال چیست و چه کاربردی دارد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره گواهینامه اس اس ال چیست و چه کاربردی دارد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.